موبایل

تولید گوشی های سامسونگ در سال جاری ضربه بزرگی خواهد خورد و ۳۰ میلیون دستگاه کمتر تولید خواهد کرد

به گزارش اپ خونه، سامسونگ پیش بینی کرده بود که در سال ۲۰۲۲ حدود ۳۱۰ میلیون گوشی هوشمند تولید خواهد کرد.

با این حال، پیش بینی تجدید نظر شده آنها می گوید که آنها فقط می توانند حدود ۲۸۰ گوشی هوشمند بسازند. به طور خلاصه، آنها هدف تولید خود را حدود ۱۰ درصد کاهش خواهند داد.

صنعت فناوری به شدت از همه‌گیری کووید و کمبود تراشه‌های ناشی از آن آسیب دیده است. علاوه بر این، تهاجم روسیه به اوکراین ویرانی در زنجیره تامین جهانی از قبل تحت فشار قرار داده است.

نتیجه نهایی این است که شرکت هایی مانند سامسونگ باید پیش بینی های تولید خود را کاهش دهند و ضرر قابل توجهی در درآمد خود را جذب کنند.

تولید گوشی های سامسونگ در سال جاری ضربه بزرگی خواهد خورد، ۳۰ میلیون دستگاه کمتر تولید خواهد کرد

بر اساس گزارشی که در روزنامه کسب و کار کره جنوبی، Maeil Business News منتشر شده است، این غول فناوری مجبور شده است تصمیم سختی برای تولید گوشی های کمتر از آنچه که در ابتدا برنامه ریزی کرده بود، بگیرد.

سامسونگ ظاهراً به شرکای تولید و توزیع کنندگان خود اطلاع داده است که قصد دارد در سال جاری تنها ۲۸۰ میلیون گوشی هوشمند به بازار عرضه کند، برخلاف پیش بینی قبلی که ۳۱۰ میلیون دستگاه بود.

با این حال، تحلیلگران سرمایه گذاری کره جنوبی همچنین ادعا می کنند که اگر وضعیت روسیه و اوکراین ادامه یابد و زنجیره های تامین جهانی نظم ندهند، این احتمال وجود دارد که سامسونگ مجبور شود تولید خود را تا ۳۵ درصد کاهش دهد.

یکی از دلایل اصلی که سامسونگ مجبور به اتخاذ این تصمیم شدید شده است، تورم بالای جهانی و اختلال در زنجیره تامین است که به دلیل درگیری نظامی بین روسیه و اوکراین ایجاد شده است.

تضاد به این معنی است که مواد خام مورد نیاز برای ساخت چندین جزء کلیدی یک گوشی هوشمند به راحتی در دسترس نیست. حتی در صورت در دسترس بودن، قیمت این مواد اولیه به قدری بالا رفته است که نه برای سامسونگ امکان پذیر است هزینه ها را جذب کند و نه امکان پذیر است که آنها را به مشتری منتقل کند.

هدف پایین تر سامسونگ نشانه دیگری از روند رو به رشد سازندگان تلفن است که برای تأثیر بالقوه بدتر شدن اقتصاد جهانی آماده می شوند.

در اوایل سال جاری، اپل همچنین گزارش داده بود که در سال جاری تنها ۲۲۰ میلیون آیفون تولید خواهد کرد در حالی که پیش‌بینی بازار حدود ۲۴۰ میلیون دستگاه خواهد بود.

اگرچه اپل تنها تولید پرچمداران خود را محدود خواهد کرد، اما سامسونگ تولید را در خط تولید خود کاهش خواهد داد.

این موضوع تعدادی سوال را در مورد صنعت گوشی های هوشمند در آینده مطرح می کند. مهم‌ترین آنها این است که آیا پس از یک دهه فروش انفجاری گوشی‌های هوشمند، این یک آرامش است یا ورود فناوری جدیدی مانند صفحه‌نمایش‌های تاشو و دوربین‌های زیر نمایشگر برای پیشبرد صنعت کافی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا