اخبار اینترنت

اپل با اپیک گیمز، دادگاه تجدیدنظر، در نبرد دادگاه ضدتراست پیروز شد

به گزارش اپ خونه، طبق نظری که توسط دادگاه استیناف ناحیه نهم ایالات متحده صادر شد، اپل در نبرد استیناف متمرکز بر ضد انحصار با سازنده Fortnite Epic Games بر سر سیاست های فروشگاه App خود پیروز شده است.

دادگاه تا حد زیادی حکم قبلی دادگاه منطقه مربوط به ادعاهای ضد انحصار اپیک گیمز به نفع اپل را تایید کرد، اما همچنین طبق قانون رقابت ناعادلانه کالیفرنیا، حکم دادگاه بدوی به نفع Epic را تایید کرد.

سازنده بازی های موبایل امیدوار بود در درخواست خود ثابت کند که اپل با محدود کردن توزیع برنامه در دستگاه های iOS به اپ استور اپل که باید پرداخت ها را از طریق پردازنده خودش انجام دهد و در عین حال مانع از برقراری ارتباط توسعه دهندگان با مشتریان در مورد روش های جایگزین پرداخت می شد، غیرقانونی عمل کرده است.

رای دادگاه اولین بار توسط بلومبرگ گزارش شد .

اپل بیانیه زیر را صادر کرده است:

“تصمیم امروز بار دیگر پیروزی قاطع اپل در این پرونده را تایید می‌کند، به طوری که از ده ادعای ۹ مورد به نفع اپل تصمیم گیری شده است.

برای دومین بار در دو سال گذشته، یک دادگاه فدرال حکم داد که اپل از قوانین ضد تراست در سطوح ایالتی و فدرال تبعیت می کند.

اپ استور به ترویج رقابت، ایجاد نوآوری و گسترش فرصت ها ادامه می دهد و ما به کمک های عمیق آن به کاربران و توسعه دهندگان در سراسر جهان افتخار می کنیم.

ما با احترام با حکم دادگاه در مورد یک ادعای باقیمانده طبق قانون ایالتی مخالفیم و در حال بررسی بیشتر هستیم.”

این حکم یک شکست بزرگ برای Epic Games و دیگر توسعه دهندگانی است که امیدوار بودند این حکم بتواند سابقه ای برای ادعاهای ضدتراست بیشتر باشد و اپل را ملزم کند که دستگاه های iOS را به روی فروشگاه های برنامه و سیستم های پرداخت شخص ثالث باز کند.

اپیک ابتدا در سال ۲۰۲۰ از اپل شکایت کرد ، پس از اینکه اپل مجبور شد فورتنایت را از اپ استور حذف کند، زیرا عمداً شرایط اپ استور را در خریدهای درون برنامه ای نقض کرد.

اگرچه زمانی که قاضی اعلام کرد اپل به عنوان یک انحصارگر عمل نمی‌کند، اپل تا حد زیادی در این دعوی پیروز شده بود، دادگاه در مورد سیاست‌های ضد فرمان اپل در مورد محدودیت‌های خرید درون‌برنامه‌ای، از سازنده Fortnite جانبداری کرد.

گفته می‌شود که اپل دیگر نمی‌تواند توسعه‌دهندگان را از راهنمایی کاربران به سایر روش‌های پرداخت منع کند.

هم اپل و هم اپیک به این حکم اعتراض کردند – اپل به خاطر تغییرات لازم در سیاست‌های اپ استور مربوط به لینک‌های خارجی و Epic دوباره پرونده ضدتراست خود را امتحان کرد.

در این تصمیم ، هیئت دادگاه تجدیدنظر انکار مسئولیت ضد تراست توسط دادگاه منطقه و رد متناظر آن با دفاع غیرقانونی Epic در مقابل نقض ادعای متقابل قرارداد توسط اپل را تایید کرد.

با این حال، همچنین خاطرنشان کرد که دادگاه منطقه در تعریف بازار ضد انحصار مربوطه و در نظر گرفتن اینکه DPLA (توافقنامه مجوز برنامه توسعه‌دهنده) اپل خارج از محدوده قانون ضد تراست معروف به قانون شرمن است، اشتباه کرده است.

اما اعلام کرد که این خطاها در نهایت بی ضرر بوده و اپیک ، بدون در نظر گرفتن این موضوع، به عنوان یک موضوع واقعی، نتوانسته است تعریف بازار پیشنهادی خود و وجود هر وسیله جایگزین کمتر محدودتری را برای اپل برای انجام توجیهات رقابتی پشتیبانی از iOS ایجاد کند.

به عبارت دیگر، در حالی که این نوع قراردادها می توانند در محدوده ادعای قانون شرمن قرار گیرند، این موضوع به تصمیم دادگاه در این مورد مربوط نبود.

این هیئت همچنین حکم دادگاه منطقه به نفع اپیک گیمز ( Epic Games ) را در محدوده قانون رقابت ناعادلانه کالیفرنیا تأیید کرد.

در این حکم آمده است:

“دادگاه منطقه ای در تشخیص آسیب دیدگی اپیک، خطای قانونی در هنگام اعمال استانداردهای مسئولیت انعطاف پذیر کالیفرنیا، یا سوء استفاده از اختیار خود در هنگام ایجاد تخفیف عادلانه، به وضوح اشتباه نکرد.”

این بدان معناست که تغییرات ضد فرمانی که دادگاه منطقه قبلاً در مورد آن تصمیم گرفته بود، بار دیگر مورد نیاز خواهد بود.

اپل هنوز درخواست تجدیدنظری برای این بخش از تصمیم صادر نکرده است. احتمالاً گزینه های خود را قبل از تصمیم گیری می سنجد.

در نقطه روشن دیگری برای اپل، دادگاه استیناف حکم داد که دادگاه منطقه زمانی که تصمیم گرفت اپل حق دریافت هزینه های وکالت مربوط به ادعاهای نقض قرارداد DPLA را ندارد، اشتباه کرده است.

اپیک گیمز با اشاره به بیانیه موسس و مدیر عامل تیم سوینی که در توییتر به اشتراک گذاشته شده است، به درخواست اظهار نظر پاسخ داد .

سوینی نوشت:

«اپل در دادگاه مدار نهم پیروز شد. اگرچه دادگاه این حکم را تایید کرد که محدودیت‌های اپل دارای اثر ضدرقابتی قابل توجهی است که به مصرف‌کنندگان آسیب می‌رساند، آنها دریافتند که ما پرونده شرمن قانون خود را ثابت نکرده‌ایم.

خوشبختانه، تصمیم مثبت دادگاه در رد مقررات ضد فرمان اپل، توسعه‌دهندگان iOS را آزاد می‌کند تا ارسال کنند. مصرف کنندگان به وب برای انجام تجارت با آنها به طور مستقیم وجود دارد. ما روی مراحل بعدی کار می کنیم.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا