اخبار اینترنت

با کناره گیری باب چاپک، باب ایگر به ریاست دیزنی بازمی گردد

به گزارش اپ خونه ، شرکت والت دیزنی امروز اعلام کرد که باب ایگر به ریاست شرکت باز می گردد زیرا باب چاپک از سمت مدیرعاملی کناره گیری می کند. ایگر که سال گذشته رسما شرکت را ترک کرد، قرار است بلافاصله فرماندهی را بر عهده بگیرد. این شرکت اعلام کرد که او به مدت دو سال به عنوان مدیر عامل شرکت خواهد کرد.

«ما از باب چاپک برای خدماتش به دیزنی در طول حرفه طولانی خود، از جمله هدایت شرکت در چالش های بی سابقه بیماری همه گیر کرونا تشکر می کنیم.» سوزان آرنولد، رئیس هیئت مدیره،همچنین در نامه ای گفت: «هیئت مدیره به این نتیجه رسیده است که با شروع دوره پیچیده تر تحول صنعت، باب ایگر موقعیت منحصر به فردی دارد تا شرکت را در این دوره محوری هدایت کند.»

“آقای. ایگر برای تیم رهبری ارشد دیزنی احترام عمیقی قائل است، که با اکثر آنها تا زمان کناره گیری خود به عنوان رئیس اجرایی در ۱۱ ماه پیش از نزدیک با آنها همکاری داشت، و بسیار مورد تحسین کارمندان دیزنی در سراسر جهان است – که همه اینها امکان انتقال یکپارچه رهبری را فراهم می کند. ”

این شرکت اعلام کرد که هیچ تغییری در هیئت مدیره وجود ندارد و آرنولد به عنوان رئیس ادامه خواهد داد.

ایگر از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۲۰ به مدت ۱۵ سال به عنوان مدیر عامل دیزنی فعالیت کرد تا اینکه تصمیم گرفت از سمت خود کناره گیری کند و زمام امور را به چاپک بسپارد. شاپک در ماه ژوئن قراردادی سه ساله با این شرکت امضا کرد.

در بازگشت، ایگر گفت که نسبت به آینده دیزنی خوشبین است و از بازگشت به شرکت هیجان زده است.

ایگر: «دیزنی و برندها و فرنچایزهای بی‌نظیر آن جایگاه ویژه‌ای در قلب بسیاری از مردم در سرتاسر جهان دارند – به ویژه در قلب کارمندان ما که تعهدشان به این شرکت و مأموریت آن الهام‌بخش است. من عمیقاً مفتخرم که از من خواسته شود دوباره رهبری این تیم برجسته را بر عهده بگیرم، با یک مأموریت روشن که بر برتری خلاق برای الهام بخشیدن به نسل ها از طریق داستان سرایی بی رقیب و جسورانه متمرکز است.»

ایگر در دوره قبلی خود بر خریدهای بزرگی مانند پیکسار، مارول و فاکس قرن بیست و یکم نظارت داشت. مدیرعامل بازگشته همچنین ایمیلی به کارکنان دیزنی شامل اعضای بازیگران ارسال کرد و گفت که «فردا و هفته‌های آینده» درباره این حرکت بیشتر از رهبری خواهند شنید.

ایمیل از باب ایگر به کارکنان دیزنی، ۷:۱۹ بعد از ظهر. pic.twitter.com/IiTQvBYYZp

— The Ankler (@TheAnkler) 21 نوامبر ۲۰۲۲

دوره تصدی ۱۱ ماهه چاپک برای شرکت عالی نبود زیرا ارزش سهام آن در زمان نگارش مقاله بیش از ۴۰ درصد کاهش یافته است.تحت مدیریت او، این شرکت پیتر رایس، مدیر ارشد محتوا را اخراج کرد و از فرصتی برای دریافت حقوق دیجیتال برای پخش مسابقات کریکت لیگ برتر هند استفاده کرد.

این شرکت در سه ماهه سوم ۲۰۲۲ درآمدی معادل ۲۰.۲ میلیارد دلار به ثبت رساند و انتظارات تحلیلگران را نزدیک به ۱ میلیارد دلار از دست داد. در آن زمان، کریستین مک کارتی، مدیر مالی دیزنی گفت که هدف این شرکت سرگرمی دستیابی به سودآوری تا سال مالی ۲۰۲۴ است. این شرکت هدف خود را برای مشترکین جهانی دیزنی پلاس تا سال ۲۰۲۴ از ۲۳۰-۲۶۰ میلیون به ۲۱۵-۲۴۵ میلیون تغییر داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا