استارتاپ

بیز استون، یکی از بنیانگذاران توییتر، به هیئت استارت آپ سمعی و بصری Chroma می پیوندد

به گزارش اپ خونه، Chroma ، استارت آپی که برای ساخت نوع جدیدی از سرگرمی های سمعی و بصری به طور خاص برای دستگاه های تلفن همراه کار می کند، اکنون یکی از بنیانگذاران توییتر را به هیئت مدیره خود اضافه می کند.

این شرکت امروز اعلام کرد که Biz Stone، یکی از بنیانگذاران توییتر و Medium، که قبلاً یک سرمایه گذار فرشته در Chroma در کنار بنیانگذاران Pinterest بود، به هیئت مدیره این شرکت خواهد پیوست تا تخصص خود را در زمینه هایی مانند طراحی، توسعه محصول، فیلم سازی و مقیاس بندی برندها ارائه دهد.

استون که یکی از کارمندان اولیه گوگل بود، پس از خرید تیم بلاگر، قبل از کمک به تأسیس توییتر در سال ۲۰۰۶، در تیم بلاگر کار کرد.

او چندین سال در توییتر باقی ماند زیرا این شرکت رشد کرد و توسط میلیون ها کاربر در سراسر جهان پذیرفته شد. در سال ۲۰۱۱ ، زمانی که توییتر به مرز ۱۰۰ میلیون کاربر فعال رسید، کارآفرین برای پیگیری پروژه‌های جدید با Obvious Corporation ، یک مرکز رشد استارت‌آپ و وسیله سرمایه‌گذاری که شامل هم بنیانگذار توییتر، ایوان ویلیامز و مدیر سابق توییتر، جیسون گلدمن بود، رفت.

این سرمایه گذاری به طور قابل توجهی پلت فرم وبلاگ نویسی Medium را توسعه داد. با این حال، در سال ۲۰۱۳، استون و دیگران تمرکز خود را به استارتاپ‌های فردی معطوف کردند. برای Stone، که منجر به ایجاد Jelly، یک برنامه پرسش و پاسخ و موتور جستجو شد که بعداً به Pinterest فروخته شد.

در سال ۲۰۱۷، استون به طور علنی اعلام کرد که برای رهبری دیدگاه استراتژیک، نام تجاری و فرهنگ به توییتر باز می گردد و تا سال ۲۰۲۱ در آنجا باقی ماند.

در طول سال‌ها، استون همچنین از تعدادی شرکت از جمله Square، Pinterest، Slack، Nest، Intercom و Beyond Meat حمایت کرده است، جایی که او اکنون ریاست کمیته نامزدی و مدیریت را بر عهده دارد.

استون گفت آنچه در ابتدا در مورد شرکت سوئدی سمعی و بصری کروما برای او جذاب بود، مدیر عامل و بنیانگذار آن، آندریاس پیلستروم بود که از طریق مقدمه ای از بنیانگذار Pinterest، ایوان شارپ، با او آشنا شد. Pihlström قبلا به عنوان مدیر خلاق، مشاور طراحی، طراح و نمونه اولیه در Pinterest، Beats Music و VSCO کار کرده بود.

آن دو موفق شدند و بعد از سرمایه گذاری فرشته استون شروع به تماس ماهانه کردند.

استون گفت: “این واقعاً در مورد یافتن افرادی است که از کار کردن با آنها لذت می برم و با آنها وقت می گذرانم – و ایده های خود را به جلو و عقب باز می گردانم.”

تیم Chroma طیف وسیعی از ایده ها را داشت اما در نهایت به فناوری های سمعی و بصری و تلاقی آنها با موسیقی و صدا رسید.

همانطور که استون توضیح می دهد، ایده تغییر ماهیت موسیقی و صدا و تبدیل آن به یک تجربه تعاملی تر و فراگیرتر بود. در عمل، این شامل تصاویر قابل لمس و پویا است که فضای دیجیتالی مبتنی بر صدا را ایجاد می‌کند که کاربران می‌توانند برای اهداف مختلف کاوش کنند و با آن تعامل داشته باشند.

اولین محصول برای آزمایش این مفهوم سال گذشته از طریق همکاری با هنرمند موسیقی Arca برای ایجاد یک برنامه iOS به نام Lux Aeterna عرضه شد.

این شرکت گفت که این برنامه یک تجربه سمعی و بصری برای کاوش موسیقی از تهیه کننده، دی جی، خواننده و ترانه سرای ونزوئلایی در “فضای دیجیتال مراقبه” ارائه می دهد. کاربران در یک دنیای مجازی پرواز می کنند و با موسیقی و صداهای او به عنوان بخشی از سفر تعامل دارند.

اما این پتانسیل کامل این فناوری را نشان نمی‌دهد، که می‌تواند طیف وسیعی از موارد استفاده داشته باشد – که برخی از آنها اکنون Chroma در حال بررسی است – که راه‌های دیگری را نشان می‌دهد که کاربران می‌توانند با صدا و صدا تعامل داشته باشند، چه برای بازی، مدیتیشن، آرامش، آهنگسازی و غیره در حالی که این شرکت قصد دارد برای اولین بار محصولی را روی دستگاه های تلفن همراه عرضه کند، استون معتقد است که این فناوری می تواند زمانی جالب تر شود که اپل هدست VR/AR خود را عرضه کند.

“من فکر می‌کنم زمانی که تجهیزات متاورس بیشتر در همه جا وجود داشته باشد، به خوبی به آن کمک می‌کند. اما من می توانم آن را در Apple TV خود نیز ببینم. من دوست دارم آن را در آنجا داشته باشم. در هر جایی که صدا و تصاویر عالی وجود دارد. موبایل [اول] فقط به این دلیل است که این چیزی است که همه دارند.”

Chroma مستقر در استکهلم که در سال ۲۰۲۱ تأسیس شد، سال گذشته ۵.۴ میلیون دلار سرمایه اولیه (۵.۱ میلیون یورو) از شرکت های VC Singular و Adjacent، سندیکای فرشتگان برلین SpotiAngels و همچنین سایر سرمایه گذاران فردی، از جمله بنیانگذاران Stone و Pinterest، ایوان شارپ و. بن سیلبرمن Chroma قبلاً ۱.۶ میلیون یورو سرمایه اولیه را جذب کرده بود.

به عنوان یکی از اعضای هیئت مدیره، استون انتظار دارد علاوه بر جلسات واقعی هیئت مدیره، چندین بار در ماه با استارتاپ ملاقات کند. او می‌گوید که با سرمایه‌گذاری‌های فرشته‌اش، معمولاً خود را یک مشاور می‌داند – به این معنی که او برای تماس‌های تلفنی موسس باز است اما تا زمانی که آنها بخواهند با شرکت تماس نمی‌گیرد.

«این افراد [در Chroma] مملو از ایده‌های مختلف هستند. بنابراین، چالش این است که آن را محدود کنیم، زیرا تیم کوچکی است و برای انجام کاری، آنها نیاز به انجام یکسری کارها ندارند. در حال حاضر، تمرکز بر افزودن یک تجربه حسی به صدا است.»

“تصویر بزرگتر مانند این ایده “بازی صدا” است. . . تعاملی است این موسیقی طبیعت را به گونه‌ای تغییر می‌دهد که از نظر سه بعدی غنی‌تر شود، اما بصری و . . . استون اشاره کرد که می توانید کارهایی برای آن انجام دهید.

پست هیئت مدیره تنها چیزی نیست که استون در حال کار است، زیرا کارآفرین می‌گوید که با گروه کوچکی از مردم به چیز دیگری برای خود مشغول است. تا کنون، این پروژه با بودجه شخصی است و به طور رسمی راه اندازی نشده است، بنابراین او جزئیات را مسکوت نگه می دارد.

با این حال، استون می‌گوید که به‌ویژه به فضای نوظهور هوش مصنوعی و به‌ویژه استفاده از هوش مصنوعی به عنوان یک ابزار علاقه‌مند است.

او می‌گوید که علاقه خاصی به برخی دیگر از گرایش‌های فناوری جدیدتر، مانند web3 یا برخی از جنبه‌های متاورس نداشته است.

“فرهنگ [web3] برای من جذابیتی ندارد.” استون توضیح داد که« چیزی در مورد من وجود دارد. در مورد متاورس من آینده‌ای دیستوپیایی نمی‌خواهم که بچه‌ها تمام روز با ماسک غواصی در اتاق باشند. من نمی خواهم این اتفاق بیفتد. این به نظر من خوب نیست.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا