تکنولوژی

اسمارتکس ۲۴.۷ میلیون دلار می دوزد تا نگاه هوشمندانه تری به تولید پارچه داشته باشد

به گزارش اپ خونه، ممکن است با شنیدن “مد” چیزهای زیادی به ذهنتان خطور کند، اما مراقبت از سیاره به طور کلی در این لیست نیست. اسمارتکس به تازگی چند پول نقد جمع آوری کرده و یک دور سرمایه برای آوردن فناوری هوشمند به تولید پارچه جمع آوری کرده است. اسمارتکس می گوید امید این است که بتوانیم عیوب نساجی را در زمان واقعی تشخیص دهیم. این شرکت به شدت بر روی زاویه سبز برای محصولات خود فشار می آورد.

اسمارتکس نرم افزاری مبتنی بر بینایی ماشین را توسعه داده است که تولید پارچه را با شناسایی عیوب کارآمدتر می کند، که در درجه اول می تواند برای متوقف کردن تولید در صورت بروز مشکل و جلوگیری از هدر رفتن استفاده شود. به طور خاص، این شرکت استدلال می‌کند که پارچه ناقص می‌تواند در زنجیره تامین حرکت کند، و مشکلات محصول بعداً در فرآیند تولید کشف می‌شوند.

گیلبرتو لوریرو، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل اسمارتکس، گفت: «من توسط کارگران کارخانه نساجی به دنیا آمدم و بزرگ شدم، زمانی که نوجوان بودم در کارخانه ها کار می کردم، فوق لیسانس فیزیک دارم و صنعت نساجی از همیشه دنبال من بوده است. ما اسمارتکس را تأسیس کردیم زیرا در حل مشکلات وسواس داریم  و صنعت نساجی مشکلات بزرگی دارد.» احتمالاً این صنعت با بدترین نسبت اندازه / اتوماسیون است. کارخانجات نساجی ابزاری برای تولید به روشی تمیز، شفاف و کارآمد ندارند.

این شرکت از به اشتراک گذاشتن ارزش ۲۴.۷ میلیون دلاری خود خودداری کرد، اما گفت که توسط Lightspeed Venture Partners و Tony Fadell’s Build Collective رهبری می شود. سرمایه های اضافی از غول پوشاک H&M Group، DCVC، SOSV’s HAX، Spider Capital، Momenta Ventures، Bombyx Capital Partners و Fashion for Good جمع آوری شد. این شرکت قبلاً در سال ۲۰۱۹ با همکاری DCVC و Spider Capital یک سرمایه ۲.۹ میلیون دلاری جمع آوری کرده بود.

بنیانگذاران Smartex، آنتونیو روچا، مدیر ارشد فناوری و یکی از بنیانگذاران، گیلبرت لوریرو، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران، و پائولو ریبیرو، معاون مهندسی و هم بنیانگذار

“کار با چنین مربیانی که تجربه ارزشمندی دارند فوق العاده است. Lightspeed Ventures یک شرکت واقعاً جهانی است و ما را در بسیاری از مناطق جغرافیایی که فعالیت می‌کنیم پشتیبانی می‌کند، پل [مورفی از معاونت Lightspeed] همچنین یک اپراتور با بینش فوق‌العاده در مقیاس‌سازی کسب‌وکارها است. اپراتوری با محصول و رویکرد بازاریابی منحصر به فرداست. “

این سرمایه‌های سری A به Smartex امکان می‌دهد تا کسب‌وکار خود را به مناطق جغرافیایی جدید گسترش دهد و به رشد تیم ادامه دهد.

Loureiroمی گوید «من در مورد تولید نساجی در آسیا و تمام کارخانه های بزرگ در بنگلادش، ویتنام، چین و غیره بسیار هیجان زده هستم. هیچ کس بدون داشتن درک عمیق و حضور در این بازارها هرگز مشکلات نساجی را حل نخواهد کرد. بنابراین، ورود به تمام جنبه‌های فرهنگی و ایجاد کسب‌وکار در اینجا واقعاً عالی است. چشم انداز نهایی و هدف بلندمدت ما گسترش به صنایع دیگر است تا کارخانه ها در سراسر جهان بتوانند با ضایعات کمتری تولید کنند. ما تا زمانی که تفاوت بزرگی ایجاد نکنیم متوقف نخواهیم شد.»

برای وارد شدن به یک صنعت ریشه‌دار که در آن بسیاری از تأسیسات تولیدی زیرساخت‌های لازم برای اجرای QA مبتنی بر هوش مصنوعی را ندارند، نیاز به شکم نسبتاً محکمی دارد، اما این صنعت در حال تغییر است.

“این صنعت بسیار چالش برانگیز است! این یکی از دلایلی است که چند شرکت فناوری در اینجا فعالیت می کنند. لوریرو توضیح می‌دهد که ما احساس خوشبختی می‌کنیم که در حال حاضر تأثیری عظیم ایجاد کرده‌ایم اما در مقایسه با اندازه کلی صنعت، هیچ به نظرمی‌رسد. اگر زمانی برای حل مشکلات عظیم وجود داشت  اکنون است!”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا