استارتاپ

اوبر از کمیسیون تاکسی و لیموزین نیویورک برای جلوگیری از افزایش نرخ برای رانندگان شکایت کرد

به گزارش اپ خونه، اوبر از کمیسیون تاکسی و لیموزین شهر نیویورک (TLC) شکایت کرده است، کمیسیونی که ماه گذشته افزایش کرایه را برای اپلیکیشن‌های تگرگ و رانندگان تاکسی در بحبوحه کمبود راننده پس از همه‌گیری، افزایش هزینه‌های عملیاتی و تورم بالاتر تصویب کرد. شرکت راید-هیل در تلاش است تا از افزایش نرخ هایی که باید تا ۱۹ دسامبر به رانندگان نیویورک پرداخت کند، جلوگیری کند.

در ۱۵ نوامبر، TLC به افزایش نرخ در دقیقه رانندگان تگرگ به میزان ۷.۴۲ درصد و نرخ هر مایل به میزان ۲۳.۹۳ درصد رای داد، اقدامی که این کمیسیون به منظور جذب رانندگان بیشتر به جاده ها برای خدمات رسانی به مسافران رو به افزایش است. تقاضا اوبر در طومار خود این افزایش ها را «افزایش چشمگیر، بی سابقه و بدون حمایت» خواند و اشاره کرد که افزایش نرخ کرایه های قبلی از ۱.۴۶ درصد تا ۵.۳۴ درصد متغیر بوده و «به طور دقیق تأثیر تورم را منعکس می کند».

اوبر TLC را به استفاده از اصول اقتصادی نادرست برای “دستیابی به یک نتیجه از پیش تعیین شده” متهم کرد. این شرکت اعلام کرد که این قانون اوبر را مجبور می‌کند ۲۱ تا ۲۳ میلیون دلار اضافی در ماه هزینه کند، هزینه‌ای که شرکت نمی‌تواند آن را جبران کند.

اوبر می‌تواند پرداخت‌های اضافی را با افزایش کرایه‌های سواری جبران کند، اما این شرکت گفت که این افزایش ۱۰ درصدی را برای سواران به همراه خواهد داشت که “به طور غیرقابل جبرانی به شهرت اوبر لطمه می‌زند، حسن نیت اوبر را مختل می‌کند و خطر از دست دادن دائمی کسب و کار و مشتریان را به دنبال خواهد داشت.”

غول سواری-تگرگ ادامه داد که این قانون به چالش کشیده شده به سوارکاران، رانندگان و صنعت اشتراک سواری به طور کلی آسیب خواهد رساند. اوبر TLC را متهم کرد که راه حلی برای متعادل کردن این خطرات پیشنهاد نکرده است.

در این دادخواست آمده است: “افزایش نرخ به این بزرگی ممکن است به احتمال زیاد منجر به افزایش کرایه سواری شود.” کرایه‌های بالاتر، به نوبه خود، تعداد سفرهای درخواست شده از طریق پلتفرم اوبر را کاهش می‌دهند. سفرهای درخواستی کمتر به فرصت های کمتری برای رانندگان برای دریافت هزینه تبدیل می شود.

قانون به چالش کشیده شده می تواند به خوبی به درآمد راننده آسیب برساند و هدف این مقررات را تضعیف کند.

اوبر از دادگاه خواسته است تا یک دستور منع موقت و دستور مقدماتی برای جلوگیری از اجرای قانون TLC صادر کند تا در انتظار تصمیم گیری در مورد دادخواست اوبر برای مسدود کردن کامل آن باشد.

دیوید دو، کمیسر تاکسی و لیموزین در بیانیه‌ای گفت که شهر باید «بدون حمایت‌های سنتی اشتغال پشت سر کارگران ما بایستد».

دو گفت: «نیویورک در حفاظت از رانندگان کشور را رهبری می کند و این قانون مهم منعکس کننده این واقعیت است. ما مطمئن هستیم که در اجرای این قانون مهم به خوبی از اختیارات قانونی خود برخورداریم و به شدت در حال مبارزه با این دعوی هستیم.»

اوبر در گذشته احکامی را که برای محافظت از کارگران گیگ طراحی شده بود به چالش کشیده است. یک دادگاه عالی کالیفرنیا سال گذشته حکم داد که پیشنهاد ۲۲ – پیشنهادی که در سال ۲۰۲۰ تصویب شد و کارگران راید-تگرگ و گیگ را به عنوان پیمانکاران مستقل، نه کارمند، و در نتیجه واجد شرایط برای برخی از حمایت های کارگری تعریف می کند – خلاف قانون اساسی و غیرقابل اجرا بود.

اوبر به نوبه خود درخواست تجدید نظر داد تا AB-5، قانون بحث برانگیز کالیفرنیا در مورد وضعیت استخدامی کارگران شرکت های بزرگ را غیرقانونی اعلام کند و اجرای آن را مسدود کند. این رگبار مستمر در دادگاه‌ها با مسدود کردن سیستم قانونی، زمان Uber را می‌خرد تا شرکت بتواند بدون ایجاد تغییرات به فعالیت خود ادامه دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا