نرم افزار موبایل

اپل برندگان جوایز اپ استور سال ۲۰۲۲ را اعلام کرد

به گزارش اپ خونه، اپل فهرست برندگان جوایز اپ استور امسال را به همراه نمودار برتر بیشترین برنامه‌ها و بازی‌های دانلود شده در دسته‌های رایگان و پولی اعلام کرد. این جوایز شامل برنامه‌هایی برای تمامی پلتفرم‌های این شرکت از جمله آیفون، آی‌پد، اپل واچ، مک و اپل تی‌وی است. برای سال ۲۰۲۲، برنامه شبکه اجتماعی BeReal برنده جایزه بهترین برنامه سال برای آیفون شد، در حالی که برنامه یادداشت برداری GoodNotes 5 تاج بهترین برنامه iPad را از آن خود کرد.

MacFamilyTree 10 شرکت Synium Software GmbH – یک برنامه بصری کاوش درخت خانواده – به عنوان برترین مک سال شناخته شد. سرویس استریم Vix TelevisaUnivision Interactive برنده بهترین برنامه Apple TV برای ارتقای داستان های اسپانیایی زبان شد. و Gentler Stories Gentler Streak، یک ردیاب ورزش و تناسب اندام، جایزه بهترین اپلیکیشن اپل واچ سال را دریافت کردند.

Apex Legends Mobile شرکت Electronic Arts برترین جایزه بازی آیفون را در حالی که X.D. Moncage از Network Inc. برترین عنوان بازی آیپد را کسب کرد. دیگر برندگان بازی عبارتند از Inscryption از Devolver برای مک، El Hijo از HandyGames برای Apple TV، و “Wylde Flowers” از Studio Drydock برای Apple Arcade. Shenzhen Tencent Tianyou Technology’s League of Legends Esports Manager برنده اپلیکیشن سال چین شد.

BeReal امسال یک موفقیت در شبکه های اجتماعی بود که غول هایی مانند TikTok و Instagram را مجبور کرد تا از این قالب استفاده کنند. این شرکت مستقر در فرانسه ابتدا این برنامه را در سال ۲۰۲۰ راه اندازی کرد. اما فرمت آن برای دریافت هشدار در زمان های تصادفی روز برای ارسال عکس ترکیبی از دوربین های جلو و عقب در عرض دو دقیقه، امسال محبوب شد. در مقایسه با برنامه‌های برتر دو سال گذشته «Toca Life World» (برنامه‌ای برای کودکان) و «WakeOut!»، یک برنامه اجتماعی برنده بهترین برنامه تاج امسال شد. (یک برنامه تمرینی). اپل در پست وبلاگ خود برای جوایز، BeReal را به عنوان یک برنامه برای ارائه “نگاهی معتبر به زندگی خانواده و دوستان” توصیف کرد.

تیم کوک، مدیرعامل این شرکت در بیانیه ای گفت: «برندگان جایزه اپ استور امسال تجربیات ما را با برنامه هایی که دیدگاه های تازه، متفکرانه و واقعی ارائه می کردند، دوباره به تصویر کشیدند. تأثیر معنی‌داری دارد و نشان‌دهنده روش‌هایی است که برنامه‌ها و بازی‌ها بر جوامع و زندگی ما تأثیر می‌گذارند.»

سال گذشته، اپل بخش پاداشی به نام «برنامه‌هایی که ما را گرد هم می‌آورد» داشت. بنابراین امسال، بخش «تأثیر فرهنگی» را برای قدردانی از برخی از برنامه‌هایی که «تأثیر ماندگاری بر زندگی مردم و فرهنگ تأثیر گذاشتند» معرفی کرده است. این لیست شامل برنامه How We Feel پروژه How We Feel برای ورود به چک‌این‌های روزانه مبتنی بر احساسات است.

پروژه داستان‌های خانگی پروژه Rise-Home Stories برای برجسته کردن داستان‌های بی‌عدالتی سیستماتیک مسکن و تأثیر آن بر افراد رنگین پوست؛ ابزارک Locket Locket Labs برای امکان اشتراک گذاری زنده عکس بین دوستان و خانواده از طریق ویجت صفحه اصلی. برنامه ردیابی هیدراتاسیون ویتالی موگیلوتس Waterllama؛ و Inua’s ARTE Experience – A Story in Ice and Time برای کشف وقایع تاریخی از سنت اینویت.

اپ استور سال ۲۰۲۲ چالش برانگیزی داشته است که بر درآمد و نبردهای نظارتی تأثیر گذاشته است. باید به توسعه دهندگان این امکان را می داد که از سیستم های شخص ثالث برای خریدهای درون برنامه ای در مناطقی از جمله کره جنوبی و هلند (فقط برای برنامه های دوستیابی) استفاده کنند. ایالات متحده و اتحادیه اروپا همچنین به دنبال راه هایی برای کنترل انحصارات توزیع اپلیکیشن در فروشگاه های اپلیکیشن مختلف هستند. این مقررات می تواند اپل را مجبور کند تا برخی از قوانین را در مورد نحوه توزیع برنامه و پرداخت در اپ استور کاهش دهد.

در ماه مارس، اپل به «برنامه‌های خواننده» – برنامه‌هایی که به کاربران امکان دسترسی به محتوای دیجیتالی مانند موسیقی، کتاب و ویدیو را می‌دهد – اجازه داد تا پیوندهای خارجی را برای کاربران ایجاد و مدیریت کنند. در ماه ژوئن، این شرکت با استفاده از HTML5 و برنامه های قرعه کشی و کمک های مالی، برخی از قوانین خود را در مورد محتوای باینری در برنامه کاهش داد. در ماه اکتبر، عملکرد NFT در برنامه‌ها را سرکوب کرد و توسعه‌دهندگان را از استفاده از مجموعه‌های دیجیتال برای باز کردن قفل ویژگی‌های جدید محدود کرد.

بعلاوه، همچنین موظف شد که هر سیستم خرید NFT باید مکانیزم خرید درون برنامه ای اپل باشد و به شرکت کمیسیون بدهد. همچنین دستورالعمل‌های خود را به‌روزرسانی کرد تا مشخص کند که برای خرید افزایش پست رسانه‌های اجتماعی در داخل برنامه کاهش می‌یابد.

بر اساس داده‌های صنعت، درآمد اپ استور به دلیل رکود اقتصادی جهانی ۵ درصد کاهش یافته است. علاوه بر این، نوسان قیمت ارز در برابر دلار، اپل را مجبور کرد تا قیمت‌ها را در اپ استور در کشورهای مختلف آسیا و اروپا افزایش دهد. علاوه بر همه اینها، ایلان ماسک، مالک جدید توییتر نیز با این ادعا که سازنده آیفون «توئیتر را از اپ استور خودداری می‌کند» با این غول فناوری مبارزه کرده است.

اپل همچنین بهترین برنامه‌ها و بازی‌های دانلود شده را در دسته‌های رایگان و پولی سال منتشر کرد. در اینجا برنامه های برتر در ایالات متحده آمده است:

برترین برنامه های رایگان

TikTok
YouTube: تماشا، گوش دادن، پخش جریانی
واتس اپ
اینستاگرام
نقشه های گوگل
جستجوی گوگل
جیمیل – ایمیل توسط گوگل
BeReal
فیس بوک
برنامه نقدی

برترین برنامه های پولی

Procreate Pocket
HotSchedules
هفته های شگفت انگیز
Shadowrocket
۷۵ سخت
AutoSleep Track Sle

  1. TouchRetouch
  2. FILCA – SLR Film Camera
  3. SkyView
  4.  My Macros+ | Diet & Calories

برترین بازی های رایگان

  1. Wordle!
  2. Subway Surfers
  3. Roblox
  4. Stumble Guys
  5. Coloring Match
  6. Count Masters: Crowd Runner 3D
  7. Fishdom
  8. Call of Duty®: Mobile
  9. Parking Jam 3D
  10.  Text or Die

برترین بازی های پولی

  1. Minecraft
  2. Heads Up!
  3. Bloons TD 6
  4. Geometry Dash
  5. Monopoly – Classic Board Game
  6. My Child Lebensborn
  7. Five Nights at Freddy’s
  8. Plague Inc.
  9. Rovio Classics: AB
  10.  Five Nights at Freddy’s 2

برترین بازی های آرکید اپل

  1. NBA 2K21 Arcade Edition
  2. The Oregon Trail
  3. Angry Birds Reloaded
  4. Sneaky Sasquatch
  5. Cooking Mama: Cuisine!
  6. Bloons TD 6+
  7. Skate City
  8. Warped Kart Racers
  9. Solitaire by MobilityWare+
  10.  LEGO® Star Wars™: Castaways

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا