اخبار اینترنت

بنیاد لینوکس اروپا OpenWallet را راه اندازی کرد تا کیف پول های دیجیتالی قابل همکاری را تامین کند

به گزارش اپ خونه، شاخه اروپایی بنیاد لینوکس به طور رسمی OpenWallet Foundation (OWF) را راه اندازی کرده است، یک تلاش مشترک جدید که برای پشتیبانی از قابلیت همکاری بین کیف پول های دیجیتال از طریق نرم افزار منبع باز طراحی شده است.

این راه‌اندازی حدود پنج ماه پس از آن صورت می‌گیرد که بنیاد لینوکس برای اولین بار برنامه‌های خود را برای راه‌اندازی OWF فاش کرد، کمی قبل از آن که یک نهاد خاص منطقه‌ای به نام بنیاد لینوکس اروپا را ایجاد کند ، جایی که OWF اکنون به طور رسمی در آن ساکن خواهد شد.

در حالی که شرکت هایی مانند پی پال، گوگل و اپل از شناخته شده ترین ارائه دهندگان کیف پول دیجیتال هستند که به مصرف کنندگان امکان انجام تراکنش های مالی در فروشگاه یا آنلاین را می دهند، کیف پول های دیجیتال به طور فزاینده ای برای ذخیره انواع کالاهای مجازی، از شناسه دانشجویی گرفته تا گواهینامه رانندگی استفاده می شوند .

علاوه بر این، فناوری‌های رو به رشدی مانند متاورس و کریپتو موارد استفاده بیشتری را برای کیف پول‌های دیجیتال ایجاد می‌کنند.

اما یک چیز مشترک همه این محیط‌های مختلف این است که کیف‌پول‌های دیجیتال فعلی، در بیشتر موارد، به خوبی با یکدیگر بازی نمی‌کنند.

یک Apple Pay سرسخت نمی‌تواند برای برادران Google Pay خود پول ارسال کند و به همین دلیل است که OWF در صدد ایجاد یک «موتور منبع باز» است که می‌تواند به کیف‌های دیجیتال قابل همکاری را در موارد استفاده بی‌شمار، از جمله هویت، پرداخت‌ها و ذخیره مدارک شخصی مانند گواهی اشتغال و تحصیل، نیرو دهد.

در کنار راه‌اندازی ، بنیاد OWF و لینوکس همچنین گزارش جدیدی را برای برجسته کردن اهمیت اکوسیستم کیف پول دیجیتال بازتر منتشر کردند و اشاره کرد که ارزش کل کل تراکنش‌های کیف پول دیجیتال در سال ۲۰۲۱ ۱۵.۹ تریلیون دلار بوده است.

بازار نیز قابل توجه است. باید به شرکت‌ها کمک کرد تا از قفل شدن فروشنده، که یکی از نقاط اصلی فروش OWF است، اجتناب کنند.

شایان ذکر است که OWF خودش یک کیف پول دیجیتال نمی‌سازد یا استانداردهای جدیدی را توسعه نمی‌دهد – بلکه می‌خواهد هسته‌ای تکنولوژیکی ایجاد کند که هر شخص ثالث دیگری بتواند برای تامین انرژی کیف پول‌های دیجیتال خود استفاده کند.

OWF زاییده فکر دانیل گلدشایدر ، مدیر عامل استارتاپ بانکداری باز Yes.com بود ، که پیشتاز توسعه اولیه پروژه بود که در بنیاد لینوکس گنجانده شد.

گلدشایدر گفت:

“ما واقعاً روی لایه بین استانداردها و کیف پول ها تمرکز می کنیم، استانداردهایی ایجاد نمی کنیم و کیف پول ایجاد نمی کنیم، ما روی نرم افزار منبع باز در بالای آن استانداردها تمرکز می کنیم، اما در زیر کیف پول ها.”

” الگوی ما واقعاً موتور مرورگر است. نکته جالب در مورد موتورهای مرورگر این است که آنها یک چیز نیستند، وقتی بزرگنمایی می کنید اتفاقات زیادی رخ می دهد – HTML و جاوا اسکریپت و کدک های صوتی و کدک های ویدیویی وجود دارد. بنابراین همین امر در مورد بنیاد OpenWallet نیز صادق است. یک پایگاه کد OpenWallet یا یک معماری OpenWallet وجود نخواهد داشت.”

بنابراین آنچه که ما در اینجا در مورد آن صحبت می کنیم پروژه های مختلف متعددی است که به صورت پشت سر هم اجرا می شوند و زبان های مختلفی را برای موارد مختلف استفاده از کیف پول دیجیتال طراحی کرده اند.

مقید اروپا

این که OWF تصمیم گرفته است تا فروشگاهی را تحت نظارت عملیات اروپایی بنیاد لینوکس راه اندازی کند، قابل توجه است.

در واقع، اروپا در حال پیشروی یک فشار گسترده‌تر علیه اخلاق «باغ دیواری» فناوری بزرگ است و در حال حاضر قوانین جدیدی را برای اعمال قابلیت همکاری بین پلتفرم‌های پیام‌رسان پیش می‌برد ، در حالی که ایالات متحده برنامه‌های مشابهی را از طریق قانون دسترسی انجام می‌دهد .

با این حال، اروپا به طور خاص برای اهداف OWF به دنبال گنجاندن کیف پول‌های دیجیتال در مقررات موجود eIDAS (شناسایی الکترونیکی، احراز هویت و خدمات اعتماد) است، که به طور موثر به همه شهروندان اتحادیه اروپا یک هویت دیجیتال واحد برای انجام تراکنش‌ها و راستی‌آزمایی در تمام شرکت‌ها می‌دهد.

ادارات دولتی کمیسیون اروپا نیز اخیراً مشخصات مورد نیاز برای توسعه یک کیف پول دیجیتالی قابل کارکرد در سراسر اروپا بر اساس استانداردهای مشترک را تعیین کرده است.

و در مقابل آن پس‌زمینه‌ای است که OWF با حمایت تعداد زیادی از احزاب با علاقه‌مند به زیرساخت بازتر کیف پول دیجیتال راه‌اندازی کرده است.

حامیان اولیه OWF و اعضای «برترین» شامل Visa، شرکت مادر Avast، Gen Digital، Accenture و شرکت تابعه تحقیق و توسعه هوآوی در ایالات متحده Futurewei Technologies هستند که ظاهراً سالانه ۲۰۰,۰۰۰ یورو (۲۱۳,۰۰۰ دلار) هزینه می پردازند که به آنها حق رای در کمیته مشاوره فنی و مشاوره می دهد.

حقوقی که برای افرادی که در رده‌های عضو پایین‌تر قرار دارند تعلق نمی‌گیرد. در واقع، اعضای «عمومی» بسته به تعداد کارمندشان تا ۵۰۰۰۰ یورو در سال پرداخت می‌کنند، با شرکت‌کنندگان اولیه از جمله American Express، Deutsche Telecom، Swisscom، Thoma Bravo-posed Ping Identity، Spruce، Esatus، Fynbos، IDnow، IndyKite و اینتسی.

در جاهای دیگر، OWF همچنین سطوح وابسته و دولتی را با اعضای اولیه شامل علوم اتصال موسسه فناوری ماساچوست (MIT)، بنیاد OpenID، DIDAS، بنیاد Hyperledger، دانشگاه یوهانس کپلر لینز، سیستم‌های Identity 2020، IDunion SCE، MOSIP، Open Identity Exchange ارائه می‌کند.

چند مورد حذف قابل توجه اعضا از راه‌اندازی رسمی امروز وجود دارد – در ماه سپتامبر، Okta و CVS Health به عنوان اعضای احتمالی موسس بررسی شدند، اما به نظر می‌رسد که در نهایت به آن‌ها ملحق نخواهند شد.

OWF آخرین مورد از یک سری ابتکارات مشابه است که توسط بنیاد لینوکس برای ایجاد قابلیت همکاری در صنایع مختلف ایجاد شده است.

در ماه دسامبر، با متا، مایکروسافت، AWS و TomTom برای مقابله با تسلط نقشه برداری گوگل از طریق بنیاد نقشه های Overture همکاری کرد و بنیاد لینوکس اروپا نیز اخیراً پروژه Sylva را در ارتباط با Telefónica ، Orange، Vodafone، Deutsche Telekom، Telecom Italia، Ericsson و Nokia را با هدف ایجاد یک چارچوب ابری متن باز و سازگار برای شرکت های مخابراتی و فروشندگان اروپایی راه اندازی کرده است، .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا