اخبار اینترنت

ایلان ماسک می‌خواهد همه آزمایش‌های توییتر را از سانفرانسیسکو دور کند، زیرا از درک منفی می‌ترسد

به گزارش اپ خونه، ایلان ماسک از ترس اینکه مردم محلی سانفرانسیسکو برداشت منفی از او و نحوه برخورد او با توییتر داشته باشند، معتقد است که هیئت منصفه انتخاب شده از شهر او را محاکمه عادلانه ای نخواهند کرد.

ایلان ماسک از قاضی درخواست کرده است که به دلیل ترس از اینکه هیئت منصفه ممکن است علیه او تعصب داشته باشد، دستور جابجایی دادگاه آتی شکایت سهامداران از سانفرانسیسکو را صادر کند.

ماسک از قاضی می‌خواهد که محاکمه را به غرب تگزاس در پرونده‌ای که روز جمعه ارسال شد، به دلیل خصومت مردم محلی در منطقه خلیج که ایلان ماسک و شرکت‌هایش را احاطه کرده و مانع از محاکمه عادلانه می‌شود، منتقل کند.

شکایت دسته جمعی سهامداران به دلیل یک توییت مشهور در سال ۲۰۱۸ از ماسک صورت می گیرد که در آن او ادعا کرده بود که “تامین بودجه” برای خصوصی کردن تسلا را دارد. این دادخواست او را به دستکاری در سهام شرکت متهم می کند.

در هفته‌های پس از انتشار توییت، سهام تسلا با بالا و پایین‌ترین قیمت مواجه شد که منجر به جریمه ۴۰ میلیون دلاری از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار شد.

طبق گزارش CNBC، آزمایش بعدی تصمیم خواهد گرفت که آیا توییت ماسک در سال ۲۰۱۸ تأثیری بر قیمت سهام تسلا داشته است و همچنین اینکه آیا تسلا و ماسک باید در قبال خسارات ادعایی مسئول شناخته شوند یا خیر.

ایلان ماسک و تیم وکلای او می‌ترسند که نحوه اخراج کارمندان توییتر و نحوه انجام معاملاتش در توییتر، یکی از محبوب‌ترین مکان‌های کار در سانفرانسیسکو، مردم را عصبانی کرده است.

در این پرونده آمده است: «پوشش رسانه‌های محلی اخیر محیطی را ایجاد کرده است که هیئت منصفه منطقه را تشویق می‌کند تا نسبت به استفاده آقای ماسک از توییتر تعصبات منفی داشته باشند».

هیئت منصفه بالقوه ای که به طور کلی در نتیجه این پوشش نظرات منفی در مورد استفاده و رابطه آقای ماسک با توییتر دارند، نمی توانند این سوگیری پایه را از حقایق در این مورد جدا کنند و بنابراین نمی توانند بی طرفانه رفتار ماسک را ارزیابی کنند.

این پرونده همچنین می افزاید که تصاحب هرج و مرج ماسک در توییتر، که شامل اخراج گسترده کارکنان در مقر این شرکت در سانفرانسیسکو و سایر مکان‌ها می‌شد، «از قبل سوگیری قابل‌توجهی» در کسانی ایجاد کرد که (یا شخصی را می‌شناسند) تحت تأثیر این کاهش مشاغل قرار گرفته‌اند.

این دادخواست همچنین تاکید می‌کند که مقامات محلی اغلب تجمع‌هایی را علیه ماسک و مقر او در سانفرانسیسکو «ترویج» می‌کنند، که این «تعصب» را بیشتر تقویت می‌کند و منجر به محاکمه‌ای ناعادلانه می‌شود.

ماسک و وکلای او می‌خواهند که دادگاه به تعویق بیفتد تا در صورتی که قاضی حکم به عدم انتقال پرونده به تگزاس، جایی که تسلا در آن قرار دارد، “احساسات بد” پیرامون ماسک محو شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا