موبایل

اپل از تامین‌کنندگان می‌خواهد تا عملیات‌ها را کربن‌زدایی کنند. سرمایه گذاری های جدید انرژی خورشیدی و بادی در اروپا اعلام شد

اپل روز سه‌شنبه اعلام کرد که سرمایه‌گذاری جدیدی برای راه‌اندازی پروژه‌های خورشیدی و بادی در اروپا انجام خواهد داد و از تامین‌کنندگان خود خواست تا فعالیت‌های مربوط به تولید آیفون و سایر محصولات را کربن‌زدایی کنند.

این شرکت در سال ۲۰۲۰ متعهد شده بود تا سال ۲۰۳۰ انتشار کربن را از کل تجارت خود از جمله محصولات و زنجیره تامین گسترده خود – که از ویتنام تا برزیل را در بر می گیرد – حذف کند.

سازنده آیفون اکنون شرکای تامین خود را ملزم می کند تا در مورد پیشرفت اهداف خنثی کربن، به ویژه کاهش انتشار آلاینده های Scope 1 و Scope 2، مربوط به تولید محصولات اپل گزارش دهند و سالانه پیشرفت آنها را بررسی خواهد کرد.

اپل گفت که بیش از ۲۰۰ تامین کننده که ۷۰ درصد از هزینه های تولید مستقیم اپل را تشکیل می دهند و شامل Corning، Nitto Denko، SK Hynix، STMicroelectronics، TSMC و Yuto هستند، متعهد شده اند که از انرژی پاک مانند باد یا خورشید برای تمام تولیدات اپل استفاده کنند.

اپل پیش از این از تامین کنندگان خواسته بود که به انرژی های تجدیدپذیر ۱۰۰ درصد برای تولید اپل متعهد شوند.

تیم کوک، مدیر اجرایی، گفت: “ما مصمم هستیم که موجی در آبگیر باشیم که تغییر بزرگتری ایجاد کند.” اپل از سال ۲۰۲۰ برای فعالیت های شرکت های جهانی خود نسبت به کربن بی طرف بوده است.

بسیاری از شرکت‌های چندملیتی به طور فزاینده‌ای به دنبال زنجیره‌های تامین جهانی هستند تا ردپای کربن خود را کاهش دهند، زیرا تغییرات آب و هوایی به تمرکز بیشتری برای سرمایه‌گذاران و تنظیم‌کنندگان تبدیل می‌شود.

اپل گفت که سرمایه گذاری های اروپایی بخشی از یک استراتژی برای رسیدگی به حدود ۲۲ درصد ردپای کربن آن است که از برق مصرفی مشتریان برای شارژ دستگاه های خود می آید.

به گفته این شرکت، با ساخت پروژه های جدید در اروپا، این شرکت قصد دارد تمام دستگاه های اپل در این قاره را با برق کم کربن تغذیه کند.

اپل گفت، در مجموع، سرمایه‌گذاری‌های برنامه‌ریزی‌شده سالانه ۳۰۰۰ گیگاوات ساعت انرژی تجدیدپذیر جدید را به شبکه اضافه می‌کند.

© تامسون رویترز ۲۰۲۲


اپل این هفته آی‌پد پرو (۲۰۲۲) و آی‌پد (۲۰۲۲) را در کنار تلویزیون اپل جدید عرضه کرد. ما آخرین محصولات این شرکت را به همراه بررسی آیفون ۱۴ پرو در Orbital، پادکست Gadgets 360 مورد بحث قرار می دهیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا