خودرو

اینجا سیل هیبریدهای پلاگین می آید

به گزارش اپ خونه، قوانین جدید آلایندگی ایالات متحده به این معنی است که خودروهای پلاگین هیبریدی (plug-in hybrid) بیشتری در راه هستند. فن آوری خودروهای الکتریکی تمیز است.

هفته گذشته، دولت بایدن این را رسمی کرد: خودروهای آمریکایی واقعاً برقی می شوند .

آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده قانونی را نهایی کرد که مدت‌ها در حال کار است، که بر اساس آن خودروهای خودروسازانی که در ایالات متحده به فروش می‌رسند ملزم می‌شود تعداد خودروهای باطری‌دار فروخته شده در این دهه را به‌طور چشمگیری افزایش دهند و در این فرآیند، کاهشی جدی در انتشار کربن این کشور ایجاد کنند .

تا سال ۲۰۳۲، بیش از نیمی از خودروهای جدید فروخته شده باید الکتریکی باشند.

خودروسازان به لطف تغییراتی که از زمانی که قوانین برای اولین بار به صورت پیش نویس تقریباً یک سال پیش معرفی شدند تا اکنون، آزادی عمل بیشتری در انتخاب نحوه دستیابی به اهداف جدید آلایندگی خروجی دولت خواهند داشت.

در پیش‌نویس این قانون، شرکت‌های خودروسازی تنها می‌توانستند با فروش بیشتر خودروهای برقی باطری دار، به اهداف کاهش آلایندگی به تدریج دست یابند.

اما پس از لابی‌گری خودروسازان و اتحادیه‌ها، که هر دو استدلال می‌کردند که پیشنهادات EPA غیرواقعی است، اکنون تولیدکنندگان مجاز خواهند بود از خودروهای هیبریدی پلاگین برای رعایت استانداردها استفاده کنند.

این بدان معناست که اکنون خودروسازان می توانند قوانین فدرال را با اطمینان از اینکه دو سوم فروش آنها در سال ۲۰۳۲ برقی با باتری است – یا خودروهای برقی با باتری کمی بیش از نیمی از فروش آنها و ۱۳ درصد از خودروهای هیبریدی پلاگین را ارضا کنند.

انتظار می رود خودروسازان از این نوع خودروهای هیبریدی بهره ببرند – که عمدتاً با باتری های برقی تغذیه می شوند اما پس از اتمام باتری ها با موتور گازسوز تکمیل می شوند – در حالی که آنها برای دستیابی به جاه طلبانه ترین اهداف اقلیمی کشور تاکنون رقابت می کنند.

در ماه‌های اخیر، مدیران تولیدکنندگانی از جمله آئودی، بی‌ام‌و، سازنده خودروهای برقی چینی BYD، جنرال موتورز، مرسدس بنز و ولوو پیشنهاد کرده‌اند که خودروهای «compromise» می‌توانند سکوی پرشی باشند که خودروها و مشتریان بیشتری را به سمت انتقال الکتریکی سوق دهد.

و این تغییر سیاست می‌تواند برای تویوتا توجیهی داشته باشد ، که شرط‌بندی کرده است مشتریان به جای دنبال کردن تسلا در مسیری کاملاً الکتریکی، به سراغ خودروهای هیبریدی گازی-الکتریکی و هیبریدی پلاگین خواهند رفت.

در سطح جهانی، فروش هیبریدی‌های پلاگین سریع‌تر از باتری‌های برقی در حال رشد است (اگرچه این تا حدی به این دلیل است که هیبریدی‌ها باید بیشتر از این رشد کنند).

بر اساس ارقام ارائه شده توسط بلومبرگ NEF، یک شرکت تحقیقاتی بازار، فروش پلاگین هیبریدی بین سال های ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳ با ۴۳ درصد افزایش به تقریبا ۴.۲ میلیون رسید.

فروش خودروهای با باطری الکتریکی در همین دوره با ۲۸ درصد افزایش به نزدیک به ۹.۶ میلیون دستگاه رسید.

این فناوری نکات مثبت قدرتمندی دارد. یک راننده معمولی در ایالات متحده تنها حدود ۳۰ مایل رانندگی در روز انجام می دهد، به این معنی که اکثر آنها می توانند در اکثر روزها فقط با استفاده از باتری برقی هیبریدی پلاگین و فقط در سفرهای طولانی تر از بنزین استفاده کنند.

هیبریدی‌های پلاگین همچنین برخی خودروسازان را از نظر تولید کمتر عصبی می‌کنند: ساخت آن‌ها از باتری‌های الکتریکی خالص (کل دو موتوره) گران‌تر است، اما گاهی اوقات می‌توان این فناوری را در خودروهای فعلی و گازسوز به‌روزرسانی کرد.

این به معنای کار کمتر، کوتاه‌مدت و چشم‌انداز هیجان‌انگیزی برای صنعتی است که باید هم نحوه ساخت خودروهای خود و هم اینکه چگونه موادی را که باتری‌هایشان را در چند دهه آینده به کار می‌برند و به سمت برق حرکت می‌کنند، تامین کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا