اخبار اینترنت

ایلان ماسک می‌گوید توییتر یک API فقط نوشتنی را برای ربات‌هایی که محتوای «خوب» ارائه می‌کنند ارائه می‌کند

به گزارش اپ خونه، هفته گذشته، توییتر اعلام کرد که دسترسی رایگان به API های خود را از ۹ فوریه قطع می کند. اکنون، چند روز قبل از ضرب الاجل، ایلان ماسک گفت که پس از دریافت بازخورد از توسعه دهندگان، توییتر یک API فقط نوشتنی برای ربات هایی که محتوای خوبی ارائه می دهند ارائه می کند که رایگان است.

این تصمیم به اندازه برخی از تصمیمات سیاسی دیگر تحت مدیریت ماسک مبهم است. هیچ اطلاعاتی در مورد اینکه “محتوای خوب” چیست و چه کسی در مورد آن تصمیم خواهد گرفت، وجود ندارد.

با این حال، اگر توییتر این قانون را اجرا کند، برخی از ربات‌ها راه نجات جدیدی در شبکه اجتماعی خواهند داشت.

پیش از این، توییتر دسترسی API به مشتریان شخص ثالث را مسدود کرد و گفت که آنها یک “قانون طولانی مدت” را بدون هیچ گونه مشخصاتی زیر پا گذاشته اند.

سپس این شرکت بی‌صدا شرایط توسعه‌دهنده خود را به‌روزرسانی کرد تا نشان دهد که برنامه نمی‌تواند «از مواد مجوزدار برای ایجاد یا تلاش برای ایجاد جایگزین یا خدمات یا محصول مشابه برای برنامه‌های کاربردی توییتر استفاده کند یا به آن دسترسی داشته باشد».

در پاسخ به بازخورد، توییتر یک API سبک و فقط نوشتنی را برای ربات‌ها فعال می‌کند که محتوای خوب و رایگان ارائه می‌دهند.

— ایلان ماسک (@elonmusk) 5 فوریه ۲۰۲۳

پس از این اعلامیه، بسیاری از توسعه دهندگان که ربات ها را مسخره می کردند، از این تصمیم انتقاد کردند و گفتند که اتوماسیون آنها محتوای رایگان را در اختیار مردم قرار می دهد و به نوبه خود خدمات را بهبود می بخشد.

هفته گذشته، Buzzfeed با چندین توسعه دهنده ربات که از این تصمیم ناراضی بودند، مصاحبه کرد. از جمله @_restaurant_bot که عکس‌های تصادفی رستوران‌ها را توییت می‌کند و @_weather_bot_ که تصاویر مکان‌های مختلف را با به‌روزرسانی‌های آب‌وهوا توییت می‌کند.

این اکانت @PepitoTheCat را از بین می برد . پپیتو بخشی از تاریخ توییتر است، او محتوای باکیفیت را با تعامل زیاد ارسال می کند. pic.twitter.com/N1pBF55Pk4

— پپیتو (@PepitoTheCat) 3 فوریه ۲۰۲۳

هر یک از ما سازندگان ربات توییتر قبلاً برای سرورهایی که این توییت ها را ارسال می کنند، پرداخت می کنیم. خوبه. اما اکنون برخی از دلقک‌های توییتر تصمیم می‌گیرند که برای امتیاز دریافت این توییت‌ها نیز پول می‌خواهند.

از آنجا که ساختن سایت آنها به مکانی سرگرم کننده باید پولدار شود.

— پیشرفت سال (@year_progress) 3 فوریه ۲۰۲۳

در حال حاضر، مشخص نیست حساب‌هایی مانند BigTechAlert@ ، که توییت‌هایی در مورد مدیران ارشد فناوری و سازمان‌هایی که یکدیگر را دنبال می‌کنند یا آن‌ها را لغو می‌کنند، واجد شرایط این سطح رایگان خواهند بود، زیرا ممکن است نیاز به اسکن اطلاعات حساب داشته باشند.

داریوش کاظمی، توسعه‌دهنده‌ای که بیش از ۸۰ ربات ساخته و حتی یک نشست توسعه‌دهندگان ربات در سال ۲۰۱۶ برگزار کرده است، طی تماسی به TechCrunch گفت که این حساب‌های خودکار برای سال‌ها بخشی جدایی‌ناپذیر از توییتر بوده‌اند.

او گفت که برخی از این ربات ها با هزاران فالوور روزانه برای بسیاری از مردم شادی می کنند.

او اشاره کرد که نگهداری از این ربات‌ها که محتوای رایگان را به پلتفرم ارائه می‌کنند، هزینه‌بر است

او گفت: “من بیش از ۸۰ ربات در توییتر دارم، بنابراین سالانه چندین هزار دلار هزینه می کنم تا آنها را حفظ کنم و نمی توانم چنین پولی را بپردازم.”

ماسک با اقداماتی مانند طرح جدید اشتراک پرهزینه و افزایش پول تبلیغاتی سعی در کسب درآمد بیشتر برای توییتر داشته است. او همچنین قصد دارد برای به اشتراک گذاشتن درآمد با سازندگان ، تبلیغات را در پاسخ‌ها نشان دهد .

در حالی که جزئیات در مورد نحوه عملکرد این کار بسیار اندک است، مدیر عامل توییتر گفت که فقط مشترکین آبی می توانند این پول را به دست آورند .

بنابراین این احتمال وجود دارد که ربات‌های محتوا حتی اگر تبلیغات در حساب‌هایشان یا در پاسخ‌های زیر توییت‌هایشان نمایش داده شود، درآمدی کسب نخواهند کرد.

توقف رایگان API توییتر فقط بر توسعه دهندگان ربات تأثیر نمی گذارد. هزاران دانش‌آموز توسعه‌دهنده و پژوهشگران سخنان نفرت یا اطلاعات نادرست وجود دارند که ممکن است بودجه ای برای پرداخت هزینه ماهانه نداشته باشند.

توئیتر v2 API دسترسی ویژه ای برای دانشگاهیان داشت، اما ممکن است تحت قوانین جدید API چنین نباشد.

توسعه‌دهندگان همچنین اشاره کرده‌اند که بسیاری از ربات‌هایی که اسپم را منتشر می‌کنند، در واقع از API رسمی استفاده نمی‌کنند. بنابراین قصد این شرکت برای بستن API رایگان برای حذف هرزنامه ممکن است به خوبی کار نکند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا