تکنولوژی

جی پی مورگان می گوید: در مشاغل فناوری اطلاعات هند، شرکت ها به دلیل ChatGPT و مدل های هوش مصنوعی در خطر جدی هستند

به گزارش اپ خونه، گزارش اخیر JP Morgan بیان می‌کند که مدل‌های هوش مصنوعی مولد مانند ChatGPT باعث کاهش تورم بخش فناوری اطلاعات هند می‌شود و کسب‌وکارهایی مانند Accenture و Deloitte در کوتاه‌مدت سهم بازار را نسبت به شرکت‌های فناوری هند به دست خواهند آورد. این منجر به تکامل مشاغل و مشاغل خواهد شد.

اینکه ChatGPT برای مشاغل ما می آید، بیانیه ای است که توسط هشداردهنده ها زیاد مطرح شده است.

با این حال، هر روز که می گذرد، با دیدن اینکه ربات مولد OpenAI واقعاً چه توانایی هایی دارد و مایکروسافت واقعاً چقدر پول برای ChatGPT صرف می کند، به نظر می رسد که ربات های هوش مصنوعی مانند ChatGPT، به زودی مفهوم مشاغل را که ما می شناسیم مختل کنند.

جالب‌تر و شاید نگران‌کننده‌تر، این واقعیت است که چقدر سریع کل صنایع را تغییر می‌دهد.

در گزارش اخیر، تحلیلگران JPMorgan پیش‌بینی کرده‌اند که مدل‌های مولد هوش مصنوعی مانند ChatGPT باعث کاهش رشد سهم بازار و کاهش قیمت‌ها برای شرکت‌های فناوری اطلاعات هند در کوتاه‌مدت می‌شود که ممکن است منجر به اخراج‌های گسترده در صنعت در حال حاضر بیمار شود.

ربات‌های هوش مصنوعی ممکن است بخش فناوری اطلاعات هند را کاهش دهند.
تحلیلگران در کارگزاری در یادداشتی به مشتریان گفتند که کسب‌وکارهای مشاوره مانند Accenture و Deloitte در آینده‌ای کوتاه سهم بازار را نسبت به شرکت‌های فناوری اطلاعات هند مانند Infosys Ltd و Wipro Ltd به دست خواهند آورد.

آنها گفتند که هوش مصنوعی مولد ممکن است در کوتاه مدت یک “محرک کاهش تورم” برای خدمات قدیمی باشد زیرا در قیمت رقابت می کند، تقاضای بازآموزی کارکنان را می کند و باعث از دست دادن رقابت می شود.

“ChatGPT به احتمال زیاد خدمات قدیمی را فشرده می کند و کمترین احتمال را دارد که خدمات برنامه را کاهش دهد.”

چت بات شرکت هوش مصنوعی OpenAI، آماتورها و متخصصان صنعت را با توانایی خود در بیرون ریختن هایکو، اشکال‌زدایی کد و پاسخ به سؤالات در حالی که گفتار انسان تقلید می‌کند، خیره کرده است و به آن کمک می‌کند تا اوایل این ماه سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری مایکروسافت را جذب کند.

با این گفته (نه ریشه کن کردن مشاغل، بلکه یک تکامل)، به احتمال زیاد مشاغل را از بین نمی برد، بلکه صرفاً ماهیت مشاغل و اشتغال را آنطور که امروز می شناسیم تغییر می دهد.

بر خلاف تصور رایج، چت ربات‌های هوش مصنوعی به افزایش بهره‌وری و افزایش قابلیت استخدام کمک می‌کنند.

به گفته نویسندگان، این مدل‌ها همچنین در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌کنند و «عرصه جدیدی برای ابتکارات مدیریت تغییر» فراهم می‌کنند.

با این حال، هوش مصنوعی، مانند هر فناوری دیگری، بدون محدودیت نیست. بر اساس تجزیه و تحلیل، اینها ناشی از یک محرک جدید تورم زدایی در ابتکارات خدمات مدیریت شده و همچنین نیاز به آموزش مجدد پرسنل مازاد بر کار هستند.

هوش مصنوعی بدون چالش نیست

یکی از اشکالات مدل های مولد هوش مصنوعی خطر قیمت است. بر اساس مطالعه JP Morgan، هوش مصنوعی مولد می تواند در کوتاه مدت یک محرک کاهش تورم برای خدمات قدیمی و به طور کلی قیمت گذاری باشد، مستلزم آموزش مجدد کارکنان و از دست دادن رقابت باشد.

این مطالعه خاطرنشان می‌کند: «محرک‌های بهره‌وری تاریخی مختلفی وجود داشته است که در ۲۰ سال گذشته محرک‌های قیمت‌گذاری کاهش‌دهنده بوده است».

بر اساس این گزارش، چندین کسب‌وکار در سال گذشته OpenAI و GPT3 را آزمایش کرده‌اند و بسیاری از ارائه‌دهندگان خدمات در حال حاضر روی پروژه‌هایی کار می‌کنند که ChatGPT/GPT3 را یکپارچه می‌کنند.

با چنین تغییراتی، کسب‌وکارهای میراث مشاوره مانند Accenture و Deloitte، و همچنین سازمان‌های بومی دیجیتال، در کوتاه‌مدت سهم بازار را نسبت به شرکت‌های فناوری هند به دست خواهند آورد.

این گزارش می‌افزاید در حالی که شرکت‌هایی با زیرساخت‌های استخدام و آموزش فارغ‌التحصیلان بهتر، مانند Infosys و TCS، احتمالاً سریع‌تر از رقبای کوچک‌تر، کارمندان را دوباره آموزش می‌دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا