نرم افزار موبایل

اپل برنامه جدید پخش موسیقی کلاسیک خود را برای پیش سفارش راه اندازی کرد

به گزارش اپ خونه، اپل در حال راه اندازی یک سرویس پخش موسیقی جدید با تمرکز بر موسیقی کلاسیک است.

بر اساس خرید استریمر Primephonic مستقر در آمستردام در سال ۲۰۲۱ ، برنامه جدید Apple Music Classical به مشترکین Apple Music دسترسی به بیش از ۵ میلیون آهنگ موسیقی کلاسیک، از جمله نسخه‌های جدید در صدای با کیفیت بالا و همچنین صدها لیست پخش انتخاب شده را ارائه می‌دهد.

اپل می‌گوید هزاران آلبوم اختصاصی و ویژگی‌های دیگر مانند بیوگرافی آهنگساز و غواصی عمیق در آثار کلیدی وجود دارد.

با توجه به ظاهر شدن آن در آخرین به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل که برای توسعه‌دهندگان منتشر شده ، شایعه شده بود که این سرویس در حال تکمیل شدن است ، اما زمان دقیق راه‌اندازی هنوز مشخص نشده بود.

با این حال، در حالی که این برنامه معرفی می شود، در حال حاضر فقط برای پیش خرید در اپ استور در دسترس است.

تاریخ انتشار اواخر این ماه، در ۲۸ مارس خواهد بود. علاوه بر این، برنامه تنها از دستگاه‌های iOS دارای iOS 15.4 یا جدیدتر در هنگام راه‌اندازی پشتیبانی می‌کند.

تصمیم این شرکت برای هدف قرار دادن شنوندگان موسیقی کلاسیک با یک برنامه مستقل، یک تمایز برای سرویس اشتراک Apple Music آن است – اگرچه این یکی از ویژگی‌هایی است که رقیب Spotify این هفته اعلام کرد ، که شامل ویژگی‌های پیشروی فناوری مانند هوش مصنوعی و مبتنی بر ویدیو بود، کاملاً متفاوت است.

در عوض، Apple Music Classical یک رابط کاربری ساده برای درگیر شدن با آثار کلاسیک ارائه می دهد.

کاربران می توانند بر اساس آهنگساز، اثر، رهبر ارکستر یا حتی شماره کاتالوگ جستجو کنند تا ضبط ها را بیابند.

اینها را می توان در صدای با کیفیت بالا تا ۱۹۲ کیلوهرتز/۲۴ بیت Hi-Res Lossless پخش کرد و هزاران فایل ضبط شده در صدای فضایی فراگیر اپل نیز در دسترس خواهد بود.

این برنامه همچنین به کاربران اجازه می دهد برای خواندن یادداشت های سرمقاله در مورد آهنگسازان و توضیحات آثار کلیدی خود، در ضبط ها شیرجه بزنند. آهنگسازان مشهور پرتره های دیجیتالی با وضوح بالا خود را در دسترس خواهند داشت که اپل آنها را از هنرمندان سفارش داده است.

این‌ها با پالت‌های رنگی و ارجاعات هنری مربوط به دوره کلاسیک طراحی شده‌اند، یادداشت‌های اپل، و به مرور زمان اضافه خواهند شد. در زمان عرضه، پرتره هایی برای لودویگ ون بتهوون، فردریک شوپن و یوهان سباستین باخ در دسترس خواهد بود.

این سرویس به مرور زمان با موسیقی های جدید نیز به روز می شود. اپل خاطرنشان می‌کند که با هنرمندان موسیقی کلاسیک و مؤسسات موسیقی برای ارائه محتوای انحصاری و ضبط‌شده در زمان راه‌اندازی کار می‌کند و این در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

در حال حاضر، کاربران می‌توانند اخبار و به‌روزرسانی‌های مربوط به اپلیکیشن و انتشارات موسیقی را در حساب کاربریappleclassical@ توییتر دنبال کنند.

هیچ هزینه اضافی برای Apple Music Classical وجود ندارد زیرا به عنوان بخشی از اشتراک Apple Music ارسال می شود.

این برنامه در همه طرح‌ها، از جمله طرح‌های فردی (۱۰.۹۹ دلار در ماه)، دانشجویی (۵.۹۹ دلار در ماه)، خانوادگی (۱۶.۹۹ دلار در ماه) و در بسته‌های Apple One در دسترس مشترکین خواهد بود.

اگرچه این سرویس در زمان راه اندازی فقط برای iOS است، اما به زودی از اندروید پشتیبانی می کند، مشابه برنامه Apple Music است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا