اخبار اینترنت

ایلان ماسک می خواهد TruthGPT ، “هوش مصنوعی با حداکثر جستجوگر حقیقت” را توسعه دهد

به گزارش اپ خونه، روز ۱۸ آوریل، ایلان ماسک در مصاحبه‌ای با تاکر کارلسون از فاکس نیوز گفت که می‌خواهد ربات چت خود به نام TruthGPT را توسعه دهد که هوش مصنوعی حداکثر جستجوگر حقیقت خواهد بود – هر چه که باشد.

مالک توییتر گفت که می‌خواهد گزینه سومی را برای OpenAI و Google ایجاد کند.

“من قصد دارم چیزی را شروع کنم که شما آن را TruthGPT یا یک هوش مصنوعی حداکثری حقیقت جویانه می نامید که سعی می کند ماهیت جهان را درک کند.

و من فکر می‌کنم این ممکن است بهترین مسیر برای ایمنی باشد، به این معنا که هوش مصنوعی که به درک جهان اهمیت می‌دهد، بعید است که انسان‌ها را نابود کند، زیرا ما بخش جالبی از جهان هستیم.”

ماسک همچنین از OpenAI انتقاد کرد و گفت که او نقشی اساسی در راه اندازی این سازمان ایفا کرده است، اما مشخص نیست که آیا این سازمان به خوبی انجام می دهد یا خیر.

او همچنین OpenAI را متهم کرد که مدل‌های هوش مصنوعی را از نظر سیاسی درست آموزش نمی‌دهد، که او آن را «راه دیگر غیرواقعی» می‌داند.

او قبلاً در ماه فوریه در توییتی از این شرکت به دلیل «منبع بسته» و «کنترل مؤثر توسط مایکروسافت» انتقاد کرده بود.

OpenAI به عنوان یک منبع باز ایجاد شد، یک شرکت غیرانتفاعی به عنوان وزنه تعادل برای گوگل، اما اکنون به یک شرکت منبع بسته و حداکثر سود تبدیل شده است که به طور موثر توسط مایکروسافت کنترل می شود.

در ماه مارس، سمافور گزارش داد که ماسک و سام آلتمن، بنیانگذار OpenAI، در سال ۲۰۱۸ با مشکل مواجه شده اند.

زمانی که ماسک می خواست کنترل شرکت را به دست بگیرد، زیرا به طور مرگباری از گوگل عقب افتاده بود، آلتمن و سایر بنیانگذاران با این اقدام مخالفت کردند.

ماسک همچنین نگرانی هایی در مورد قوی بودن هوش مصنوعی برای دستکاری افکار عمومی یا حتی ایجاد “تخریب تمدن” نشان داد.

این اولین بار نیست که مدیرعامل اسپیس ایکس در مورد خطرات هوش مصنوعی صحبت می کند.

اخیراً، او نامه‌ای امضا کرد تا آموزش مدل‌های قدرتمندتر از GPT-4 را حداقل به مدت شش ماه به همراه افرادی مانند استیو وزنیاک و تریستان هریس از مرکز فناوری انسانی متوقف کند.

فایننشال تایمز گزارش داد که ماسک روی یک رقیب OpenAI کار می‌کرده است – او کارمند سابق DeepMind، ایگور بابوشکین را برای این کار استخدام کرده است.

مشخص نیست که آیا ماسک می‌خواهد یک مدل زبان بزرگ (LLM) بسازد که با پیشنهادات OpenAI و Google رقابت کند یا می‌خواهد برای تحقیقات در سایر زمینه‌های هوش مصنوعی مانند عدالت در مدل‌های آموزشی تلاش کند.

اما همانطور که Devin Coldewey از TechCrunch در داستان خود اشاره کرد، ماسک نیازی به توسعه یک محصول پیشرفته برای ایجاد موج‌ها ندارد.

«برای تأثیرگذاری بر رویدادها و به دست آوردن یک صندلی روی میز، نیازی به سرنگونی رهبر بازار نیست – اغلب تنها چیزی که لازم است میلیاردها دلار است. و این چیزی است که به نظر می رسد ماسک به طور قابل اعتمادی در اختیار دارد.»

همچنین شایان ذکر است که TruthGPT ممکن است یک نام پروژه موقت باشد زیرا OpenAI برای یک علامت تجاری برای اصطلاح “GPT” درخواست داده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا