اخبار اینترنت

ایلان ماسک به طور نایب ایمیل های داخلی از درام لپ تاپ هانتر بایدن توییتر را منتشر می کند

به گزارش اپ خونه، ایلان ماسک روز جمعه به دنبال‌کنندگانش یادآوری کرد که مالکیت توییتر اکنون به این معنی است که او همه جنبه‌های شرکت را کنترل می‌کند – از جمله آنچه که کارمندان آن پشت درهای بسته قبل از تصدی مسئولیت او گفته‌اند.

اوایل این هفته، ماسک انتشار آنچه را که «فایل‌های توییتر» نامید، کنایه زد و اعلام کرد که مردم «لایق آن هستند که بدانند واقعاً چه اتفاقی افتاده است» در پشت صحنه تصمیم توییتر برای خفه کردن داستانی درباره هانتر بایدن در سال ۲۰۲۰ چه شده است.

 مالک جدید توییتر موضوعی را از نویسنده و نویسنده Substack مت تایبی به اشتراک گذاشت که ظاهراً اکنون گنجینه اسناد داخلی را در اختیار دارد، که او تصمیم گرفت با زحمت هر بار یک توییت را به صورت روایی به اشتراک بگذارد.

طیبی در Substack خود خاطرنشان کرد که برای ارائه داستان باید «با شرایط خاصی موافقت کند»، اگرچه از توضیح بیشتر در مورد شرایط خودداری کرد. (ما گمان می کنیم که اشتراک گذاری اسناد به صورت توییت برای افزایش تعامل پلتفرم باید در لیست باشد.)

تصمیم طیبی برای افشای منتخبی از اسناد در هر بار توییت ظاهراً به اندازه کافی پر زحمت نبود. یک اسکرین شات که اکنون حذف شده است، آدرس ایمیل شخصی جک دورسی را منتشر کرده است. دیگری یک ایمیل شخصی ویرایش نشده متعلق به نماینده رو خانا (D-CA) به اشتراک گذاشت که در آن زمان نسبت به اقدام توییتر ابراز نگرانی کرد. به نظر می رسد هر دو حادثه با سیاست ضد داکسینگ توییتر در تضاد است.

این اسناد که عمدتاً ایمیل‌های داخلی توییتر هستند، وضعیت آشفته‌ای را به تصویر می‌کشند که دو سال پیش باعث شد توییتر یک داستان نیویورک پست درباره هانتر بایدن را سانسور کند. در اکتبر ۲۰۲۰، نیویورک پست داستانی را منتشر کرد که به مطالبی اشاره می کرد که ظاهراً از لپ تاپی که بایدن جوانتر در یک تعمیرگاه رها کرده بود، به دست آمده بود. با نزدیک شدن به انتخابات ریاست‌جمهوری و هک‌های ایمیل‌های DNC در سال ۲۰۱۶ و مداخله‌های دیگر در انتخابات روسیه، توییتر تصمیم گرفت دسترسی به داستان را محدود کند.

یوئل راث، رئیس سابق بخش اعتماد و ایمنی توییتر، در گفتگو با اعضای تیم‌های ارتباطی و خط‌مشی توییتر، به قوانین این شرکت در مورد مواد هک‌شده اشاره کرد و به «خطرات و درس‌های شدید سال ۲۰۱۶» اشاره کرد که بر تصمیم‌گیری تأثیر گذاشت.

یکی از اعضای تیم حقوقی توییتر نوشت که برای توییتر «معقول» است که فرض کند اسناد از هک به دست آمده اند و افزود که «احتیاط لازم است». او نوشت: «ما به اطلاعات بیشتری نیاز داریم.»

طیبی در تاپیک توییتری خود، وضعیت اتخاذ چنین تصمیم اجرایی تبعی بدون مشورت با مدیر عامل شرکت را غیرعادی توصیف کرد. در حقیقت، جک دورسی، مدیر عامل وقت، به دلیل حضور در این شرکت به خوبی شناخته شده بود، و در برخی مواقع از راه دور از جزیره‌ای خصوصی در جنوب اقیانوس آرام کار می‌کرد و حتی تصمیمات برجسته را به تیم سیاست‌گذاری خود واگذار می‌کرد.

پس از اقدام توییتر، پاسخ خارج از شرکت سریع بود – و ظاهراً شامل یک دموکرات نیز می‌شد. خانا به یکی از اعضای تیم سیاست توییتر نوشت: «… در گرماگرم مبارزات انتخاباتی ریاست‌جمهوری، به نظر می‌رسد محدود کردن انتشار مقالات روزنامه‌ها (حتی اگر NY Post راست افراطی باشد) بیش از آنکه فایده‌ای داشته باشد، واکنش‌های منفی را به دنبال خواهد داشت.»

در آن زمان فیسبوک نیز اقدامات مشابهی انجام داد. اما توییتر در تصمیم بی‌سابقه‌اش برای مسدود کردن لینک‌های داستان تنها بود و در نهایت طوفانی از انتقادات را برانگیخت که این وب‌سایت برای دموکرات‌ها در مقیاس بزرگ قرار دارد.

این شرکت، مدیر عامل سابق آن و برخی از مدیران اجرایی سیاست از آن زمان این حادثه را اشتباهی توصیف کرده اند که به دلیل احتیاط بیش از حد انجام شده است – داستانی که در پرتو ایمیل های تازه منتشر شده بررسی می شود.

ماسک انتشار ایمیل‌ها را به‌عنوان یک تفنگ دود کردن تبلیغ می‌کرد، اما آنها بیشتر به ما می‌گویند که ما قبلاً می‌دانستیم: توییتر که از تکرار سال ۲۰۱۶ می‌ترسید، در حالی که احتمالاً باید زمینه را فراهم می‌کرد و اجازه می‌داد داستان در جریان باشد، یک اقدام تعدیل غیرمعمول برداشت. ماسک ظاهراً حداقل از ماه آوریل که تصمیم به تعلیق حساب پست را “فوق العاده نامناسب” خواند، به این موضوع پرداخته است.

فایل‌های لپ‌تاپ بعداً توسط رسانه‌های خبری دیگر تأیید می‌شوند، اما در روزهای اولیه داستان هیچ‌کس نمی‌توانست تأیید کند که اسناد واقعی هستند و دستکاری نشده‌اند، از جمله پلتفرم‌های اجتماعی. واشنگتن پست نوشت: «بیشتر داده‌های به‌دست‌آمده توسط The Post فاقد ویژگی‌های رمزنگاری هستند که به متخصصان کمک می‌کند اعتبار قابل اعتمادی را تعیین کنند، به‌ویژه در مواردی که رایانه اصلی و هارد دیسک آن برای بررسی پزشکی قانونی در دسترس نباشد.» داستان تایید ایمیل ها این تصمیم باعث شد توییتر قوانین خود را در مورد به اشتراک گذاری مطالب هک شده تغییر دهد.

یوئل راث، رئیس سابق بخش اعتماد و ایمنی توییتر، در مصاحبه‌ای در اوایل این هفته، بینش بیشتری درباره این تصمیم به اشتراک گذاشت و خاطرنشان کرد که این داستان “زنگ‌های زنگ خطر” را به صدا درآورد که نشان می‌دهد ممکن است یک کمپین هک و افشای توسط گروه روسی APT28 باشد.

خرس فانتزی. راث گفت: «در نهایت برای من، به جایی نرسید که راحت این محتوا را از توییتر حذف کنم.»

دورسی در آن زمان خطای خود را به صورت دوربرگردان پذیرفت. دورسی در توییتی نوشت: «مسدود کردن مستقیم URL ها اشتباه بود و ما خط مشی و اجرای خود را برای رفع مشکل به روز کردیم. »

او گفت: “هدف ما تلاش برای افزودن زمینه است” و افزود که اکنون شرکت می تواند این کار را با برچسب گذاری مواد هک شده انجام دهد.

ماسک از قبل از تصمیم گیری برای خرید شرکت، مشغول تصمیم گیری های معدود محتوایی خاص بوده است. به نظر می رسد ناامیدی او از اینکه توییتر سایت طنز محافظه کار The Babylon Bee را به دلیل یک توییت ترنس هراسی به حالت تعلیق درآورد، دلیلی است که او حتی در ابتدا تصمیم به خرید توییتر گرفت.

اکنون دو سال پس از وقوع آن، جنجال رسانه‌های اجتماعی هانتر بایدن هنوز برای محافظه‌کاران، رسانه‌های جناح راست و مالکیت جدید توییتر یک نقطه دردناک است. مناقشات سیاستی گذشته این پلتفرم در حال حاضر با ماسک در دست اکثریت نامربوط است، اما ظاهراً او هنوز تبر با توییتر گذشته دارد – و ما شاهد آشکار شدن آن در زمان واقعی هستیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا