خودرو

تسلا ۳۶۲۷۵۸ وسیله نقلیه را به دلیل نگرانی های ایمنی نرم افزار Full Self-Driving فراخوان می کند

به گزارش اپ خونه، تسلا نرم افزار Full Self-Driving خود را فراخوانی کرده است، یک سیستم پیشرفته کمک راننده که تنظیم کننده های ایمنی فدرال می گویند می تواند به وسایل نقلیه اجازه دهد تا در اطراف تقاطع ها ناامن عمل کنند و باعث تصادف شود.

تسلا اعلام کرد که برخی از مدل های ۲۰۱۶-۲۰۲۳ مدل S، Model X را فراخوان می کند . مدل ۳ ۲۰۱۷–۲۰۲۳; و خودروهای مدل Y 2020-2023 مجهز به نرم افزار Full Self-Driving Beta (FSD Beta) یا آنهایی که در انتظار نصب هستند.

بر اساس این اطلاعیه ، فراخوانی که در وب‌سایت اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها منتشر شده است ، بر ۳۶۲۷۵۸ خودروی مجهز به این نرم‌افزار تأثیر می‌گذارد.

تسلا برای رفع این مشکل، به‌روزرسانی نرم‌افزاری را به صورت رایگان منتشر می‌کند.

خودروهای تسلا به صورت استاندارد با سیستم کمک راننده با نام Autopilot عرضه می شوند. با ۱۵۰۰۰ دلار اضافی ، مالکان می توانند “خودرانی کامل” یا FSD را خریداری کنند – ویژگی ای که ایلان ماسک ، مدیرعامل آن سال ها قول داده است روزی قابلیت های رانندگی خودکار کامل را ارائه دهد. خودروهای تسلا خودران نیستند .

در عوض، FSD شامل تعدادی از ویژگی‌های رانندگی خودکار است که همچنان راننده را ملزم می‌کند همیشه آماده کنترل باشد.

این شامل ویژگی پارکینگ Summon، و همچنین Navigate on Autopilot، یک سیستم هدایت فعال است که خودرو را از بزرگراه در رمپ به خارج از رمپ، از جمله مبادلات و ایجاد تغییر مسیر، هدایت می‌کند.

این سیستم همچنین قرار است فرمان در خیابان های شهر را کنترل کند و چراغ های راهنمایی و علائم ایست را تشخیص دهد و به آن واکنش نشان دهد.

بر اساس این اخطار، سیستم FSD بتا ممکن است به خودرو اجازه دهد در اطراف تقاطع ها ناامن عمل کند، مانند حرکت مستقیم از یک تقاطع در حالی که در یک خط فقط چرخش است، وارد یک تقاطع کنترل شده با علائم توقف بدون توقف کامل، یا ادامه بدون احتیاط وارد یک تقاطع در طول یک علامت راهنمایی و رانندگی زرد ثابت.

در اطلاعیه آمده است، علاوه بر این، سیستم ممکن است به تغییرات محدودیت‌های سرعت اعلام‌شده واکنش کافی نشان ندهد یا به اندازه کافی تنظیم سرعت خودرو توسط راننده را برای تجاوز از محدودیت‌های سرعت اعلام شده در نظر نگیرد.

این مشکل در طول تجزیه و تحلیل مهندسی و آزمایش NHTSA از سیستم کشف شد. NHTSA اعلام کرد که دریافته است که در شرایط خاص، ویژگی Autosteer تسلا در خیابان های شهر منجر به خطر غیرمنطقی برای ایمنی وسایل نقلیه موتوری بر اساس عدم رعایت کافی قوانین ایمنی ترافیک می شود.

آژانس در بیانیه ای ایمیلی اعلام کرد که طبق قانون و پس از گفتگو با NHTSA، تسلا فراخوانی را برای ترمیم این نقص ها راه اندازی کرد.

NHTSA در ۲۵ ژانویه به‌عنوان بخشی از «ارتباطات مداوم » بین تسلا و آژانس مربوط به Autopilot و FSD Beta، با توجه به گزارش اطلاعات نقص، که شامل گاه‌شماری از رویدادهای منتهی به فراخوان است، با تسلا تماس گرفت.

در آن زمان، NHTSA به تسلا توصیه کرد که نگرانی‌های بالقوه مربوط به برخی ویژگی‌های عملیاتی FSD Beta را در چهار محیط خاص جاده شناسایی کرده است.

بر اساس این گزارش، تسلا طی چند روز آینده «بارها» با NHTSA ملاقات کرد تا در مورد نگرانی‌های آژانس و پیشرفت‌های پیشنهادی تسلا در پاسخ به آن صحبت کند.

آژانس گفت: «NHTSA به نظارت بر راهکارهای فراخوان برای اثربخشی ادامه خواهد داد. این فراخوان به دنبال رسیدگی به مجموعه خاصی از نگرانی های شناسایی شده توسط آژانس است.»

این آژانس افزود که این فراخوان به دامنه کامل تحقیقات EA22-002 NHTSA در مورد خلبان خودکار تسلا و سیستم های خودروی مرتبط نمی پردازد. این تحقیقات همچنان باز و فعال است.

نرم‌افزار بتای FSD – از نام آن و وعده‌های ماسک در مورد قابلیت‌هایش تا عرضه و نگرانی‌های ایمنی آن – بحث‌برانگیز بوده است . همچنین توسط تنظیم کننده ها مورد بررسی قرار گرفته است.

در ماه ژانویه، تسلا فاش کرد که وزارت دادگستری ایالات متحده اسناد مربوط به سیستم کمک راننده پیشرفته کامل خودران و اتوپایلوت خود را درخواست کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا