تکنولوژی

تسلا طراحی کانکتور EV خود را برای سایر خودروسازان باز می کند

به گزارش اپ خونه، تسلا در تلاش برای تشویق اپراتورهای شبکه و خودروسازان به استفاده از این فناوری و کمک به تبدیل آن به استاندارد جدید در آمریکای شمالی، طراحی کانکتور شارژ EV خود را به اشتراک گذاشته است.

تسلا در یک پست وبلاگ روز جمعه گفت که فایل های طراحی و مشخصات آن برای دانلود در دسترس هستند. این شرکت گفت که “به طور فعال با نهادهای استاندارد مربوطه کار می کند تا کانکتور شارژ تسلا را به عنوان یک استاندارد عمومی تدوین کند.”

کانکتور شارژ در همه خودروهای تسلا شارژ AC و شارژ DC تا ۱ مگاوات را ارائه می دهد. طراحی جمع و جور و عملکرد آن نسبت به کانکتورهای سیستم شارژ ترکیبی (CCS) که توسط اکثر خودروهای برقی در آمریکای شمالی استفاده می شود، برتر در نظر گرفته می شود.

تسلا ادعا می کند که کانکتور شارژ و درگاه شارژ آن – که اکنون آن را استاندارد شارژ آمریکای شمالی (NACS) می نامد – رایج ترین استاندارد شارژ در آمریکای شمالی است. این آماری بر اساس فروش خودروهای تسلا در آمریکای شمالی و تعداد شارژرها در ایستگاه‌های سوپرشارژ مارک آن است. تسلا نزدیک به ۱۵۰۰ ایستگاه سوپرشارژر در ایالات متحده دارد. هر ایستگاه به طور متوسط ​​۹ شارژر دارد.

تسلا از هیچ خودروساز یا شرکت زیرساختی به عنوان تبدیل کننده نامی نبرد. در این محیط بسیار رقابتی، که در آن تقریباً هر خودروسازی اکنون از CCS استفاده می‌کند، دیدن تغییر جنرال موتورز، فورد و استلانتیس به فناوری تسلا دشوار است.

با این حال، حداقل یک شرکت – استارتاپ EV Aptera – از این حرکت پشتیبانی می کند. در اوایل سال جاری، اپترا از دولت ایالات متحده خواست تا فناوری سوپرشارژر تسلا را به عنوان استانداردی برای تمام شارژهای الکتریکی در این کشور بپذیرد. و EVGo کانکتورهای تسلا را به برخی از ایستگاه های شارژ خود در ایالات متحده اضافه کرده است.

این شرکت در پست وبلاگ گفت که اپراتورهای شبکه “از قبل برنامه هایی در حال حرکت” برای استفاده از NACS در شارژرهای خود دارند. اگر ارائه دهندگان شبکه مانند ChargePoint، EVConnect یا Electrify America NACS را اضافه کنند، به صاحبان تسلا اجازه می‌دهد بدون نیاز به آداپتور در این ایستگاه‌ها شارژ کنند.

اگر خودروسازان در خودروهای برقی خود به NACS روی بیاورند، به مالکان این وسایل نقلیه امکان دسترسی به شبکه‌های سوپرشارژ آمریکای شمالی و شارژ مقصد تسلا را می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا