نرم افزار موبایل

اپلیکیشن فیلم کوتاه Zili شیائومی ماه آینده خاموش می شود

به گزارش اپ خونه، کسب‌وکار هندی شیائومی در سال گذشته با ضربه‌های قابل توجهی مواجه شده است و در جدیدترین توسعه، این غول گوشی‌سازی در حال نابودی Zili ، یکی از برنامه‌های محبوب مصرف‌کننده خود است.

برنامه ویدیویی کوتاه، شبیه سازی TikTok که پس از ممنوعیت دومی در هند، میلیون ها بارگیری را در هند مشاهده کرد، از ۱۳ مارس آفلاین خواهد شد.

Zili از طریق اطلاعیه ای در اپلیکیشن این خاموش شدن را اعلام کرد. بدون ذکر جزئیات بیشتر گفت که این حرکت به دلیل تعدیل عملیاتی بوده است. قبلاً وب سایت برنامه بسته شده است .

این برنامه از کاربران خواست تا محتوای خود را به صورت آفلاین بارگیری و ذخیره کنند و امتیازهای پاداش «Z-Points» خود را قبل از تاریخ خاموش شدن بازخرید کنند.

در اطلاعیه اپلیکیشن آمده است که تمامی داده های کاربر پس از آن تاریخ از سرورهای Zili حذف خواهند شد و دیگر قابل بازیابی نخواهند بود.

Zili که در سال ۲۰۱۸ راه اندازی شد، پس از ممنوعیت TikTok در هند در سال ۲۰۲۰، رشد قابل توجهی را تجربه کرد.

داده‌های Sensor Tower در آن زمان حاکی از آن بود که دانلودهای Zili در عرض سه هفته پس از ممنوعیت TikTok به ۸ میلیون افزایش یافت که نشان دهنده افزایش قابل توجهی از ۳ میلیون بارگیری قبلی آن بود.

طبق فهرست گوگل پلی ، این برنامه تا به امروز بیش از ۱۰۰ میلیون دانلود جمع آوری کرده است .

یکی از تقویت‌کننده‌های آن این بود که از قبل روی گوشی‌های اخیر شیائومی نصب شده بود و پایگاه کاربر خود را بیشتر گسترش داد و تعامل کاربر را افزایش داد.

شیائومی به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

پس از ممنوعیت TikTok در هند، Zili تنها برنامه ویدیویی کوتاهی نبود که با افزایش کاربران مواجه شد. چندین برنامه دیگر شاهد رشد مشابهی بودند زیرا استارت آپ های هندی جایگزین های TikTok خود را برای پر کردن جای خالی معرفی کردند.

با این حال، این مرحله رشد کوتاه مدت بود . اپلیکیشن‌هایی مانند Trell با پشتوانه Sequoia، پس از افزایش اولیه شاهد کاهش استفاده بودند.

و همانطور که ادغام بازار برنامه های ویدیوی کوتاه در کشور را فرا گرفت، ShareChat تحت حمایت Tiger Global و سرویس پخش ویدیوی درخواستی MX Player متعلق به اینترنت تایمز، برنامه های ویدیوی کوتاه Moj و MX TakaTak خود را ادغام کردند .

همچنین کمکی نکرد که شرکت های بزرگ فناوری مانند گوگل و متا نیز شروع به تصاحب سهم قابل توجهی از تقاضای بازار کردند.

Zili همچنین پس از ممنوعیت TikTok در هند، توجه اولیه را به خود جلب کرد، حتی زمانی که شرکت مادر شیائومی با کشمکش‌های سیاسی خود مواجه شد و برخی از برنامه‌های آن – به ویژه مرورگر Mi و Mi Video Call – نیز توسط دولت هند ممنوع شدند.

چه اخبار امروز در مورد خاموش شدن برنامه به دلیل مشابهی باشد یا به دلیل چیز دیگری، قابل توجه است که شیائومی در هند با بررسی های فزاینده ای روبرو بوده است.

سازنده گوشی های هوشمند در حال حاضر با چالش هایی در حفظ جایگاه برتر خود در بازار هند و بهبود مدیریت موجودی مواجه است.

سال گذشته، شیائومی خدمات مالی خود را در این کشور به عنوان بخشی از فعالیت ارزیابی استراتژیک سالانه و به منظور تمرکز بیشتر روی خدمات تجاری اصلی خود متوقف کرد. خاموش کردن Zili به معنای یک قطع بیشتر کراوات برای شیائومی در کشور است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا