نرم افزار موبایل

توییتر آشفته است، بنابراین کارمندان سابق در حال ایجاد Spill به عنوان جایگزین هستند

به گزارش اپ خونه، Alphonzo “Phonz” Terrell و DeVaris Brown در اولین روز کار خود در توییتر در طول مسیریابی با یکدیگر آشنا شدند. آن‌ها نمی‌دانستند که چند سال بعد یک پلتفرم رسانه اجتماعی برای خودشان ایجاد خواهند کرد.

ترل که تا ماه گذشته به عنوان رئیس اجتماعی و سرمقاله جهانی این پلتفرم تا ماه گذشته، زمانی که یکی از آنها بود، گفت: «ما تنها دو سیاهپوست در آنجا بودیم، و می‌گفتیم: «هی، ما با هم دوست می‌شویم!»

هزاران کارمند پس از تصاحب ایلان ماسک اخراج شدند. براون یک مدیر محصول در توییتر بود که روی یادگیری ماشین کار می کرد، اما در سال ۲۰۲۰ توییتر را ترک کرد و مروسا را تاسیس کرد، یک استارت آپ سری A که ساخت خطوط لوله داده را برای شرکت ها آسان تر می کند.

امروز، Terrell و Brown در حال ثبت نام در لیست انتظار برای Spill هستند، که آنها آن را به عنوان “یک پلت فرم مکالمه بلادرنگ که فرهنگ را در اولویت قرار می دهد” توصیف می کنند. آنها انتظار دارند که این پلتفرم در حدود شش تا هشت هفته راه اندازی شود.

ترل و براون به‌عنوان خلاقان و فن‌آوران سیاه‌پوست که در رسانه‌های اجتماعی کار می‌کنند، شاهد بوده‌اند که زنان سیاه‌پوست، افراد عجیب و غریب و سایر جوامع متنوع، روندهای جدیدی را در پلتفرم‌هایی مانند توییتر و تیک‌توک تقویت کرده‌اند، اما نادیده گرفته می‌شوند.

مطالعات نشان داده است، همانطور که بنیان‌گذاران سیاه‌پوست به‌طور ناعادلانه در سرمایه‌گذاری مخاطره‌آمیز اخراج می‌شوند، تولیدکنندگان محتوای سیاه‌پوست نیز آثارشان را دزدیده‌اند و معاملات کمتری را نسبت به خالقان سفیدپوست کسب می‌کنند.

ترل گفت: «فکر می‌کنم این واقعاً یک مشکل پلتفرم است. حتی قبل از اینکه توییتر را ترک کنم، در چند ماه گذشته، فقط با خالقان زن سیاه‌پوست صحبت می‌کردم، با سازندگان عجیب و غریب سیاه‌پوست صحبت می‌کردم و می‌گویم: چطور آیا شما پول خود را بدست می آورید؟ آیا هیچ پلتفرمی از شما حمایت می کند؟ آیا ایده اسپیل برای شما جالب است؟»

بنابراین، برای بنیانگذاران مهم بود که Spill از همان ابتدا ویژگی‌های درآمدزایی سازندگان را ایجاد کند. اسپیل از فناوری بلاک چین برای ترسیم چگونگی ویروسی شدن پست‌ها و جبران خسارت به سازندگان پشت آن استفاده می‌کند، اما ترل عمداً از نامیدن اسپیل یک شرکت web3 خودداری می‌کند.

ترل گفت: «این یک چیز web3 نیست. اما استفاده از بلاک چین هم برای اعتبار دادن به سازندگان و هم برای ایجاد مدلی برای جبران خودکار آنها است. اگر آنها نشت کنند که ویروسی شود و ما از آن درآمدزایی کنیم، واقعاً مؤثر است.»

اسپیل هنوز تصمیم نگرفته است که سهم درآمد چگونه خواهد بود، یا از چه روشی برای ردیابی اینکه پست‌ها چگونه درآمد تبلیغاتی ایجاد می‌کنند، استفاده می‌کند، اما ترل می‌گوید که سازندگان «کاملاً پول نقد واقعی» را به دلار آمریکا دریافت خواهند کرد، نه ارزهای دیجیتال. فناوری بلاک چین چیزی است که در پشته فناوری زندگی می کند، نه چیزی که کاربران با آن بمباران شوند.

مانند توییتر، اسپیل یک فید خبری زنده خواهد داشت که در آن کاربران می توانند «نشت» را ارسال کنند (یک قدم بالاتر از «toots» Mastodon). بعد از عبارت «چای بریزد» به آن‌ها «ریختن» می‌گویند و ترل گفت که به موتیف فنجان چای تکیه داده‌اند. حتی وب‌سایت آن‌ها دارای میم چای کرمیت است (که اتفاقاً در توییتر سیاه محبوبیت پیدا کرد).

اسپیل همچنین در حال ایجاد ویژگی به نام «پارتی‌های چای» است که در آن کاربران می‌توانند رویدادهای آنلاین و IRL را میزبانی کنند، سپس پاداش‌های درون برنامه‌ای را برای اعمال مواردی مانند افزایش پست‌های خود دریافت کنند. کاربران همچنان می‌توانند پست‌های تقویت‌شده را بخرند، اما ترل می‌گوید: «اگر شما آن را در Spill ایجاد و خرد کرده‌اید، ما این موارد را به شما می‌دهیم.»

براون که به‌عنوان مدیر ارشد فناوری اسپیل فعالیت می‌کند، در حال گسترش تعهد شرکت به ارج نهادن به تولیدات فرهنگی در ساختار پلتفرم است.

براون گفت: «این احتمالاً اولین، از پایه، مدل تعدیل محتوای زبان بزرگ با استفاده از هوش مصنوعی خواهد بود که در واقع توسط افرادی از فرهنگ ساخته شده است.»

سابقه ثابتی از تعصبات نژادی در الگوریتم‌های تشخیص سخنان نفرت وجود دارد که اکثر پلتفرم‌های اجتماعی از آن استفاده می‌کنند – یک مطالعه نشان داد که توییت‌هایی که توسط آمریکایی‌های آفریقایی تبار نوشته می‌شوند، ۱.۵ برابر بیشتر احتمال دارد که به عنوان توهین‌آمیز یا نفرت‌آمیز علامت‌گذاری شوند، در حالی که توییت‌هایی که با AAVE (آفریقایی آمریکایی) نوشته شده‌اند. انگلیسی بومی) ۲.۲ برابر احتمال داشت.

هوش مصنوعی نمی‌تواند بافت فرهنگی را که در آن گفتار خاصی استفاده می‌شود، درک کند، به‌ویژه اگر توسعه‌دهندگان پشت هوش مصنوعی افرادی باشند که تفاوت‌های زبانی فرهنگ‌های فراتر از فرهنگ خودشان را درک نمی‌کنند – و تلاشی برای درک آن نکرده‌اند. اما اگر کسی بتواند آن را تغییر دهد، شاید قهوه ای باشد.

او گفت: «ما در مورد چیزهایی که توهین‌آمیز تلقی می‌شوند، عمدی‌تر و دقیق‌تر عمل می‌کنیم، زیرا، دوباره، این تجربه زیسته یا تجربه آموخته‌شده ما است. بسیار دقیق‌تر است که چیزهایی را که از پلتفرمی که به ایجاد فضای امن برای کاربران و سازندگان ما کمک نمی‌کنند، کم کند، بسیار دقیق‌تر خواهد بود.»

اسپیل با یک تیم کوچک – کمتر از ۱۰ نفر، به علاوه سه مشاور، از جمله دانتلی دیویس، رئیس سابق طراحی توییتر، در حال ساخت است. سایر رقبای پر سر و صدا توییتر مانند Hive هنگام ساخت این نوع محصولات بدون تیم قوی با مشکلات امنیتی مواجه شده اند. اما بنیانگذاران اسپیل مطمئن هستند که در دام مشابهی نیفتند.

براون گفت :«شما جان مک‌کلین و مک‌گیور را اینجا دارید!»

ا«ز نظر محتوا و اجتماعی، برخی از بزرگترین و موفق ترین کمپین های جهان را اجرا کرده است. در توییتر، تیم ترل برنده جایزه Webby برای بهترین حضور اجتماعی شد و قبل از آن، او بازاریابی رسانه های اجتماعی را در HBO رهبری می کرد. و سپس شما من را دارید که به معنای واقعی کلمه برخی از بزرگترین خدمات در مقیاس وب را اجرا کرده ام، احتمالاً از زمان ظهور و رایج شدن رایانش ابری. این اولین رودئوی ما نیست.»

لیست انتظار Spill اکنون فعال است، جایی که کاربران می توانند دسته خود را رزرو کنند و قبل از راه اندازی پلتفرم به روز رسانی ها را دریافت کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا