خودرو

تولید فورد لایتنینگ تا یک هفته دیگر متوقف می شود

به گزارش اپ خونه، فورد تعطیلی تولید وانت تمام الکتریکی فورد لایتنینگ خود را یک هفته دیگر تمدید کرد.

فورد ابتدا تولید و ارسال فورد لایتنینگ را در فوریه به دلیل مشکل احتمالی باتری و یک روز پس از آتش‌سوزی باتری متوقف کرد. این خودروساز گفت که فورد و شریک تولید سلول باتری آن SK مشکل را شناسایی کرده اند.

فورد در بیانیه ای اعلام کرد که با تغییرات توصیه شده SK در تجهیزات و فرآیندهای خطوط تولید سلولی موافق است.

فورد در بیانیه ای گفت:

« SK دوباره ساخت سلول های باتری را در Commerce، Georgia آغاز کرده است. اطمینان از بازگشت آنها به ساخت سلول های با کیفیت بالا و تحویل آنها به خط تولید لایتنینگ به زمان SK نیاز دارد. مرکز خودروهای الکتریکی روژ فورد تولید را تا پایان هفته آینده متوقف خواهد کرد و ما به ارائه به روز رسانی ها ادامه خواهیم داد.»

این شرکت تأیید کرد که طی یک بررسی کیفیت استاندارد لایتنینگ قبل از تحویل، یک خودرو مشکل باتری را نشان داد و در ۴ فوریه آتش گرفت. تولید روز بعد متوقف شد.

سخنگوی این شرکت در ایمیلی گفت:

“ما هیچ دلیلی نداریم که باور کنیم F-150 Lightnings که قبلاً در دست مشتریان است تحت تأثیر این مشکل قرار گرفته است. این شرکت تأیید کرد که خودروهای فورد لایتنینگ در تعداد زیادی از نمایندگی ها هنوز برای فروش هستند.”

فورد لایتنینگ کمتر از یک سال پیش عرضه شد و سهامداران و تحلیلگران صنعت از نزدیک تحت نظر هستند.

جیم فارلی، مدیرعامل فورد اعتراف کرده است که این شرکت برای کنترل هزینه‌ها به دلیل ناکارآمدی‌ها و تعدادی از فراخوان‌هایی که باعث آزار سایر مدل‌ها شده، تلاش کرده است.

تنها یک فراخوان برای فورد لایتنینگ وجود داشته است که مربوط به سنسور فشار تایر بود. فورد هنوز فراخوانی یا اطلاعیه ای در ارتباط با مشکل باتری شناسایی شده توسط مهندسان صادر نکرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا