استارتاپ

ایستگاه F برنامه اصلی راه اندازی خود را به یک برنامه شتاب تبدیل می کند

به گزارش اپ خونه، ایستگاه F، پردیس نمادین استارتاپی در پاریس، برنامه موسسان خود را به طور کامل اصلاح می کند تا آن را به یک برنامه شتاب دهی تبدیل کند. بنیان‌گذارانی که تصمیم می‌گیرند به شتاب‌دهنده بپیوندند، از مزایای بسیاری برخوردار خواهند شد. آنها همچنین باید یک درصد از سهام را به ایستگاه F واگذار کنند.

روکسان وارزا، مدیر ایستگاه اف، گفت: “ما در حال تغییر برنامه شاخص ایستگاه F هستیم. همه چیز به جز نام تغییر می کند.”

با برنامه ایستگاه Founders،  F به دنبال کارآفرینانی است که تازه شروع به کار کرده اند. حتی اگر این تیم‌ها لزوماً محصول مناسبی برای بازار پیدا نکرده باشند، می‌توانند برای پیوستن به برنامه درخواست دهند.
البته، اولین چیزی که این استارت آپ ها با پیوستن به برنامه موسسان دریافت می کنند، فضای اداری در ایستگاه F است. سپس با یک برنامه فشرده ۶ هفته ای با کارگاه ها و کلاس ها شروع می کنند. به عنوان مثال، آنها در مورد ایجاد یک تیم استارتاپ و تناسب محصول با بازار یاد خواهند گرفت.

پس از آن، استارت‌آپ‌ها شش هفته دیگر فرصت دارند تا تکرار و اجرا کنند. آنها پس از این مرحله اولیه در مقابل همه به میدان می روند. سپس استارت‌آپ‌ها ۱۲ ماه دیگر در ایستگاه F می‌مانند. آنها یک بار دیگر در پایان برنامه استارتاپ خود را راه اندازی می کنند.

برنامه جدید بنیانگذاران در مجموع ۱۵ ماه طول می کشد که بسیار بیشتر از برنامه اصلی بنیانگذاران است. ورزا گفت: “با برنامه های کوتاه، استارت آپ ها می خواهند بمانند و ما زمان زیادی را صرف تغییرات و تدارکات می کنیم.”

برای اینکه تمرکز خود را روی این استارت آپ ها حفظ کند، ایستگاه F در واقع در حال کاهش اندازه برنامه Founders است. ایستگاه F می‌تواند تا ۲۰۰ استارت‌آپ را با برنامه Founders قدیمی خود بپذیرد. اکنون قصد دارد ۲۵ استارتاپ را در برنامه بنیانگذاران با دو دسته در سال بپذیرد.

ایستگاه F سعی می‌کند هر استارت‌آپ را با مشاوری هماهنگ کند که بسیار عملی باشد. به عنوان مثال، برخی از مشاوران شامل بنیانگذاران Alan، Swile و The Sandbox هستند. ایستگاه F توصیه می‌کند که استارت‌آپ‌ها با اضافه کردن آنها به جدول کلاه، مشاور را تشویق کنند. بسته به مشاور می تواند متفاوت باشد، اما ایستگاه F حداقل ۰.۲٪ در حقوق صاحبان سهام را توصیه می کند.

پردیس استارتاپی در حال حاضر اولین گروه خود را با ۲۱ شرکت مختلف اجرا می کند. این شرکت‌ها بر چهار بخش عمودی متمرکز شده‌اند – وب ۳، فین‌تک، تأثیرگذاری و اقتصاد خالق. عمودی ها در دسته های آینده تغییر خواهند کرد.

و، بله، ایستگاه  F برای اولین بار در آن استارتاپ ها دارای سهام است. «در ابتدا، ما می‌خواهیم دوست بنیانگذار باقی بمانیم. برخی به ما گفتند که زیاد نیست، برخی دیگر می گویند که زیاد است.»
“اما ایستگاه F اینجا نیست که ۵۰٪ از سهام را بگیرد. ما فقط می‌خواهیم ثابت کنیم که در بازی حضور داریم و درگیر می‌شویم.»

ایستگاه F به توصیه های شخصی افراد دیگر در اکوسیستم فناوری بسیار متکی است. سپس تیم داخلی برنامه‌ها را برای انتخاب چند استارتاپ بررسی می‌کند. درخواست برای دسته بعدی از اواخر نوامبر آغاز می شود.

همچنین برنامه های دیگری در محوطه دانشگاه و همچنین مشارکت با شرکت های دیگر وجود دارد تا آنها بتوانند برنامه خود را در ایستگاه F اجرا کنند. همه برنامه های دیگر بدون تغییر باقی می مانند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا