اخبار کسب و کارها

اپلیکیشن گزارش جرم Citizen تعداد ۳۳ کارمند خود را اخراج کرد

به گزارش اپ خونه، این شرکت تایید کرد که سیتیزن روز چهارشنبه ۳۳ کارمند خود را اخراج کرد.

سخنگوی این شرکت گفت :

“ما از همه اعضای تیم در حال خروج خود به خاطر کمک‌هایشان به Citizen سپاسگزاریم و متعهد هستیم که از آنها در این انتقال با یک بسته سخاوتمندانه انفصال حمایت کنیم که شامل تسریع واگذاری اختیار و بازه زمانی طولانی تمرین، شش ماه پرداخت COBRA، پشتیبانی از خدمات شغلی باشد .”

Citizen در مورد بخش هایی که در شرکت تحت تأثیر قرار گرفته اند صحبت نکرد. یکی از کارکنان اخراج شده به TechCrunch گفت که حداقل ۱۰ مهندس آزاد شدند.

این برنامه که در سال ۲۰۱۶ راه اندازی شد، ابتدا به دلیل نگرانی در مورد هوشیاری از اپ استور ممنوع شد – در آن زمان Vigilante نام داشت.

اکنون، Citizen از بلاترهای پلیس عمومی برای اطلاع رسانی به کاربران در مورد حوادث تأیید شده در منطقه خود استفاده می کند، اما کاربران می توانند گزارش های خود را از فعالیت های مشکوک و پخش زنده از صحنه های جرم را نیز آپلود کنند.

طبق داده‌های SensorTower، یک شرکت تحلیل اپلیکیشن، Citizen از زمان راه‌اندازی خود حدود ۳۰.۳ میلیون دلار هزینه مصرف‌کننده و بیش از ۱۴ میلیون دانلود داشته است.

این شرکت خصوصی اخیراً در اوایل سال ۲۰۲۱ یک دور سرمایه گذاری ۷۳ میلیون دلاری از سری C جمع آوری کرد که شامل اسکناس قابل تبدیل ۲۳ میلیون دلاری بود.

Citizen  به دلیل تشویق فرهنگ نظارتی که خود را در معرض آزار و اذیت نژادی قرار می دهد مورد انتقاد قرار گرفته است. یکی دیگر از برنامه های اجتماعی محله Nextdoor مشکلات مشابهی را به نمایش گذاشته است.

اما بارزترین نمونه از این خطرات را خود مدیرعامل این شرکت برشمرد. در سال ۲۰۲۱، اندرو فریم به کاربران Citizen سی هزار دلار پیشنهاد داد تا در حین پخش زنده در برنامه Citizen، یک آتش‌افروز مشکوک را ردیابی کنند.

او عکسی از مظنون را در یک فید زنده به اشتراک گذاشت که ۸۰۰۰۰۰ بازدید داشت، اما معلوم شد که او فرد اشتباهی را داشته است. طبق گزارشی از Motherboard در مورد این حادثه ، Frame این را به عنوان یک فرصت بازاریابی دقیق برای ویژگی پخش زنده برنامه دید.

این شرکت در آن زمان در بیانیه‌ای نوشت: «ما عمیقاً از اشتباه خود متأسفیم و در حال تلاش برای بهبود فرآیندهای داخلی خود هستیم تا از تکرار این اتفاق جلوگیری کنیم.»

در اواخر همان سال، Citizen سرویسی به نام Protect راه اندازی کرد. با پرداخت ۲۰ دلار در ماه، کاربران به طور ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته به یک “عامل محافظت” دسترسی دارند که می تواند آنها را با اولین پاسخ دهندگان یا پلیس ارتباط دهد.

اما منتقدان این سوال را مطرح کرده‌اند که آیا هشدارهای Citizen بیش از اینکه مردم را ایمن نگه دارد، وحشت و ترس را برانگیخته است یا خیر – و این ترس می‌تواند مردم را تشویق کند تا به عامل امنیتی شخصی خود دسترسی پیدا کنند.

طبق داده‌های SensorTower، پس از معرفی Protect، خریدهای درون‌برنامه‌ای در Citizen سالانه ۱۷ درصد افزایش یافته است. اما Citizen در سال ۲۰۲۲ به طور متوسط ​​۱.۴ میلیون دلار هزینه ماهانه برای برنامه خود داشت که احتمالاً برای سودآوری شرکت کافی نیست.

Citizen دلیلی برای اخراج کارمندان به اشتراک نمی گذارد، اما رها کردن ۳۳ کارمند می تواند هزینه بیشتری برای شرکت داشته باشد. بر اساس وب سایت خود ، شهروند در حال حاضر برای پنج نقش استخدام شده است.

کارمندان فعلی و سابق Citizen می‌توانند با Amanda Silberling در سیگنال، یک برنامه پیام‌رسانی رمزگذاری‌شده ایمن، به شماره ۹۲۹ ۵۹۳ ۰۲۲۷ تماس بگیرند. همچنین می‌توانید یک پیامک توییتر به @asilbwrites ارسال کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا