اخبار اینترنت

ایلان ماسک پس از تمسخر علنی کارمند معلول توییتر عذرخواهی کرد

به گزارش اپ خونه، ایلان ماسک پس از تمسخر علنی یک کارمند معلول توییتر که مطمئن نبود توسط این شرکت رسانه اجتماعی اخراج شده است، عذرخواهی کرد.

ماسک عملکرد کاری کارمند سابق، هارالدور تورلیفسون را زیر سوال برد و گفت که او “در چهار ماه گذشته تقریبا هیچ کاری انجام نداده است.”

Thorleifsson، که از “Halli” نام می برد، یکشنبه گذشته کامپیوتر کاری خود را باز کرد و متوجه شد که از سیستم خارج شده است.

Thorleifsson روز دوشنبه در توییتر ماسک گفت که نتوانست پاسخی از بخش منابع انسانی توییتر دریافت کند و امیدوار است که روشن شود که آیا هنوز در این شرکت مشغول به کار است یا خیر.

ایلان ماسک عزیز ۹ روز پیش دسترسی به کامپیوتر محل کار من به همراه حدود ۲۰۰ کارمند دیگر توییتر قطع شد.

با این حال رئیس منابع انسانی شما نمی تواند تأیید کند که آیا من کارمند هستم یا نه. به ایمیل های من جواب ندادی. شاید اگر تعداد زیادی از مردم ریتوییت کنند شما اینجا به من پاسخ دهید؟

— هالی (@iamharaldur) 6 مارس ۲۰۲۳

ماسک در توییتی در پاسخ به این سوال که “چه کاری انجام می دادی؟” Thorleifsson با لیستی از وظایف خود پاسخ داد و خاطرنشان کرد که او ۵۰۰۰۰۰ دلار در قرارداد نرم افزار به عنوان یک سرویس، از جمله موارد دیگر، شرکت را پس انداز کرد.

ماسک به پاسخ های او شک کرد و پاسخ داد : “عکس ها یا این اتفاق نیفتاد.” ماسک همچنین ارزش Thorleifsson در شرکت را زیر سوال برد و گفت که او از معلولیت خود به عنوان بهانه استفاده می کند. Thorleifssonدر توییتی تصریح کرد که به دیستروفی عضلانی مبتلا است.

ماسک در توییتی گفت: «واقعیت این است که این مرد (که مستقلاً ثروتمند است) هیچ کار واقعی انجام نداد و بهانه‌اش ادعا کرد که معلولیتی دارد که او را از تایپ کردن باز می‌دارد، اما همزمان طوفانی را توییت می‌کرد. نمی توانم بگویم که برای آن احترام زیادی قائل هستم.»

در حالی که تبادل در جریان بود، Thorleifssonگفت که به او اطلاع داده شده است که دیگر در شرکت شاغل نیست.

Thorleifsson که در ایسلند زندگی می کند، در سال ۲۰۲۱ زمانی که شبکه اجتماعی استارتاپ او Ueno را خریداری کرد، به توییتر پیوست.

او به دلیل رهبری یک تلاش خیریه برای ساخت ۱۰۰۰ رمپ در اطراف ریکیاویک توسط سازمان ملل شناخته شده است .

ماسک پس از مواجهه با واکنش‌های شدید، نظر خود را تغییر داد و این وضعیت را «سوء تفاهم» خواند.

ماسک در توییتی نوشت:

من می خواهم از هالی به دلیل درک نادرستم از وضعیت او عذرخواهی کنم.  این بر اساس چیزهایی بود که به من گفته شد که نادرست بودند یا در برخی موارد درست بودند، اما معنی نداشتند . او به ماندن در توییتر فکر می کند.

این اولین بار نیست که ماسک علناً کارمندان توییتر را مورد تمسخر قرار می دهد. نوامبر گذشته، مدیر عامل توییتر از یک توییت کنایه آمیز برای تمسخر کارکنان توییتر استفاده کرد که به دلیل انتقاد از او اخراج شده بود.

در نمونه ای دیگر ، او گفت که یکی از کارمندان سابق پس از انتقاد از او در یک سری توئیت، “یک مورد غم انگیز از شروع بزرگسالی تورت” داشت.

صدها نفر از کارمندان سابق توییتر با ادعای تبعیض علیه زنان و کارمندان ناتوان ، علیه این شبکه اجتماعی اقدام قانونی می کنند .

آخرین وضعیت نگران کننده در حالی رخ می دهد که توییتر در تلاش برای آنلاین ماندن است. روز دوشنبه، شبکه اجتماعی قطعی قابل توجهی را تجربه کرد .

فقط چند روز قبل از آن ، بسیاری از بخش‌های شبکه اجتماعی، از جمله جدول زمانی، برای کاربران در سراسر جهان شکسته شد. ماه گذشته، توییتر شروع به نشان دادن کاربران کرد که از “محدودیت نرخ روزانه” خود فراتر رفته اند، در حالی که باگ دیگری مانع از دنبال کردن سایر کاربران توسط افراد می شد.

پس از اینکه ماسک در اکتبر گذشته مدیریت توییتر را به دست گرفت و هزاران کارمند را اخراج کرد، بسیاری از این نگران بودند که این شبکه اجتماعی به آرامی از هم بپاشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا