استارتاپخودرو

تسلا برای دومین بار در سه ماه گذشته قیمت مدل ۳ و مدل Y را در چین کاهش داد

به گزارش اپ خونه،  تسلا بی سر و صدا قیمت گذاری جدید را برای بازار چین اعلام کرد.

مدل ۳ و مدل Y شاهد کاهش شدید قیمت‌ها بودند و تسلا در نهایت قیمت نسخه Plaid مدل S و مدل Y را که هر دو قبلاً در بازار فروخته نمی‌شدند، اعلام کرد.

این دومین کاهش قیمت توسط تسلا برای مدل های ارزان تر در سه ماه گذشته است. در اواخر اکتبر، این خودروساز کاهش قیمت را تا ۹ درصد در مدل ۳ و مدل Y اعلام کرد.

مدل ۳ اکنون ۲۲۹,۹۰۰ یوان (۳۳,۴۱۵ دلار) قیمت دارد که از ۲۶۵,۹۰۰ یوان کاهش یافته است که ۳۶,۰۰۰ یوان (۵,۲۴۰ دلار) کاهش یافته است.

مدل Y اکنون ۲۵۹,۹۰۰ یوان (۳۷,۷۷۵ دلار) قیمت دارد که از ۲۸۸,۹۰۰ یوان کاهش یافته است که کاهش ۲۹,۰۰۰ یوان (۴,۲۲۰ دلار) است. مدل S Plaid 789,900 (114,809 دلار) و مدل X Plaid 879,900 (127,890 دلار) قیمت خواهد داشت.

اطلاعیه امروز چند روز پس از آخرین گزارش مالی این شرکت منتشر شد که تعداد حمل و نقل خودرو در سراسر جهان را کمتر از حد انتظار بود.

به ویژه برای چین، اوایل امروز، انجمن خودروهای مسافری چین (CPCA) گزارش داد که محموله خودروهای تسلا با کاهش ۴۴ درصدی به ۵۵۷۹۶ دستگاه در ماه نوامبر به دلیل کاهش تولید کارخانه و کاهش قیمت ها در میان کاهش تقاضا، گزارش داد.

گزارش CPCA نشان می دهد که تسلا با دو رقیب خارج بود: BYD و SAIC-GM-Wuling Automobile Co، سرمایه گذاری مشترک جنرال موتورز در چین. BYD به ویژه خارج از تسلا بیش از چهار به یک، ۲۳۴۵۹۸ وسیله نقلیه تحویل می دهد.

به گفته این انجمن، شرکت خودروسازی SAIC-GM-Wuling، سرمایه‌گذاری مشترک جنرال موتورز در چین که خودروهای برقی کم‌هزینه را تولید می‌کند، نیز ۵۳ درصد از تسلا پیشی گرفت.

با این حال، تسلا در طول سال شاهد رشد در چین بود. گزارش CPCA اشاره می‌کند که تسلا ۵۰ درصد بیشتر خودروهای تولید شده توسط طرح شانگهای خود را در سطوح ۲۰۲۱ تحویل داده است.

کارخانه تسلا در شانگهای در ماه دسامبر به طور موقت تولید را متوقف کرد و طبق گزارش ها قرار است در ژانویه با تولید کاهش یافته کار کند.

بخش چین تسلا اخیرا شاهد تغییرات عمده در رهبری بود. رویترز دو روز پیش گزارش داد که ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا، تام ژو را برای اداره کارخانه‌های مونتاژ و فروش ایالات متحده در آمریکای شمالی و اروپا ارتقا داده است.

این او را به دومین مدیر ارشد تسلا تبدیل می کند که فقط ایلان ماسک از او پیشی گرفته است. همانطور که رویترز اشاره می کند، مشخص نیست که آیا ژو عناوین و وظایف فعلی خود را نیز حفظ خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا