نرم افزار موبایل

اینستاگرام عزیز، سال ۲۰۲۳ است. آیا می‌توانیم یک برنامه را برای تبلت‌ها و آی‌پدها به‌درستی بهینه‌سازی کنیم؟

به گزارش اپ خونه، دور از ذهن نیست اگر بگوییم متا رابطه عجیبی با یکی از موفق ترین املاک خود یعنی اینستاگرام دارد.

برای همه  مقاصد، به نظر می‌رسد متا در تلاش است تا هرچه می‌تواند همه چیز اینستاگرام را دوش دهد – به همین دلیل است که متا می‌خواهد پلتفرم اشتراک‌گذاری تصویر و ویدیو بیشتر شبیه به TikTok شود و آنچه مردم درباره کوتاه‌مدت فکر می‌کنند را متحول کند.

ویدئوها و نحوه مصرف مردم و با این حال، متا به سادگی از انجام آن چیزی که کاربران اینستاگرام، عمدتاً مدیران رسانه های اجتماعی، شدیداً می خواهند، خودداری می کند – ساخت یک برنامه اینستاگرام برای تبلت ها و iPad.

اینستاگرام تقریباً ۱۲ سال پیش، تقریباً در همان زمانی که iPad راه اندازی شد، ابتدا به عنوان یک برنامه فقط برای آیفون برای اشتراک گذاری عکس ها شروع به کار کرد.

جدا از ساخت اپلیکیشنی که اساساً به کاربران امکان می دهد اینستاگرام را در نسخه وب آن مرور کنند، نه متا و نه اینستاگرام از نظر نسخه تبلت اختصاصی برنامه کار زیادی انجام نداده اند.

نیاز به نسخه تبلت یا iPad از برنامه

اینستاگرام و در واقع تمامی پلتفرم های رسانه های اجتماعی به عرصه های عظیمی برای تبلیغات تبدیل شده اند.

برخی از برجسته‌ترین کاربران این پلتفرم، از میکرو اینفلوئنسرها گرفته تا ستاره‌های بزرگ، تیم‌های اختصاصی دارند که حضور این ستاره‌ها را در رسانه‌های اجتماعی مدیریت می‌کنند.

برخلاف سایر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، اینستاگرام روی دسکتاپ یا مک به خوبی کار نمی‌کند و البته روی آی‌پد نیز به خوبی کار نمی‌کند. این به تنهایی دلیل بزرگی برای اینستاگرام برای ساخت اپلیکیشن اختصاصی برای تبلت ها و آیپدها است.

ثانیاً، برخی از تبلت ها، به ویژه برخی از جدیدترین آیپدهای اپل به اندازه کافی قدرتمند هستند تا جایگزین لپ تاپ و مک بوک شوند.

نه تنها مردم از این برای گشت و گذار در وب و انجام وظایف اولیه بهره وری استفاده می کنند، بلکه چندین مدیر رسانه های اجتماعی و هنرمندان نیز در واقع از iPad خود برای ویرایش فیلم، موسیقی و عکس استفاده می کنند.

اینستاگرام در واقع اپلیکیشن هایی را برای آیپد ساخته است

ممکن است تعجب آور باشد اما اینستاگرام در واقع تعداد زیادی برنامه مخصوصاً برای آیپدها ساخته است. اینستاگرام خود دو اپلیکیشن دوربین آی‌پد Hyperlapse و Boomerang ساخته است، اما برنامه اصلی نیست.

این تصمیم برای ساخت برنامه های دوربین برای iPad در واقع هیچ منطقی ندارد، وقتی در نظر بگیرید که دوربین های iPad هرگز حتی از راه دور با دوربین های iPhone قابل مقایسه نبوده اند.

بنابراین اینستاگرام، ساخت دو برنامه دوربین اختصاصی برای iPad، اما نه خود برنامه اصلی اینستاگرام، چندان منطقی نیست.

متا جایگزین های اینستاگرام برای آیپدها را از بین برد

چندین توسعه‌دهنده در واقع برنامه‌هایی ساخته‌اند که به کاربران امکان می‌دهد اینستاگرام را به شیوه‌ای بهتر از برنامه واقعی مرور کنند.

با این حال، اینستاگرام API خود را تغییر داد که به توسعه دهندگان امکان دسترسی به این سرویس را در برنامه های خود داد.

اینستاگرام بدون اینکه خودش را بسازد، بازار جایگزین های اپلیکیشن آیپد را نابود کرد.

برنامه های کاربردی وب نمی توانند با برنامه های کدگذاری شده مناسب رقابت کنند

متا و اینستاگرام اصرار دارند که “برنامه نسخه وب” وب سایت اینستاگرام به اندازه کافی خوب است.

با این حال، به هیچ وجه به برنامه بومی نزدیک نیست. سعی کنید استفاده از یک برنامه اختصاصی را با استفاده از نسخه وب سایت برنامه مقایسه کنید، متوجه خواهید شد که در مورد چه چیزی هستیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا