استارتاپ

استارت آپ رومانیایی FintechOS شصت میلیون دلار برای کمک به بانک های قدیمی برای مقابله با نئوبانک ها جمع آوری می کند

به گزارش اپ خونه، طی سال‌ها، استارت‌آپ‌های فین‌تک، به‌ویژه نئوبانک‌ها، با ساختن پشته‌های نرم‌افزار بانکی جدید، در میان صنعت بانکداری و مالی جولان می دهند.

اما یک استارت‌آپ از رومانی تصمیم گرفت ابزارهایی بسازد که به شرکت‌های بانکی و بیمه قدیمی‌تر کمک کند تا ویژگی‌ها و محصولات جدیدتری را که توسط تازه‌کارها ارائه می‌شوند ارائه کنند.

پلتفرم کم کد FintechOS اکنون یک دور سرمایه گذاری ۶۰ میلیون دلاری «سری B+» به رهبری BlackRock، Cipio Partners و Molten Ventures جمع آوری کرده است.

FintechOS در سال ۲۰۱۵ ۱۴ میلیون دلار و در سال ۲۰۲۱ ۶۰ میلیون دلار جذب کرد.

پس از موفقیت UIPath، این نشانه دیگری است که نشان می دهد شرکت های رومانیایی می توانند بدون VCهای ایالات متحده به صحنه بین المللی برسند.

تئو بلیداروس، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت گفت که شرکت قصد دارد از این بودجه برای ارتقاء بین المللی استفاده کند.

او گفت: “ما می توانیم در کنار زیرساخت های اصلی موجود یک شرکت کار کنیم.”

سپس مشاوران و صاحبان کسب و کار می توانند انواع جدیدی از محصولات و خدمات مالی را خودشان ایجاد کنند.

FintechOS با شرکت‌های دیگری مانند Ncino، Meridian Link، Abrigo و Backbase رقابت می‌کند، اما او گفت که شرکت او متفاوت است «زیرا ما در چندین خط تولید کار می‌کنیم. ما در طیف کاملی از محصولات، از سپرده‌ها گرفته تا وام‌دهی، وام‌های مسکن، تا بیمه کار می‌کنیم. بنابراین توانایی ما برای تغییر شکل گسترده‌تر است.»

مشتریان کلیدی FintechOS عبارتند از Société Générale، Admiral، Benenden Health، Avant Money و Vibrant Credit Union در سراسر ایالات متحده، بریتانیا، قاره اروپا و APAC.

شریک Molten Ventures، Vinoth Jayakumar در بیانیه ای گفت: “FintechOS در خط مقدم تحول خدمات مالی از طریق فناوری نوآورانه قرار دارد. سوابق آن با بانک‌ها و بیمه‌گران بزرگ نشان دهنده توانایی نادری برای ایجاد تغییرات قابل توجه در این سازمان‌ها است.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا