استارتاپ

بلوم‌تک که قبلاً مدرسه لامبدا بود، نیمی از کارکنان خود را کاهش می‌دهد

به گزارش اپ خونه، کمی بیش از یک سال پس از اینکه مدرسه لامبدا، بوت کمپ کدنویسی پرهیاهو را به عنوان موسسه فناوری بلوم تغییر نام داد، این استارتاپ با پشتوانه سرمایه گذاری اخراج های گسترده ای را انجام می دهد.

کاهش نیروی کار، به ازای افرادی که با این موضوع آشنا هستند، نیمی از کارکنان شرکت را در سراسر محتوا، محصول، داده ها و تیم های مهندسی تحت تاثیر قرار داده است. انتظار می رود این اخراج با استفاده از معیارهای ارائه شده در معیارهای گزارش تنوع بلوم تک در سال ۲۰۲۲، بر حدود ۸۸ کارمند تأثیر بگذارد.

کارمندان امروز صبح به یک جلسه All Hands فراخوانده شدند که در آن، آستن آلرد، مدیر عامل بلوم تک، کارکنان را از اخراج قریب الوقوع مطلع کرد. پس از جلسه، افراد آسیب دیده از طریق ایمیل مطلع شدند. طبق اسناد مشاهده شده توسط TechCrunch، کارکنان تا ۳۱ ژانویه ۲۰۲۳ حقوق عادی و مزایای پزشکی دریافت خواهند کرد و “انتظار می رود در این دوره کار کنند”. همچنین به افرادی که از کار اخراج شده بودند، زمان اختیاری برای گفتگو با مدیران ارائه شد.

این سومین دور اخراج شناخته شده این شرکت از زمان شروع همه‌گیری COVID-19 است. در طول آخرین اخراج بزرگ بلوم تک، در آوریل ۲۰۲۱، آلرد اعتراف کرد که ایجاد دیدگاه شرکت انتفاعی او در مورد “آموزش همسو با انگیزه” دشوار است.

در توییتی که اکنون حذف شده است که اوایل امروز منتشر شد، آلرد یک بیانیه قدردانی قبلی را از کارمندانی که علیرغم اینکه از همه طرف مورد حمله قرار گرفتند، ادامه دادند، نقل کرد و افزود: «امروز حتی بیشتر از این».

به نظر می رسد تغییر نام به بلوم تک بخشی از تلاش این شرکت برای بازگرداندن اوضاع به مسیر اصلی باشد. در آن زمان، این استارت آپ گزینه های پرداخت شهریه خود را برای معرفی وام مبتنی بر نتایج به روز کرد. ابزار تامین مالی به دانشجویان این امکان را می‌دهد که در صورت عدم امکان شغلی در توسعه وب یا علوم کامپیوتر در آینده، وام با صفر دلار دریافت کنند و سپس ۱۱۰% شهریه خود را از جمله هزینه‌ها و بهره از وام‌دهنده تایید شده بازپرداخت کنند.

در آن زمان، این حرکت به این معنی بود که بلوم‌تک فراتر از چشم‌انداز اولیه مقیاس‌بندی توافق‌نامه‌های اشتراک درآمد (ISAs)، ابزار مالی بحث‌برانگیزی که به پیشگامی آن کمک کرد، گسترش می‌یابد. ISA که بین ۹۰٪ تا ۱۰۰٪ از دانش آموزان در گروه های BloomTech استفاده می شود، با تغییراتی به عنوان یک گزینه ادامه خواهد یافت.

به سرعت تا امروز، و وضعیت فعلی بازار کار فناوری، مأموریت بلوم‌تک را آسان‌تر نمی‌کند. اخراج‌های گسترده در شرکت‌های فناوری، بازار گسترده‌ای از متخصصان آموزش دیده را باز کرده است که به دنبال کنسرت بعدی خود هستند.

همه رقابت‌های بالقوه برای فارغ‌التحصیلان بلوم‌تک که امیدوارند در برابر کارمندان سابق توییتر و سابق استرایپ متمایز شوند. Career Karma، پلتفرمی که به اتصال دانش‌آموزان به بوت‌کمپ‌های کدنویسی کمک می‌کند، امسال کارکنان خود را کاهش داد، در حالی که Flockjay در سال ۲۰۲۱ از راه‌اندازی بوت کمپ خود دور شد.

مطمئناً عدم اطمینان بازار یکی از عواملی است که بر نتایج تأثیر می گذارد، اما بلوم تک نیز در چند سال گذشته درگیر پرونده های قضایی متعددی بوده است که توسط دانشجویانی که ادعا می کنند توسط این مؤسسه گمراه شده اند هدایت شده است.

هدف بلوم‌تک این است که می‌تواند به دانشجویان کمک کند شغل‌های فناوری پیدا کنند، اما سؤالاتی در مورد اینکه چه اتفاقی می‌افتد وقتی دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی از برنامه بلوم‌تک مشاغلی پیدا می‌کنند که به تحصیلشان در آنجا ارتباطی ندارد، و اینکه آیا هنوز هم سهمی از درآمد حاصله خود را به شرکت بدهکارند، مطرح شده است.

این تنش ها در طول سال ها افزایش یافته است. اخیراً، یکی از نشریات آموزشی گزارش داد که یک دانش آموز بلوم تک را به ارائه اشتباه عمدی نرخ استخدام خود متهم کرد.

سال گذشته، اسناد فاش شده به دست آمده توسط Business Insider سوالاتی را در مورد افزایش اثربخشی این شرکت و ایجاد برنامه درسی که افراد را در سطح مورد انتظار ارتقاء نمی داد، ایجاد کرد.

آلرد هنوز به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ نداده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا