اخبار اینترنت

بر اساس گزارش ها، ایلان ماسک مدیران ارشد توییتر از جمله مدیرعامل را برکنار کرد

به گزارش اپ خونه، ایلان ماسک روز پنجشنبه مدیران کلیدی توییتر را اخراج کرد که یکی از اولین اقدامات او به عنوان مالک رسمی پلتفرم رسانه اجتماعی بود.

بر اساس گزارش‌های نیویورک تایمز، CNBC، وال استریت ژورنال، واشنگتن پست و سایر رسانه‌ها، ماسک مدیرعامل پاراگ آگراوال، مدیر مالی ند سگال، مشاور عمومی شان ادجت و رئیس سیاست‌های حقوقی، اعتماد و ایمنی ویجایا گاد را برکنار کرد.

به گفته منابع متعدد، این معامله انجام شده است، و این همان چیزی است که به ماسک مأموریت تمیز کردن خانه را در میان رده‌های اجرایی داد. مدیر عامل تسلا قبلاً در حساب توییتر خود از گده انتقاد کرده بود، زیرا او در تصمیم برای ممنوعیت ورود دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا به این پلتفرم نقش داشته است. او با آگراوال هم درگیر شده است. ماسک به صورت علنی در توییتر، ایموجی‌های مدفوع را به مدیرعاملی که اواخر سال گذشته جانشینی جک دورسی را بر عهده گرفت، ارسال کرد. در خصوصی هم خیلی بهتر نبود. این دو پیام‌های متنی مبادله کردند که نشان‌دهنده درگیری بود، همانطور که گزارش‌های چت فاش شده در نبرد حقوقی بین میلیاردر و شبکه اجتماعی فاش شد.

شایعه شده است که ماسک گفته است که می‌خواهد ۷۵ درصد از کارکنان توییتر را اخراج کند، اما پس از آن از این بیانیه عقب‌نشینی کرد – با این حال، اخراج چهار مدیر اجرایی در پنجشنبه شب برای بقیه کارمندان توییتر آرامش‌بخش نیست. حتی بیز استون یکی از بنیانگذاران توییتر نیز به این تغییر و تحول پرداخت.

او در توییتی نوشت:
از @paraga، @vijaya، و @nedsegal برای مشارکت جمعی در توییتر سپاسگزاریم. همه شما استعدادهای عظیم،  و هر کدام انسان های زیبا هستید!

 Biz Stone (@biz) 28 اکتبر ۲۰۲۲

از زمانی که آگراوال مسئولیت دورسی را برعهده گرفت، توییتر در حال حاضر با تغییرات زیادی در کادر اجرایی مواجه بوده است. قبل از اینکه به عنوان مدیرعامل فعالیت کند، آگراوال مدیر ارشد فناوری شرکت بود – او اولین بار در سال ۲۰۱۱ در توییتر شروع به کار کرد. اما در عرض چند هفته، دو مدیر اجرایی به عنوان بخشی از بازسازی آگراوال از سمت خود کنار رفتند: دانتلی دیویس، مدیر ارشد طراحی توییتر، که در سال ۲۰۱۹ به شرکت ملحق شد، و مایکل مونتانو، رئیس مهندسی، که در سال ۲۰۱۱ به آن ملحق شد.

اندکی پس از آن، توییتر دو رهبر دیگر، افسر ارشد امنیت اطلاعات، رینکی ستی، و رئیس امنیت، پیتر زاتکو (ماج) را از دست داد. در ماه مه، کیوون بیک پور، مدیر ارشد بخش مصرف کننده توییتر، پس از درخواست آگراوال از او برای کناره گیری، اعلام کرد که پس از هفت سال شرکت را ترک خواهد کرد. در همان زمان، بروس فالک، رهبر محصولات درآمدی توییتر نیز این شرکت را ترک کرد.

رهبری توییتر در حال حاضر تحت کنترل ماسک بسیار متفاوت به نظر می رسد و این تنها آغاز راه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا