تکنولوژی

تماشای اسپیس ایکس که یک فالکون هوی را برای اولین بار در سه سال گذشته پرتاب می کند

به گزارش اپ خونه، هزاران نفر در تاریخ یک نوامبر در سواحل فضایی فلوریدا گرد هم می آیند تا اسپیس ایکس پرتاب موشک عظیم فالکون هوی را برای اولین بار از سال ۲۰۱۹ تماشا کنند.

این پرتاب زودتر از ساعت ۹:۴۴ صبح به وقت شرقی در تاریخ ۱ نوامبر برنامه ریزی شده است. برای این ماموریت، اسپیس ایکس تلاش خواهد کرد که مستقیماً دو فضاپیمای نیروی فضایی ایالات متحده را به مدار ژئوسنکرون تزریق کند. محموله شامل TETRA-1، یک ریزماهواره است که توسط شرکت تابعه بوئینگ Millennium Space Systems توسعه یافته است، که شرکت آن را به عنوان یک فضاپیمای ایجاد شده برای “ماموریت های نمونه اولیه” در اطراف GEO توصیف می کند. فضاپیمای دیگر طبقه بندی شده است.

در حالی که نیروی فضایی در ابتدا قصد داشت ماموریت USSF-44 را در اواخر سال ۲۰۲۰ پرتاب کند، به دلیل مشکلات مربوط به آمادگی بار بارها به تعویق افتاد.

فالکون هوی قدرتمندترین موشکی است که در حال حاضر در حال عملیات است، و تنها سه بار پرواز کرده است که آخرین آن در ژوئن ۲۰۱۹ انجام شد. اولین پرتاب آن، که یک تسلا رودستر (و راننده ساختگی) را به مدار برد، فصل به خصوص قابل توجهی است.

این موشک از سه تقویت کننده فالکون ۹ تشکیل شده است، همان هایی که اکنون حداقل یک بار در هفته پرتاب می شوند. موتورهای عظیم ۲۷ مرلین روی هم حدود ۵ میلیون پوند نیروی رانش تولید می کنند. یک فالکون ۹ مرحله دوم و فیرینگ محموله به بوستر مرکزی متصل شده است.

این اولین راه اندازی برای هر سه تقویت کننده و همچنین مرحله بالایی و فیرینگ خواهد بود. اسپیس ایکس هفته گذشته عکسی از سه مرحله اول در آشیانه مرکز فضایی کندی به اشتراک گذاشت.
تقویت کننده مرکزی صرف می شود، در حالی که دو تقویت کننده جانبی در ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال فرود می آیند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا