خودرو

تمام فن آوری (و سایر ویژگی های پر زرق و برق) در Ram 1500 Revolution EV گنجانده شده است

به گزارش اپ خونه، Stellantis در طول نمایشگاه CES 2023 پاسخ خود را به بازار شلوغ تر کامیون‌های برقی باتری نشان داد:

یک پیکاپ با شانه‌های گشاد مملو از فناوری، یک کابین طولانی‌تر با صندلی‌های پرشی ردیف سوم، جا لیوانی در صندوق عقب و حتی یک پروژکتور فیلم.

مفهوم Ram 1500 Revolution BEV دقیقاً همان چیزی نیست که برند Stellantis قصد دارد تا سال ۲۰۲۴ تولید کند. (این نسخه اواخر امسال نمایش داده خواهد شد).

با این حال، واضح‌ترین تصویر تاکنون از برنامه‌های رم برای نسل بعدی خودروهای خود و چگونگی رقابت با دیگر شرکت‌های واردکننده در بازار خودرو های برقی نوپای، از جمله فورد F-150 لایتنینگ و شورولت سیلورادو EV را ارائه می‌دهد.

این با معماری بدنه روی فریم طراحی شده برای خودروهای برقی با اندازه کامل شروع می‌شود که بسته باتری و همچنین پنل‌های هوای زیر بدنه و دیفیوزر فعال را برای بهبود ویژگی‌های آیرودینامیکی خودرو یکپارچه می‌کند.

دو ماژول محرک الکتریکی در محورهای جلو و عقب نصب شده‌اند تا سیستم تمام چرخ محرک را فراهم کنند و یک سیستم فرمان محور عقب به راننده اجازه می‌دهد تا چرخ‌های عقب را تا ۱۵ درجه بچرخاند.

Ram برخی از مشخصات مهم EV مانند برد و اندازه بسته باتری را فاش نکرد. انتظار می رود که در اواخر این سه ماهه. این برند می‌گوید که Ram 1500 Revolution BEV Concept می‌تواند با شارژ سریع ۸۰۰ ولتی DC تا ۳۵۰ کیلووات، در حدود ۱۰ دقیقه تا ۱۰۰ مایل برد داشته باشد.

البته این نشان می دهد که نسخه تولیدی دارای معماری الکتریکی ۸۰۰ ولتی است که امکان شارژ سریع سریع را فراهم می کند.

این خودروساز بسیاری از ویژگی ها، فناوری و زبان طراحی جدید را در انقلاب Ram 1500 قرار داده است. در اینجا چیزی است که برجسته بود.

چهره جدید، درب سالن

کامیون برقی باطری Ram Revolution

خودرو برقی باطری Ram Revolution

انواع انتخاب‌های طراحی بیرونی جالبی در انقلاب Ram وجود دارد، مانند یک «چهره» جدید که شامل نشان‌های مدرن‌تر و طراحی متحرک چراغ جلوی چنگال تنظیم LED است.

شاید قابل توجه ترین ویژگی طراحی فقدان ستون B باشد که امکان باز شدن درب بزرگ به سبک سالن را فراهم می کند. تصمیم طراحی باعث می شود فضای داخلی جادار حتی غارنشین تر به نظر برسد.

کابین در واقع چهار اینچ طولانی تر از کامیون های مشابه گازسوز رم است. درهای سبک سالنی به سادگی این ایده را به خانه نشان می دهند.

مفهوم خودرو رم 1500 انقلاب با باتری- الکتریکی

آینه های جانبی با چاپ سه بعدی

کامیون برقی باتری رم

آینه‌های نمای جانبی کوچک‌تر از آینه‌های موجود در سایر خودرو های Ram هستند، یک انتخاب طراحی برای کاهش کشش و افزایش آیرودینامیک.

آینه های جانبی که از دوربین دیجیتال برای تصویربرداری از محیط اطراف خودرو استفاده می کنند نیز با استفاده از قطعات پرینت سه بعدی ساخته شده اند.

کانسپت خودرو همچنین مجهز به یک دوربین پشتیبان و یک آینه دید عقب است که با دوربین های بیومتریک که محیط کامیون را مشاهده می کنند ارتباط برقرار می کند.

پروژکتور فیلم موبایل

این خودرو به چندین پروژکتور داخلی مجهز شده است تا اطلاعات را به صورت بصری به کاربر منتقل کند. اما واقعاً ما به این موضوع اهمیت می دهیم زیرا پروژکتورها به عنوان یک سینمای سیار نیز عمل می کنند.

سقف الکتروکروماتیک

کامیون مفهومی الکتریکی باتری Ram Revolution

مفهوم Ram Revolution با سقف شیشه ای کامل با پانل های الکتروکروماتیک و ریل های سقف یکپارچه مجهز شده است. از داخل کابین، سرنشینان می توانند از کنسول بالای سر برای روشنایی محیط استفاده کنند.

آن‌ها همچنین می‌توانند از فن‌آوری کشیدن لمسی Ram برای پیکربندی آفتاب‌گیر یا کل سقف الکتروکروماتیک برای تنظیم شفافیت استفاده کنند.

دستیار شخصی

مانند بسیاری از وسایل نقلیه امروزی، انقلاب رام یک دستیار شخصی دارد. به گفته Ram، یک آواتار رم سه بعدی به عنوان چهره خودرو عمل می کند و به دستورات صوتی مختلف کاربران پاسخ می دهد.

یکی از ویژگی های تمیز این است که دستیار شخصی حتی دستورات مالک را در زمانی که خارج از خودرو هستند دنبال می کند. کاربر می‌تواند به وسیله نقلیه بگوید که پنجره‌ها را ببندد، موسیقی پخش کند، عکس بگیرد و «من را دنبال کنید» با حالت سایه.

حالت سایه

کامیون برقی باتری رم

بله، حالت سایه، ویژگی که به وسیله نقلیه اجازه می دهد تا به طور خودکار راننده ای را که جلوتر از وسیله نقلیه راه می رود دنبال کند.

این ویژگی که از حسگرها و فناوری دوربین برای حرکت در اطراف موانع استفاده می‌کند، برای افرادی که ممکن است در محل کار باشند و ممکن است بخواهند کامیون دنبال کند و ابزار حمل کند، عرضه شده است.

صفحه نمایش پایینی قابل تنظیم و جداشدنی

کامیون برقی باتری رم

به گفته Ram، نمایشگر پایینی (تصویر بالا) می تواند به عنوان تبلت، صفحه نمایش سرنشین، ایستگاه کاری تخت کامیون، کنترل وسیله نقلیه یا کنترلر بازی ویدیویی استفاده شود.

دو نمایشگر ۱۴.۲ اینچی نیز می توانند با هم ترکیب شوند تا فضای دید بزرگ تری ارائه دهند.

صندلی های پرش

صندلی های پرش مفهومی ram Revolution BEV

با فضای داخلی جادار چه می کنید؟ البته صندلی های پرش ردیف سوم را اضافه کنید.

صندلی‌های پرشی ردیف سوم، برای زمانی که می‌خواهید شش نفر را در کابین کامیون جا دهید مفید است – بگویید چه؟ – تا زمانی که برای استفاده لازم باشد تا می شوند. صندلی های پرش به دروازه میانی با بخش پایینی قابل جابجایی نصب می شوند.

چیدمان داخلی در واقع انعطاف پذیر است و به کاربران این امکان را می دهد که کنسول مرکزی را جدا کرده و صندلی را دوباره پیکربندی کنند.

کامیون برقی باطری Ram Revolution

سوراخ فرونک

صحبت از انعطاف پذیری شد. طرح منعطف شامل گذرگاهی است که از طریق کنسول وسط و به داخل قاب حرکت می کند. من رسماً به این یک سوراخ فروکش دوبله می کنم. این ویژگی اجازه می دهد تا اجسام به طول ۱۸ فوت در کامیون جا شوند.

کامیون برقی باطری Ram Revolution

سوراخی که بین صندلی های راننده و سرنشین قرار دارد، اجازه عبور اجسام را به داخل صندوق می دهد

لازم به ذکر است که این سوراخ باریک است. می توان لوله های فلزی یا PVC را در اینجا تصور کرد یا شاید یک جفت چوب اسکی.

مطمئن نیستید که آیا یک شی مناسب است؟ این مفهوم همچنین با یک برنامه موبایل همراه است که به کاربران کمک می کند اشیاء را اندازه گیری کنند تا تشخیص دهند که آیا می توان آنها را با وسیله نقلیه خود حمل کرد یا خیر.

کاربران می توانند بارکد محصول را اسکن کنند یا از ابزار اندازه گیری دوربین واقعیت افزوده داخلی استفاده کنند. برنامه موبایل به کاربران نشان می دهد که چگونه می توان جسم را در وسیله نقلیه خود به بهترین شکل قرار داد.

به گفته این شرکت، از پروژکتورهای داخلی و خارجی کابین نیز می توان برای نمایش راهنماها در محل ذخیره سازی هدف استفاده کرد.

جا لیوانی فرونک

 اگر به زیر کاپوت نگاه کنید که قابلیت باز و بسته شدن با یک لمس دارد، جا لیوانی وجود دارد. (این یک چیز دمی است.)

سایر ویژگی‌های این خودرو شامل درب پورت شارژ برقی است که در پانل ربع جلویی سمت راننده قرار دارد، درب عقب برقی، دستگیره‌های درها، پله‌های جانبی برقی و پله عقب برقی.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا