نرم افزار موبایل

برنامه ویدیویی کوتاه متمرکز بر کودکان Zigazoo یک رقیب TikTok برای Gen Z راه اندازی کرد

به گزارش اپ خونه، Zigazoo ، استارت‌آپی که به‌خاطر اپلیکیشن اشتراک‌گذاری ویدیو به سبک TikTok برای کودکان شناخته می‌شود، در حال راه‌اندازی یک برنامه جداگانه با هدف کاربران Gen Z است.

برنامه جدید نام پرچم‌دار را به خود می‌گیرد و برای سنین ۱۳ سال به بالا طراحی شده است، در حالی که برنامه اصلی متمرکز بر کودکان برای نسل آلفا (۳ تا ۱۲) است و به “Zigazoo Kids” تغییر نام داده است. کاربران قبلی در محدوده سنی کمتر به طور خودکار به Zigazoo Kids منتقل می شوند.

Zigazoo فقط دعوت‌نامه است و از ۲۵ مارس راه‌اندازی می‌شود.

مانند Zigazoo Kids، برنامه جدید Gen Z-focused یک پلتفرم به سبک رشته های ویدیویی است که به کاربران اجازه نمی دهد نظرات خود را روی پست ها تایپ کنند.

درعوض، کاربران فقط می‌توانند از طریق ویدیوهای کوتاه به یکدیگر پاسخ دهند، که این شرکت معتقد است نظرات منفی و ترولینگ را کاهش می‌دهد.

کاربران همچنین می‌توانند به درخواست‌های ویدئویی مانند «ورزش‌های مورد علاقه‌تان کدامند؟» پاسخ دهند. یا “چه چیزی در ذهن شماست؟”


این شرکت گفت، علاوه بر منع منفی بودن روی پلت فرم، این برنامه شامل سایر اقدامات ایمنی مانند حساب های خصوصی اختیاری، تعدیل انسان در Reels و الگوریتمی است که مثبت بودن را ارتقا می دهد.

با این حال، برخلاف Zigazoo Kids، محصول Gen Z نیازی به رضایت والدین ندارد و دارای یک ویژگی پیام رسانی مستقیم است که از نرم افزار تعدیل خودکار استفاده می کند.

در همین حال، TikTok پیام رسانی مستقیم را برای کاربران زیر ۱۶ سال غیرفعال کرده است . با این حال، از آنچه ما درک می کنیم، TikTok فقط پیام‌هایی را تعدیل می‌کند که توسط کاربران گزارش شده‌اند.

سایر ویژگی‌های جدید موجود در برنامه Gen Z شامل موسیقی قابل جستجو و صداهای پرطرفدار است، و همچنین به همه کاربران اجازه می‌دهد «Vibe» بسازند، ویدیویی که کاربران می‌توانند به آن پاسخ دهند. در Zigazoo Kids، فقط سازندگان و مارک‌های تأیید شده می‌توانند ویدیوی Vibe بسازند.

برای شروع، یک گروه منتخب از سازندگان در Zigazoo وجود خواهد داشت، از جمله بازیگران راه‌اندازی مجدد نتفلیکس «That 90s Show»، مجموعه‌ای از TikTokers محبوب مانند جک رایت، عضو Hype House، آلانا کلمنتز و نیک بنسینونگو . همچنین بازیگران مختلف Gen Z مانند آوا کولکر بازیگر “دختری با جهان ملاقات می کند” و کاله کالی ستاره “واکر”.

محتوا از رقص و موسیقی گرفته تا مد، بازی، میم و موارد دیگر را شامل می شود.

علاوه بر این، Zigazoo کانال‌های سرگرمی راه‌اندازی می‌کند که در آن سازندگان محتوا را هدایت می‌کنند.

به عنوان مثال، هانا کوش ، خالق TikTok که به خاطر فرهنگ پاپ و ویدیوهای شایعه پراکنی افراد مشهور معروف است، کانالی اختصاص داده شده به اخبار سرگرمی خواهد داشت. رایت همچنین مانند کالی هاوردا، بازیگر نقش لیا فورمن در «آن شوی دهه ۹۰» یک کانال دریافت خواهد کرد.

هاوردا در بیانیه ای گفت: “من به سمت Zigazoo کشیده شدم زیرا آنها یک جامعه مثبت ایجاد می کنند. من عاشق این ایده هستم که بتوانم محتوای ارگانیک را به پلتفرمی اضافه کنم که تمرکز نهایی آن ایجاد فضای امن برای نسل من است. “

«یک هدف بزرگ برای من این است که بدون ترس از نظرات منفی یا ترول کردن، سرگرم باشم و هنر سرگرم کننده بسازم، و Zigazoo دقیقاً این را فراهم می کند! من بسیار هیجان‌زده هستم که بخشی از راه‌اندازی اولیه هستم و نمی‌توانم منتظر بمانم تا شما همه سرگرمی‌های ما را ببینید!»


Zigazoo ادعا می‌کند که محیطی «غیر سمی» برای مصرف‌کنندگان Gen Z فراهم می‌کند، زیرا بسیاری از کاربران از دیگر پلت‌فرم‌های رسانه‌های اجتماعی که در آن سمیت رشد می‌کند، آغشته به استانداردهای زیبایی غیرواقعی، آزار و اذیت سایبری و محتوایی که ممکن است برای سن مناسب نباشد، ناراضی می‌شوند.

طبق مطالعه گروه تحقیقاتی بینش مصرف کننده و کسب و کار ORIGIN انجام شد، ۴۸ درصد از شرکت‌کنندگان Gen Z گفتند که رسانه‌های اجتماعی باعث می‌شوند احساس اضطراب، غمگینی یا افسردگی داشته باشند.

شصت و یک درصد از پاسخ دهندگان به انجام سم زدایی در شبکه های اجتماعی اعتراف کردند.

بنابراین، راه‌اندازی یک برنامه با محوریت Gen Z در شرایط فعلی، به ویژه با توجه به جلسه استماع کنگره TikTok، مطمئناً قابل توجه است.

در حالی که Shou Zi Chew مدیر عامل TikTok ، با اشاره به چندین ویژگی مانند کنترل ناکارآمد زمان صفحه نمایش ، سعی کرد به نمایندگان در مورد تأثیر این برنامه بر کودکان خردسال اطمینان دهد، Chew همچنین موضع خود را مبنی بر اینکه والدین عمدتاً مسئول نحوه استفاده فرزندانشان از برنامه هستند کاملاً مشخص کرد.

زک رینگلشتاین، یکی از بنیانگذاران Zigazoo، در صحبتی گفت:

«ما این لحظه را یک بازنشانی بزرگ رسانه‌های اجتماعی می‌دانیم، جایی که بدیهی است که TikTok ، اسنپ‌چت و متا نیز ممنوع می‌شوند. نیز متحمل ضررهای بزرگی شده‌اند. من فکر می کنم چیزهای زیادی برای همه وجود دارد که شاید باید نگاه انتقادی تری [در اطراف رسانه های اجتماعی] وجود داشته باشد، و باید جایی باشد که مردم بتوانند بروند و احساس خوبی نسبت به خودشان داشته باشند… »

“ما می خواهیم رسانه اجتماعی بهتری ببینیم، بیشتر رسانه های اجتماعی سمی هستند، و من فکر می کنم زمان برای این لحظه واقعاً فرا رسیده است. بنابراین ما واقعاً در مورد راه اندازی خود هیجان زده هستیم.”

رینگلشتاین اضافه کرد که دلیل دیگری که چرا Zigazoo شاهد افتتاحیه برنامه Gen Z بود این بود که تعداد زیادی از نوجوانان ۱۲ تا ۱۴ ساله (و بالاتر) در Zigazoo Kids وجود دارند که حدود ۳۱ درصد از کاربران آن را تشکیل می دهند.

«ما تصمیم گرفتیم این پلتفرم جدید را پس از اینکه دیدیم تعداد زیادی که به دنبال محیط رسانه های اجتماعی مثبت و معتبرتر بودند، به طور ارگانیک به Zigazoo مهاجرت کرده بودند، راه اندازی کنیم. ما می‌خواستیم یک واحه رسانه‌های اجتماعی ایجاد کنیم که مخصوصاً برای این مخاطبان طراحی شده باشد.»

Zigazoo در سال ۲۰۲۰ به عنوان یک پلتفرم رسانه اجتماعی «سالم‌تر» راه‌اندازی شد که به بچه‌ها اجازه می‌دهد ویدیوهای ۳۰ ثانیه‌ای را بر اساس چالش‌ها یا پیام‌های آموزشی مانند:

«آیا می‌توانید چیزی متقارن پیدا کنید؟» را مرور یا “آیا می توانید به ما آموزش دهید که چگونه ورزش یا فعالیت بدنی مورد علاقه خود را انجام دهیم؟”ایجاد کنند .

یک بزرگسال باید با استفاده از حساب فیسبوک، گوگل یا اپل برای فرزند خود در Zigazoo Kids ثبت نام کند. والدین تصمیم می گیرند که آیا می خواهند ویدیوهای فرزندشان به صورت عمومی منتشر شود یا به صورت خصوصی تنظیم شود. همچنین شایان ذکر است که Zigazoo Kids دارای گواهینامه kidSAFE COPPA است.

این شرکت در مجموع ۲۰ میلیون دلار از سرمایه گذاران بزرگی مانند جیمی کیمل، سرنا ویلیامز، چارلی و دیکسی دی املیو، NBA، و همچنین کریس ام. ویلیامز، بنیانگذار ساعت جیبی، متیو راتلر، رئیس استعدادهای درخشان MasterClass و غیره جمع آوری کرده است.

همچنین توسط افراد مشهوری مانند کریستینا آگیلرا، لبرون جیمز، مت دیمون و دالی پارتون تأیید شده است.

این برنامه در حال حاضر بیش از ۳ میلیون نصب و بیش از ۲۵۰ سازنده و برند تأیید شده از جمله نیکلودئون، برادران وارنر، پارامونت، آمازون، اپل تی‌وی پلاس، نتفلیکس، دبلیو دبلیو ای (سرگرمی کشتی جهانی) و ماتل دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا