» موبایل » تاتا گفته است قصد دارد تا ۴۵۰۰۰ کارگر زن را ظرف ۲۴ ماه در کارخانه قطعات آیفون Hosur استخدام کند.
موبایل

تاتا گفته است قصد دارد تا ۴۵۰۰۰ کارگر زن را ظرف ۲۴ ماه در کارخانه قطعات آیفون Hosur استخدام کند.

آبان ۱۰, ۱۴۰۱ 1۰6

گروه تاتا قصد دارد تعداد کارمندان کارخانه الکترونیکی خود در جنوب هند که قطعات آیفون را می‌سازد، چند برابر کند و ده‌ها هزار کارگر را به عنوان بخشی از تلاش برای به دست آوردن تجارت بیشتر از اپل اضافه کند.

به گفته افراد مطلع، کارخانه در شهرک صنعتی هوسور، در ایالت تامیل نادو، ۴۵۰۰۰ کارگر زن را طی ۱۸ تا ۲۴ ماه استخدام خواهد کرد، زیرا خطوط تولید جدید را راه اندازی می کند. این کارخانه که محفظه‌های آیفون یا قاب‌هایی را که دستگاه را روی هم نگه می‌دارد تولید می‌کند، در حال حاضر حدود ۱۰۰۰۰ کارگر، که بیشتر آنها زن هستند، استخدام می‌کند.

کنگلومرای نمک به نرم‌افزار از جمله شرکت‌های هندی است که تلاش می‌کنند از تنوع بخشیدن به زنجیره تامین اپل در خارج از چین بهره ببرند. در حالی که تنها بخش کوچکی از مدل‌های آیفون و اجزای آن در هند ساخته می‌شوند، این کشور با فشارهای خود برای به چالش کشیدن چین، در حالی که همسایه‌اش با قرنطینه‌های مرتبط با کووید و تنش‌های سیاسی با ایالات متحده دست و پنجه نرم می‌کند، هجوم می‌آورد.

مردم گفتند که کارخانه هسور که در بیش از ۵۰۰ هکتار گسترش یافته است، در ماه سپتامبر حدود ۵۰۰۰ زن را استخدام کرد، از جمله زنانی از جوامع قبیله ای بومی، که از ذکر نام آنها خودداری کردند زیرا طرح های کارکنان عمومی نیستند. شرکت های هندی به دنبال استخدام زنان بیشتری برای بهبود عدم تعادل جنسیتی در نیروی کار هستند.

نمایندگان تاتا و اپل به ایمیل هایی که به دنبال اظهار نظر بودند پاسخ ندادند.

به گفته مردم، زنان در کارخانه Hosur حقوق ناخالص ماهیانه کمی بیش از ۱۶۰۰۰ روپیه دریافت می کنند که تقریباً ۴۰ درصد بیشتر از میانگین صنعت هند برای کارمندانی است که از دست یا ابزار برای مونتاژ استفاده می کنند. مردم گفتند که به کارگران غذا و اسکان رایگان در محوطه دانشگاه داده می شود و افزودند که تاتا همچنین قصد دارد آموزش و آموزش ارائه دهد.

صنعت نوپای الکترونیک هند در تلاش است تا از چالش‌های چین برای مقابله با این همه‌گیری سرمایه‌گذاری کند. شریک اصلی تولید اپل، گروه فناوری فاکسکان، با نگرانی فزاینده ای دست و پنجه نرم می کند که شیوع کووید در کارخانه اصلی چینی اش می تواند به تولید قبل از فصل خرید تعطیلات بسیار مهم لطمه بزند.

فاکسکان و شرکت‌های دیگر قراردادی تایوانی Wistron و Pegatron برای تنوع بخشیدن به خارج از چین، تولید آیفون را در هند افزایش داده‌اند – اقدامی که با برنامه مشوق‌های مالی نخست‌وزیر نارندرا مودی نیز تقویت شد. این به افزایش صادرات آیفون از این کشور جنوب آسیا کمک کرده است.

افزودن بیشتر تولید قطعات محلی، تلاش هند را برای گسترش بیشتر در زنجیره تامین فناوری تقویت می کند. بر اساس اطلاعات بلومبرگ، تامین کنندگان مسکن آیفون رقیب عبارتند از Lens Technology، Jabil و Lingyi iTech Guangdong.

افراد مطلع در ماه سپتامبر گفتند که گروه تاتا به طور جداگانه در حال مذاکره با Wistron برای ایجاد یک سرمایه گذاری مشترک تولید لوازم الکترونیکی است که به دنبال مونتاژ آیفون در هند است.

– با کمک مارک گورمن.

© ۲۰۲۲ بلومبرگ LP


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

  • ×