نرم افزار موبایل

اپلیکیشن یادداشت برداری NotebookLM با کمک هوش مصنوعی گوگل اکنون برای کاربران در ایالات متحده باز است

به گزارش اپ خونه، این شرکت اعلام کرد که اپلیکیشن یادداشت برداری با هوش مصنوعی گوگل اکنون برای تمامی کاربران ایالات متحده که حداقل ۱۸ سال سن دارند در دسترس است .

این برنامه آزمایشی همچنین دارای مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید است و شروع به استفاده از Gemini Pro ، مدل زبان بزرگ جدید گوگل، برای «کمک به درک سند و استدلال» کرده است.

هنگامی که اسناد را در NotebookLM آپلود می‌کنید، برنامه می‌تواند به طور خودکار خلاصه‌هایی ایجاد کند و سؤالات بعدی درباره محتوای اسناد را پیشنهاد کند.

برخلاف ربات‌های چت عمومی که از مقادیر زیادی اطلاعات نامرتبط استفاده می‌کنند، NotebookLM تنها بر روی اسنادی که تغذیه می‌شود تمرکز می‌کند.

اکنون، گوگل قابلیت‌های جدیدی را به محصول اضافه می‌کند تا فراتر از تولید خلاصه‌ها و پیشنهاد سوالات باشد.

NotebookLM اکنون ابزارهای جدیدی دارد که به کاربران کمک می کند یادداشت های خود را در پروژه های نوشتاری ساختاریافته سازماندهی کنند.

برای مثال، می‌توانید مجموعه‌ای از یادداشت‌ها را انتخاب کنید و از NotebookLM بخواهید چیز جدیدی مانند طرح کلی اسکریپت، خبرنامه ایمیل یا پیش‌نویس یک برنامه بازاریابی ایجاد کند.

به علاوه، NotebookLM اکنون می‌تواند بر اساس هر کاری که در حال حاضر انجام می‌دهید، اقداماتی را پیشنهاد دهد.

به عنوان مثال، بگویید که در حین خواندن یک منبع، متنی را انتخاب کرده اید. NotebookLM به طور خودکار پیشنهاد می کند متنی را که انتخاب کرده اید در یک یادداشت جدید خلاصه کند یا به شما در درک محتوای متن کمک کند.

در مثالی دیگر، بگویید که در حال نوشتن یک یادداشت هستید. NotebookLM پیشنهاد می کند نثر شما را اصلاح کند یا ایده های مرتبط را از منابع شما بر اساس آنچه تاکنون نوشته اید پیشنهاد کند.

غول فناوری در حال اضافه کردن یک فضای noteboard جدید است تا به شما امکان می دهد به راحتی نقل قول ها از چت یا یادداشت های نوشته شده خود را پین کنید.

گوگل می‌گوید فضای جدید درخواستی کلیدی از سوی کاربرانی بود که می‌گفتند می‌خواهند تبادلات خود را با NotebookLM به عنوان یادداشت ذخیره کنند.

گوگل همچنین در حال انجام چند ترفند کوچک دیگر در این محصول است. اکنون وقتی یادداشتی را اضافه می کنید، NotebookLM به جای اضافه کردن به یک دفترچه یادداشت، یک یادداشت جدید مستقل ایجاد می کند.

و هنگامی که روی شماره نقل قول در پاسخ چت یا یادداشت ذخیره شده کلیک می کنید، اکنون بلافاصله به نقل قول اصلی در منبع منتقل می شوید.

اگر می خواهید به طور انحصاری روی یادداشت برداری تمرکز کنید، اکنون می توانید منبع را پنهان کنید و اگر می‌خواهید هوش مصنوعی NotebookLM را روی منابع انتخابی متمرکز کنید، می‌توانید با مجموعه خاصی از منابع در Notebook خود با انتخاب جداگانه آنها در نوار کناری منبع، چت کنید.

به علاوه، گوگل پشتیبانی از PDF و پشتیبانی متن کپی شده را اضافه می کند، به این معنی که اکنون می توانید متن را کپی و جایگذاری کنید تا یک منبع جدید ایجاد کنید و پس از ایجاد عنوان آن را ویرایش کنید.

علاوه بر ویژگی‌های جدید، گوگل محدودیت‌های محصول را نیز گسترش می‌دهد، زیرا نوت‌بوک‌ها اکنون می‌توانند حداکثر ۲۰ منبع را شامل شوند، در حالی که یک منبع اکنون می‌تواند تا ۲۰۰۰۰۰ کلمه را شامل شود.

اعلامیه حدوداً پنج ماه پس از آن است که گوگل NotebookLM را در دسترس عده‌ای منتخب قرار داد .

گوگل ابتدا «AI notebook for everyone» را در اوایل سال جاری در Google I/O به‌عنوان Project Tailwind معرفی کرد و سپس آن را به NotebookLM تغییر نام داد.

در آن زمان، گوگل اعلام کرد که این برنامه می تواند توسط دانش آموزان به عنوان راهی برای سازماندهی یادداشت های سخنرانی و سایر اسناد خود در هنگام تکمیل دوره های آموزشی استفاده شود.

NotebookLM امیدوارکننده است، اما همانطور که قبلاً Devin Coldeway اشاره کرد ، امیدواریم این محصول مانند بسیاری از پروژه‌های آزمایشی دیگر این غول فناوری در Google Graveyard (گورستان گوگل) قرار نگیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا