اخبار اینترنت

توییتر آبی که مجدداً راه اندازی شد در ۳ ماه اول فقط ۱۱ میلیون دلار از طریق تلفن همراه درآمد داشته است

به گزارش اپ خونه، توییتر می‌گوید تیک‌های قدیمی توییتر در اول آوریل ناپدید می‌شوند و در آینده، تنها راهی که کاربران می‌توانند نشان آبی رنگارنگ را دریافت کنند، پرداخت هزینه اشتراک Twitter Blue است.

این به یک سوال بزرگ برای توییتر و مالک ایلان ماسک اشاره می کند: آیا این حرکت در نهایت باعث جذب بیشتر سطح برتر شبکه اجتماعی می شود؟

تا کنون، جذب نسبتاً ضعیف بوده است. بر اساس داده‌های شرکت اطلاعات اپلیکیشن Sensor Tower، از زمان راه‌اندازی مجدد سه ماه پیش به عنوان یک فشار بزرگ برای درآمد غیر مبتنی بر تبلیغات، توییتر بلو تنها ۱۱ میلیون دلار اشتراک تلفن همراه را جذب کرده است.

رقم ۱۱ میلیون دلاری قابل توجه است زیرا توییتر در زمانی که تبلیغات – که به طور سنتی اکثریت قریب به اتفاق درآمد توییتر را تشکیل می‌داد – در حال کاهش سریع است، در توییتر آبی بانکداری می‌کند .

تا حدی، این کاهش به دلیل اقتصاد کلی است که هزینه بازاریابی را کاهش داده است.

اما در میان تغییرات سریع، اشتباهات پر هرج و مرج و تهدیدهایی که برای امنیت عمومی برند وجود دارد، زیرا ایلان ماسک از حمایت های قبلی خود عقب نشینی می کند، تبلیغ کنندگان نیز برای تعهد مجدد به توییتر مردد بوده اند.

توییتر از آن زمان تلاش کرده است تا برخی از این روابط را تعمیر کند، از جمله از طریق مشارکت با شرکت‌های Adtech DoubleVerify و Integral Ad Science (IAS)، اما هنوز مشخص نیست که در نتیجه درآمد تا چه حد بهبود یافته است.

در حالی که ۱۱ میلیون دلار رقم کوچکی است، باید هشدار دهیم که این برآورد اشتراک های مبتنی بر وب را پوشش نمی دهد.

این شرکت همچنین نمی تواند مشخص کند که چه کسی برای اشتراک سالانه یا ماهانه آبی پرداخت می کند.

این ارقام شامل ۲۰ بازاری است که بلو قبل از این هفته در آنها عرضه شده است. تا دیروز بود که توییتر این سرویس را در سطح جهانی در دسترس قرار داد .

Sensor Tower تخمین می زند که Blue بیش از ۳۸۵۰۰۰ مشترک تلفن همراه در سراسر جهان در iOS و Android دارد. ایالات متحده بزرگترین بازار آن است که ۲۴۶۰۰۰ مشترک حدود ۸ میلیون دلار از طریق دستگاه های تلفن همراه خود خرج می کنند.

آبه یوسف، تحلیلگر ارشد بینش در Sensor Tower، گفت:

«از دست دادن تقاضای تبلیغات، که هم ناشی از عدم قطعیت کلان و هم مسائل پلتفرم خاص توییتر است، جریان های درآمدی جایگزین را برای شبکه رسانه های اجتماعی بسیار جذاب کرده است.»

هنوز مشخص نیست که توییتر در حال حاضر چند کاربر کلی دارد، اما در سه ماهه دوم سال گذشته ، تقریباً ۲۳۸ میلیون کاربر فعال روزانه قابل کسب درآمد (متریک خود) داشته است.

بر اساس گزارش‌های متعدد، این شرکت از زمانی که ماسک توییتر را تصاحب کرد و به عنوان مدیرعامل شرکت کرد، تبلیغ‌کنندگان را دچار بدبینی کرده است.

گزارشی که در اوایل این ماه از وال استریت ژورنال منتشر شد، نشان داد که درآمدهای مربوط به دسامبر ۲۰۲۲، که توییتر با سرمایه گذاران به اشتراک گذاشته بود، کاهش ۴۰ درصدی درآمد را نشان داده است.

توییتر به همین دلیل درآمد خود را تعدیل کرده بود. برای قرار دادن ۱۱ میلیون دلار زیرمجموعه‌های موبایل توییتر آبی، به عنوان یک نقطه مقایسه، در سه ماهه دوم ۲۰۲۲، آخرین بیانیه درآمد سه ماهه توییتر منتشر شد (زمانی که هنوز یک شرکت سهامی عام بود)، تبلیغات به جز ۱۰۰۰۰۰ دلار تمام درآمد را تشکیل می‌داد. درآمد توئیتر نزدیک به ۱.۲ میلیارد دلار است.

همچنین سوالاتی در مورد اینکه این ۱۱ میلیون دلار در ماه های آینده چقدر تکرار می شود وجود دارد. یوسف گفت Sensor Tower معتقد است که اشتراک سالانه “حداقل” نسبت ۱۱ میلیون دلاری خواهد بود.

او خاطرنشان کرد: «کاربران رسانه‌های اجتماعی معمولاً تمایل کمتری به خرج کردن ۱۰۰ دلار به‌صورت هم‌زمان در مقابل ۱۱ دلار برای ۱ تا ۲ ماه دارند تا این سرویس را امتحان کنند و ببینند آیا از استفاده از آن لذت می‌برند یا خیر».

برخی در حال حاضر چندان تحت تأثیر قرار نگرفته اند …

Twitter Blue در ابتدا در بازارهای محدود در سال ۲۰۲۱ به عنوان سرویسی با هدف کاربران قدرتمند راه اندازی شد، با مزایایی که ممکن است فقط برای آن گروه مهم باشد – نشانک گذاری، فرصتی برای “تجدید” یک توییت، خواندن بدون آگهی مقالات خبری و دسترسی زودهنگام. برای آزمایش از طریق آزمایشگاه های توییتر در میان آنها.

اما در دوران ماسک، بلو تاکید متفاوتی داشت: این بخشی از استراتژی او برای بازسازی مدل درآمدی شرکت است. به این ترتیب، ویژگی‌ها – هم آنهایی که زنده هستند و هم آنهایی که توییتر وعده می‌دهد – در تجربه اصلی توییتر مرکزی‌تر احساس می‌شوند.

علاوه بر نشان‌ها، کاربران Blue می‌توانند توییت‌ها را ویرایش کنند، ویدیوهای بلند تری را آپلود کنند، یک نمای «خواننده» برای رشته‌های طولانی‌تر و موارد دیگر داشته باشند. همچنین وعده (اما هنوز راه اندازی نشده است) تبلیغات کمتر و دید بیشتر برای کاربران آبی در پاسخ ها را می دهد.

اشتراک ها به قیمت ۱۱ دلار در ماه (یا معادل محلی) در iOS و Android و ۸ دلار در وب فروخته می شوند. (افزایش قیمت موبایل به دلیل قطع اپ استورها است).

داده‌های جدید نشان می‌دهد که کاربران آمریکایی توییتر در دستگاه‌های تلفن همراه، در ماه دسامبر، نزدیک به ۱.۸ میلیون دلار برای اشتراک Twitter Blue در ماه دسامبر هزینه کرده‌اند.

یوسف گفت که این نشان می دهد که این سرویس بیش از ۱۶۰,۰۰۰ مشترک تلفن همراه در کشور در اولین ماه راه اندازی مجدد خود دریافت کرده است.

اما این شرکت در زمینه هدایت کسب و کار در قوی ترین بازارهای خود کارهای زیادی برای انجام دادن دارد.

در هند، دومین بازار بزرگ این شرکت از نظر کاربران پس از ایالات متحده، توییتر Blue را در فوریه راه اندازی کرد . از آن زمان، Sensor Tower می‌گوید که تنها ۳۰۱۰۰۰ دلار برای Blue خرج شده است که برای حدود ۱۷۰۰۰ اشتراک تلفن همراه کار می‌کند.

یوسف گفت هند پس از راه اندازی محلی توییتر بلو، ششمین بازار تلفن همراه توییتر از نظر خریدهای درون برنامه ای شد.

این تحلیلگر گفت که این کشور هشتمین بازار تلفن همراه بزرگ توییتر را برای خریدهای درون برنامه ای تقریباً ۱۰ ماه قبل از خرید این شرکت و پس از آن راه اندازی و راه اندازی مجدد توییتر بلو نشان می داد.

داده های Sensor Tower بر اساس خریدهای درون برنامه ای از برنامه های تلفن همراه توییتر است.

این شرکت علاوه بر توییتر بلو، خریدهای درون برنامه ای دیگری نیز دارد . با این حال، یوسف گفت که با توجه به افزایش قابل توجهی که در درآمد خرید درون‌برنامه پس از راه‌اندازی مجدد توییتر آبی مورد بررسی قرار گرفت، می‌توانید بیشتر این درآمد را به محصول اشتراک نسبت دهید، با توییت‌های تقویت‌شده و سایر خریدهای درون‌برنامه‌ای که درون برنامه‌ای بسیار کمی دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا