اخبار کسب و کارهاموبایل

بررسی بلندمدت ONEPLUS NORD 2: RETURN OF FLAGSHIP-KILLER

به گزارش اپ خونه، در حالی که اولین OnePlus Nord در مورد بازگشت این شرکت به ریشه های خود و ارائه مجدد یک گوشی هوشمند شایسته زیر ۳۰۰۰۰ روپیه بود، Nord 2 امیدوار است که چند قدم جلوتر رفته و عنوان «قاتل پرچمدار» را تضمین کند.

OnePlus این بار رویکرد سنجیده ای را نسبت به مدیریت انتظارات اتخاذ کرده است، اما این گوشی جدید ممکن است تقریباً «هر چیزی که می توانید بخواهید» در این بودجه باشد. پس از استفاده از OnePlus Nord 2 برای بیش از یک ماه و نیم و جذب چند به‌روزرسانی نرم‌افزار، در اینجا نظر ما در مورد آن است.

طراحی OnePlus Nord 2: با زبان طراحی سری OnePlus 9 احساس برتری می کند

 OnePlus Nord 2 long-term review: Return of the flagship-killer

OnePlus Nord 2 5G

OnePlus Nord 2 دارای ظاهری باکلاس است که از زبان طراحی مشابه سری OnePlus 9 استفاده می کند.  نسخه Blue Haze دارای پشت شیشه ای زیبا و آبی روشن و سرامیکی است (یک یا دو سایه روشن تر از نوع آبی دریاچه OnePlus 9R (Review) که منحنی شده و به طور یکپارچه با لبه های پلاستیکی ترکیب می شود.

لبه‌ها حالت پلاستیکی ندارند، اما به دلیل براق بودن، لکه‌های کمی را جذب می‌کنند، اتفاقاً به سختی می‌توان لکه‌ای روی پشت شیشه‌ای آن مشاهده کرد.

این گوشی به دلیل صفحه نمایش کوچکتر نسبتا جمع و جور است، اما چانه کمی بیشتر از ۹R مشخص است. کیفیت ساخت کاملاً خوب است، اما این گوشی با وجود وزن زیر ۱۹۰ گرمی، احساس سنگینی در دست دارد.

صفحه نمایش و همچنین پشت گوشی توسط Corning Gorilla Glass در برابر خط و خش محافظت می شود. یکی از پیشرفت‌های بزرگ در اینجا این است که بریدگی کپسولی شکل یک سانتی‌متری برای دوربین‌های جلوی دوگانه با یک سوراخ پانچ کوچک برای دوربین سلفی انفرادی جایگزین شده است.

OnePlus Nord 2

OnePlus Nord 2 دارای ظاهری باکلاس است که از زبان طراحی مشابه OnePlus 9 استفاده می کند

در پشت، چیدمان دوربین تا حدودی شبیه به OnePlus 9 (بازبینی) است، با یک ماژول مستطیلی کمی بیرون زده که میزبان سه دوربین و فلاش ها در بالا سمت چپ است.

سایه آبی در پشت به ماژول دوربین گسترش می یابد. شما یک اسکنر اثر انگشت در صفحه نمایش دریافت می کنید که بسیار پاسخگو است و کاملاً خوب کار می کند.

سینی سیم‌کارت در لبه پایینی گوشی وجود دارد و می‌تواند دو سیم‌کارت نانو را در خود جای دهد. در کنار سینی سیم کارت یک پورت USB-C و بلندگوی گوشی قرار دارد. دکمه تنظیم صدا در امتداد لبه سمت چپ قرار دارد و دکمه پاور همراه با نوار لغزنده هشدار OnePlus در لبه سمت راست قرار دارد. همه دکمه ها به خوبی در دسترس هستند.

مشخصات کلیدی OnePlus Nord 2

• Mediatek Dimensity 1200 SoC

• پردازنده گرافیکی Mali-G77 MC9

•  ۸ یا ۱۲ گیگابایت رم

•  حافظه داخلی ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایتی UFS 3.1

•  صفحه نمایش ۶.۴۳ اینچی Full HD+ (2400 x 1080) Fluid AMOLED با نرخ تجدید ۹۰ هرتز و Corning Gorilla Glass

•  دوربین ها: ۵۰ مگاپیکسل با PDAF و OIS (اصلی) + ۸ مگاپیکسل (فوق عریض) + ۲ مگاپیکسل (تک رنگ)؛ دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی (واید).

•  باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی همراه با شارژر ۶۵ واتی Warp

•  اندروید ۱۱ با OxygenOS 11.3

•  سازگار با ۵G؛ بلوتوث ۵.۲; Wi-Fi دو باند a/b/g/n/ac/6

قیمت OnePlus Nord 2 در هند

•  ۲۹۹۹۹ روپیه برای ۸ گیگابایت رم با ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی

•  ۳۴۹۹۹ روپیه برای ۱۲ گیگابایت رم با ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی

نمایشگر OnePlus Nord 2: بد نیست، اما می توانست بهتر باشد

Screen

صفحه نمایش ۶.۴۳ اینچی Fluid AMOLED با رزولوشن ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و نرخ تجدید ۹۰ هرتز در Nord 2 دریافت خواهید کرد

 

OnePlus تقریباً همان صفحه نمایشی را که در اولین Nord وجود داشت انتخاب کرده است. شما یک صفحه نمایش ۶.۴۳ اینچی Fluid AMOLED با وضوح ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و نرخ تجدید ۹۰ هرتز در Nord 2 دارید.

اگرچه ۹۰ هرتز به اندازه کافی نرم است، اما رقبا و سایر گوشی های OnePlus به نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز رفته اند. صفحه‌نمایش سازگار با HDR10+ پر جنب و جوش است و به خوبی کالیبره شده است.

برای صرفه جویی در مصرف باتری، گزینه ای برای تغییر نرخ تازه سازی از ۹۰ هرتز به ۶۰ هرتز دریافت می کنید، اما خسته نباشید. در برنامه هایی که از آن پشتیبانی نمی کنند، به طور خودکار به ۶۰ هرتز تغییر می کند.

سطوح مشکی و کنتراست عالی هستند و بازتولید رنگ نیز عالی است. برخلاف گوشی‌های قبلی OnePlus، رنگ‌ها در حالت Vivid بیش از حد تقویت نمی‌شوند، که چیز خوبی است.

اگر همچنان آن‌ها را برای میل خود بسیار پر جنب و جوش می‌دانید، می‌توانید به حالت ملایم بروید. این تلفن همچنین برخی از گزینه های کالیبراسیون دستی را برای تنظیم بیشتر آن به شما ارائه می دهد.

صفحه نمایش محیطی در اینجا وجود دارد و می توانید آن را همیشه روشن بگذارید یا حرکتی مانند برداشتن تلفن یا ضربه زدن روی صفحه نمایش برای نمایش آن تنظیم کنید. من دومی را پیشنهاد می کنم زیرا مقداری باتری را ذخیره می کند.

عملکرد OnePlus Nord 2: عملکرد شگفت آور قدرتمند و درجه یک پرچمدار

OnePlus Nord 2 مجهز به تراشه مدیاتک Dimensity 1200 است که تقریباً به اندازه یک اسنپدراگون ۸۶۵ قدرتمند است. برای یک گوشی با قیمت زیر ۳۰۰۰۰ روپیه بسیار چشمگیر است. این کاملاً برای هر کاری که می خواهید روی تلفن انجام دهید، از جمله بازی، بسیار قدرتمند است.

واحد آزمایشی ما دارای ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی UFS 3.1 بود. در هیچ یک از برنامه های معمولی یا هنگام جابجایی بین چندین برنامه، هیچ تاخیری در عملیات روزانه وجود نداشت.

Benchmark scores

امتیازات بنچمارک

تجربه کلی بازی در تنظیمات بالا روان و لذت بخش بود. گوشی بعد از ۳۰ دقیقه بازی کمی گرم شد، اما هیچ چیز نگران کننده ای نبود. بلندگوهای دوگانه استریو (گوشی و بلندگوهای پایین) موفق به تولید صدای با کیفیت خوب با جلوه استریوی مناسب می شوند.

این گوشی از AptX، AptX HD و LDAC برای خروجی بهتر از طریق بلوتوث ۵.۲ روی هدفون هایی که از این کدک ها پشتیبانی می کنند، پشتیبانی می کند. همچنین از کدک های LHDC پشتیبانی می کند که حتی گوشی های سری OnePlus 9 هنوز (در زمان آزمایش) فاقد آن هستند. کیفیت تماس در Nord 2 نیز کاملاً خوب است.

در معیارهای عملکرد، امتیازات چشمگیری را به دست آورد. دقیقاً مانند OnePlus 9R، در معیار ۳DMark Sling Shot Extreme – Vulkan به حداکثر رسید و ما مجبور شدیم یک مجموعه آزمایشی ارتقا یافته را انتخاب کنیم تا گوشی را سخت تر کنیم.

ما آن را با بنچمارک‌های Wild Life و Wild Life Extreme جایگزین کردیم و نتایج با نتایج GPU Adreno 650 در ۹R بود. پردازنده گرافیکی Mali-G77 MC9 در این دو تست به ترتیب امتیازهای ۴۲۱۸ و ۱۲۸۵ را با میانگین ۲۵.۳ و ۷.۷ FPS به دست آورد.

در همین آزمایش، ۹R به ترتیب امتیاز ۴۲۴۵ و ۱۲۲۳ را با میانگین FPS 25.4 و ۷.۳ کسب کرد. این بسیار چشمگیر است.

در Geekbench 5، Nord 2 امتیاز تک هسته ای ۸۱۵ و امتیاز چند هسته ای ۲۷۶۲ را در مقابل امتیاز ۹۷۴ و ۳۱۰۱ توسط اسنپدراگون ۸۷۰ در ۹R ثبت کرد. تفاوت حدود ۱۵ درصدی برای یک گوشی با قیمت ۳۳ درصد پایین تر: اصلا بد نیست.

همچنین، یک جهش عظیم در عملکرد از اولین Nord وجود دارد که امتیازات ۶۱۳ و ۱۹۴۲ را در همان معیار کسب کرد. بنابراین، می‌توانیم قبول کنیم که عملکرد Dimensity 1200 بسیار نزدیک‌تر از Snapdragon 865 است تا Snapdragon 765.

با این حال، در PC Mark Works 3.0 نتوانست به پسران بزرگ برسد، اما با امتیاز ۸۰۷۵ در مقایسه با ۱۱۲۶۶ در ۹R. اما فراموش نکنیم که اینها معیارهای مصنوعی هستند که تصویری وسیع و مقایسه ای بین سخت افزارهای پردازشی مختلف به شما ارائه می دهند.

تفاوت در استفاده در دنیای واقعی به سختی قابل توجه است. این یک اپراتور روان در کارهای روزمره است.

عملکرد باتری OnePlus Nord 2: عمر باتری خوب، شارژ فوق سریع

ظرفیت باتری ۳.۸۵ میلی آمپر ساعت در مقایسه با نسل قبلی خود افزایش یافته است.

باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی بیش از ۳۰ ساعت در استفاده معمولی دوام می آورد که شامل استفاده سخاوتمندانه از برنامه های پیام رسانی و رسانه های اجتماعی، مرور، چند تماس، کلیک کردن روی چند عکس، یک ساعت تماشای فیلم و نیم ساعت بازی است. این ارقام اصلاً مشکلی ندارند.

USB port, sim tray

ظرفیت باتری ۳.۸۵ میلی آمپر ساعت در مقایسه با نسل قبلی خود افزایش یافته است

حتی بهتر از آن این است که این شرکت اکنون یک شارژر Warp 65 واتی را با Nord 2 بسته بندی می کند که می تواند ۱۰V/6.5A را انجام دهد. این گوشی را تنها در ۳۳ دقیقه از ۰ تا ۱۰۰ درصد شارژ می کند.

این بسیار سریع و حتی سریعتر از OnePlus 9 و ۹R گرانتر است. نه شارژر و نه گوشی بعد از شارژ کامل گرم نمی شوند. یک مشاهده کوچک – شارژ با شارژرهای سریع ۲۰ واتی و ۳۰ واتی OnePlus تقریباً سه برابر بیشتر طول می کشد.

بنابراین، بهتر است همیشه شارژر همراه را در دست داشته باشید، مگر اینکه برایتان مهم نباشد که منتظر بمانید.

عملکرد دوربین OnePlus Nord 2: بدون Hasselblad، بدون مشکل

Rear camera module

در اینجا هیچ تنظیم رنگ Hasselblad مانند OnePlus 9 وجود ندارد، اما خروجی قابل مقایسه است، که یک مزیت بزرگ است

وان پلاس در Nord 2 به دوربین سه گانه روی آورده است که در مقایسه با نسل قبلی خود دوربینی کمتر است. اما کاملاً خوب است زیرا گروه پشتیبانی از Nord فقط برای جمع آوری اعداد وجود داشت.

در اینجا، این دوربین اصلی است که بیشتر کارهای سنگین را انجام می دهد. با این حال، این شرکت دوربین اصلی را به یک واحد ۵۰ مگاپیکسلی با سنسور جدیدتر Sony IMX766 با PDAF و لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) ارتقا داده است.

این همان سنسوری است که در دوربین اولتراواید OnePlus 9 وجود دارد و اتفاقاً هیچ OIS روی ۹ وجود ندارد. یک دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی با FOV 119.7 درجه و یک دوربین تک رنگ ۲ مگاپیکسلی به آن داده شده است.

دوربین ماکرو اختصاصی در اینجا وجود ندارد، اما واحد ۲ مگاپیکسلی در Nord به هر حال خوب نبود و از دست نمی‌رود.

دوربین اصلی عکس‌های واضحی را در نور متوسط تا متوسط با محدوده دینامیکی خوب می‌گیرد. برخلاف گوشی‌های قدیمی‌تر OnePlus، رنگ‌ها در Nord 2 بسیار طبیعی‌تر به نظر می‌رسند.

در اینجا مانند OnePlus 9 هیچ تنظیم رنگ Hasselblad وجود ندارد، اما خروجی قابل مقایسه است که یک امتیاز بزرگ است. تصاویر بدون تیز کردن یا اشباع شدن بیش از حد تمیز به نظر می رسند و نویز کنترل می شود.

محدوده دینامیکی نیز بسیار خوب است. هنگام عکاسی از فاصله نزدیک، مشکل فوکوس عجیبی دارید و برای اطمینان مضاعف، ایده بدی نیست که روی چند عکس اضافی کلیک کنید.

حالت پرتره در اینجا با جداسازی پیش زمینه و پس زمینه خوب کار می کند. خروجی به طور کلی خوب است، چه سوژه های انسانی یا اشیاء دیگر. برنامه دوربین همچنین به شما امکان می دهد سطح تاری را تنظیم کنید.

اگرچه یک کلید زوم وجود دارد، اما دوربین تله فوتو اختصاصی در اینجا وجود ندارد. بنابراین، عکس‌های زوم‌شده تقریباً تصاویری با زوم دیجیتال هستند. عکس های زوم ۲X کاملا قابل استفاده هستند، در حالی که عکس های زوم ۵X در بهترین حالت روی صفحه نمایش گوشی قابل کنترل هستند.

به دنبال پیکسل روی آن ها نباشید. دوربین اولتراواید در بهترین حالت متوسط است. خروجی در شرایط با نور خوب مناسب است، اما تصاویر در مقایسه با تصاویری که با استفاده از دوربین اصلی گرفته شده اند، به طور قابل توجهی نرم تر هستند، اما محدوده دینامیکی مناسب است.

عکاسی در نور کم در دوربین اصلی به طرز شگفت انگیزی خوب است. حتی زمانی که از حالت Nightscape استفاده نمی کنید، به خوبی به دست می آورد. نویز کنترل می شود و جزئیات خوبی در عکس های گرفته شده وجود دارد.

حالت Nightscape همه چیز را بهبود می بخشد، اما پردازش عکس کمی بیشتر طول می کشد. هنگامی که نور کم است، یک حالت Ultra Nightscape نیز در اینجا دارید، که کار بسیار خوبی در افزایش هایلایت در مناطق تاریک تصویر می کند.

در برخی مواقع، در آن حالت، دوربین می‌تواند چیزهایی را ببیند که حتی چشمان شما نمی‌توانند. زوم ۲X و دوربین فوق عریض در بهترین حالت در نور کم قابل استفاده هستند، چیز خاصی نیست. پیشنهاد می کنم وقتی نور کم می شود به دوربین اصلی بچسبید.

دوربین‌های جلوی دوگانه با یک دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی با سنسور IMX615 سونی جایگزین شده‌اند که کار بسیار خوبی را انجام می‌دهد و مطمئناً علاقه‌مندان به عکس‌های سلفی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که برخی از گوشی های گران قیمت OnePlus دارای دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی با سنسور قدیمی تر هستند. تصاویر گرفته شده واضح هستند و رنگ پوست طبیعی به نظر می رسد.

می‌توانید با استفاده از دوربین جلو نیز روی عکس‌های پرتره کلیک کنید، و اغلب به خوبی ظاهر می‌شوند. به طور عجیبی، دوربین جلو در اینجا نمی تواند ویدیوهای ۴K ضبط کند و تنها می تواند تا ۱۰۸۰p با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه فیلمبرداری کند.

دوربین‌های عقب در Nord 2 می‌توانند ویدیوهایی تا رزولوشن ۴K با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه ضبط کنند و شما می‌توانید در ویدیوهای ۱۰۸۰p با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه فیلم‌برداری کنید. فیلم های اسلوموشن ۱۰۸۰p و ۷۲۰p را می توان به ترتیب با سرعت ۱۲۰ و ۲۴۰ فریم بر ثانیه ضبط کرد.

همچنین به شما امکان می دهد ویدیوهای تایم لپس با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه با وضوح Full HD ضبط کنید. فیلم‌های ۴K ضبط‌شده در دوربین اصلی، به لطف EIS (تثبیت‌کننده الکترونیکی تصویر) و OIS، زنده و پایدار به نظر می‌رسند. ویدیوهای ۱۰۸۰p گرفته شده در دوربین اصلی با رنگ های خوب نیز واضح به نظر می رسند.

برنامه دوربین همچنین برخی از عناصر سرگرم کننده مانند بهبودهای هوش مصنوعی و ویدیوی Dual View را ارائه می دهد که در آن می توان از دوربین های جلو و عقب به طور همزمان استفاده کرد.

سیستم عامل و رابط کاربری: OxygenOS با وجود یکسان سازی کد ColorOS روح خود را حفظ می کند

بسیاری از طرفداران OxygenOS پس از اعلام خبر داشتن یک کد یکپارچه برای OxygenOS و ColorOS Oppo خواب خود را از دست داده اند.

Nord 2 اولین دستگاهی است که OxygenOS 11.3 را بر اساس آن کد یکپارچه اجرا می کند. من خوشحالم که گزارش می دهم که چیز زیادی تغییر نکرده است، به جز تغییرات عجیب و غریب اینجا و آنجا، و چند تغییر جزئی برای مثال در برنامه دوربین.

ماهیت OxygenOS هنوز دست نخورده است، و ظاهر و احساس آن دقیقاً مانند قبل از ادغام است.

بدون شک بهترین رابط کاربری اندرویدی است. تمیز، بدون لکنت، بدون تبلیغات و با نرم افزارهای بسیار کم است. مثل همیشه، تعداد انگشت شماری از پیشرفت های مفید بدون انحراف زیاد از رابط کاربری اندروید موجود دارید.

وان‌پلاس مجدداً به جای برنامه‌های شماره‌گیر، مخاطبین و پیام‌رسانی گوگل (SMS) را انتخاب کرده است. اتفاقاً این روند با اولین نورد شروع شد و از آن زمان تا کنون این روند ادامه دارد.

این گوشی در حال حاضر اندروید ۱۱ را اجرا می کند و OnePlus وعده دو به روز رسانی اصلی اندروید (تا اندروید ۱۳) و سه سال به روز رسانی امنیتی در Nord 2 را داده است که قابل ستایش است.

کلمات پایانی: این قاتل پرچمدار می تواند برخی از خواهر و برادرهای گران قیمت خود را تهدید کند

OnePlus Nord 2 را می توان در هند با قیمت ۲۹۹۹۹ روپیه برای نسخه ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه و ۳۴۹۹۹ روپیه برای نسخه ۱۲ گیگابایت رم با حافظه ۲۵۶ گیگابایتی خریداری کرد.

با این قیمت، شما یک گوشی با طراحی خوب مانند OnePlus 9 دریافت می کنید که ۲۰۰۰۰ روپیه گران تر است، با عملکردی قابل مقایسه با ۹R که با قیمت ۴۰۰۰۰ روپیه به فروش می رسد. همچنین در هر زمینه نسبت به نسل قبلی خود بهبود یافته است.

همه اینها ارزش زیادی برای پول دارد، و مطمئناً می توان Nord 2 را یک قاتل پرچمدار نامید. تا جایی که می توان به طور جدی خرید آن را از برخی از گوشی های گران قیمت سری OnePlus 9 در نظر گرفت.

با این حال، رقابت بیکار ننشسته است. در واقع، چند گوشی وجود دارند که می‌توانند به Nord 2 عملکردی جدی بدهند. Realme X7 Max (Review) و Poco F3 GT نیز از تراشه Mediatek Dimensity 1200 بهره می برند و با قیمت چند هزار روپیه کمتر به فروش می رسند.

و این همه ماجرا نیست – هر دو گوشی دارای نمایشگر با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز بالاتر و دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی (بدون OIS) هستند.

Poco F3 GT دارای چند ویژگی اضافی برای گیمرها از جمله راه‌اندازهای بازی پاپ‌آپ است، اما تجربه نرم‌افزاری به لطف OxygenOS در Nord 2 بهترین است و آن را به یک انتخاب قانع‌کننده در این بخش تبدیل می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا