اخبار اینترنت

اینستاگرام و فیسبوک به زودی تجربه پرداخت خود را در فروشگاه ها تحمیل خواهند کرد

به گزارش اپ خونه، متا اعلام کرد که ورود به فروشگاه های جدید بدون پرداخت در فیس بوک و اینستاگرام را به تدریج حذف می کند.

از ۲۴ آوریل سال آینده، فروشگاه های بدون پرداخت در فیس بوک و اینستاگرام فعال دیگر قابل دسترسی نخواهند بود.

این بدان معناست که فروشگاه ها مردم را برای تکمیل خرید به یک سایت تجارت الکترونیک هدایت می‌کنند، به جای اینکه به افراد اجازه دهند مستقیماً از طریق فیس بوک یا اینستاگرام خرید کنند،  این ویژیگی دیگر در دسترس نخواهند بود.

این شرکت در یک پست وبلاگ نوشت:

«در ایالات متحده، ما بر کمک به کسب‌وکارها تمرکز خواهیم کرد تا تسویه حساب را به فروشگاه خود اضافه کنند. برای تسهیل انتقال در بازارهای منتخبی که در آنها فرصتی برای معرفی تسویه حساب در آینده می بینیم، ، ما تا ۲۴ آوریل ۲۰۲۴ به حمایت از فروشگاه هایی که به یک وب سایت پیوند می دهند ادامه خواهیم داد.»

انتقال تا حد امکان آسان است. همه بازارها دیگر نمی توانند فروشگاهی را در صفحه فیس بوک یا اینستاگرام خود میزبانی کنند یا از برچسب گذاری محصول در پست هایی که از ۱۰ آگوست ۲۰۲۳ شروع می شود استفاده کنند.

متا می‌گوید کسب‌وکارهایی که در ۲۱ بازار بین‌المللی واقع شده‌اند، تا اطلاع ثانوی می‌توانند از فروشگاه‌های فیسبوک و اینستاگرام بدون پرداخت فعال استفاده کنند.

این بازارها عبارتند از: استرالیا، برزیل، کانادا، دانمارک، فرانسه، آلمان، هند، اندونزی، ایتالیا، ژاپن، مکزیک، هلند، نروژ، کره جنوبی، اسپانیا، سوئد، سوئیس، تایوان، تایلند، بریتانیا و اوکراین.

از تاریخ ۵ ژوئن، ورود به فروشگاه‌های جدید از طریق Commerce Manager و Shopify تنها با فعال بودن پرداخت در فیس‌بوک و اینستاگرام خواهد بود.

تا ۱۰ آگوست، ورود به فروشگاه های جدید از طریق همه شرکای دیگر تنها با فعال بودن پرداخت در فیس بوک و اینستاگرام خواهد بود.

متا خاطرنشان می‌کند که کسب‌وکارهایی که فروشگاه‌های دارای تسویه‌حساب را ندارند، دیگر نمی‌توانند از ویژگی‌های مرتبط با فروشگاه‌ها، از جمله برچسب‌گذاری محصولات ارگانیک در پست‌ها و ایجاد مخاطبان سفارشی مانند افرادی که از یک فروشگاه بازدید کرده‌اند، استفاده کنند.

این شرکت در یک پست وبلاگی نوشت:

«از ۱۰ آگوست ۲۰۲۳، برخی از کسب‌وکارها بدون فروشگاه‌های فعال در فیس‌بوک و اینستاگرام، دیگر نمی‌توانند محصولات خود را از طریق Content Publishing API برچسب‌گذاری کنند.

این امر بر رابط های API و بومی تأثیر می گذارد و برچسب های محصولات پست های قبلی را حذف می کند. از تاریخ ۱۰ آگوست ۲۰۲۳ در برخی از بازارها منسوخ خواهد شد.

پس از این تاریخ، برخی از کاربران هنگام تلاش برای برچسب‌گذاری یک محصول نامناسب، خطایی دریافت می‌کنند و برچسب‌های محصول تأثیرگذار در پست‌های قبلی از نقطه پایانی API بازگردانده نمی‌شوند.»

به طور جداگانه، متا اعلام کرد که در ۵ ژوئن ۲۰۲۳، اگر صفحه فیس بوک شما هنوز به تجربه جدید Pages به روز نشده است، به طور خودکار به روز می شود.

این شرکت می‌گوید این به‌روزرسانی از برخی ویژگی‌های قدیمی مانند توانایی مدیریت و ارسال کاتالوگ یا صفحه جزئیات محصول از صفحه فیس‌بوک پشتیبانی نمی‌کند، اما خاطرنشان می‌کند که کسب‌وکارها همچنان می‌توانند لینک‌هایی را به وب‌سایت خود ارسال کنند.

فیسبوک و اینستاگرام برای اولین بار در سال ۲۰۲۰ فروشگاه ها را به عنوان راهی برای کاربران برای خرید محصولات از صفحه یک کسب و کار راه اندازی کردند.

این شرکت تغییر جدید را به عنوان بخشی از تلاش‌های خود برای ایجاد یک «تجربه خرید یکپارچه» برای مردم طراحی می‌کند که به رشد کسب‌وکارها نیز کمک می‌کند.

این تغییر نشان می‌دهد که متا تجربه پرداخت خود را دوچندان کرده و بر تنها ارائه‌دهنده پرداخت برای فروشگاه‌ها در اینستاگرام و فیس‌بوک تمرکز می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا