استارتاپ

حسگر جدید وعده می دهد که “رنگ واقعی” را به عکس های گوشی های هوشمند بیاورد

بر اساس گزارش اپ خونه، در بازار گوشی‌های هوشمند مورد رقابت شدید، عکاسی می‌تواند میدان جنگ کلیدی باشد.

در کنار خواسته های سیری ناپذیر برای باتری های بهتر، دوام، ذخیره سازی و پردازش، کیفیت دوربین به طور مداوم به عنوان یک عامل کلیدی هنگام انتخاب یک تلفن قرار می گیرد .

در نمایشگاه CES 2023، Spectricity ، یک استارت آپ مستقر در بلژیک، یک شرکت جدید در این رقابت را معرفی کرد: تراشه S1.

Spectricity ادعا می کند که S1 اولین حسگر تصویر طیفی واقعا کوچک شده و تولید انبوه برای دستگاه های تلفن همراه است  و این شرکت تسلط بخش را هدف قرار داده است.

ظرف دو سال، Spectricity جسورانه پیش‌بینی می‌کند که حسگر در داخل هر گوشی هوشمند قرار خواهد گرفت.

صعودی بودن از یک تمرکز منحصر به فرد ناشی می شود: اندازه گیری “رنگ واقعی” در گوشی های هوشمند.

به گزارش Spectricty، این چیزی است که حتی بهترین گوشی های هوشمند هنوز هم نمی توانند انجام دهند.

مشکل ناشی از کاستی در نرم افزار تعادل رنگ سفید آنها است که برای حذف تن رنگ های غیر واقعی استفاده می شود.

سیستم بینایی طبیعی ما این کار را به خوبی انجام می دهد. وقتی یک دیوار سفید زیر نور خورشید یا یک لامپ فلورسنت می بینیم، مغز ما دمای رنگ را تنظیم می کند تا هر دو صحنه سفید به نظر برسند. گوشی های هوشمند سعی می کنند همین کار را انجام دهند، اما نتایج اغلب ناامید کننده هستند.

هیچ یک از این دوربین ها نمی توانند رنگ واقعی را تشخیص دهند.

الگوریتم‌های متعادل‌کننده خودکار سفیدی که توسط سه کانال رنگی RGB قرمز، سبز و آبی محدود شده‌اند، برای اصلاح دمای رنگ غیرطبیعی تلاش می‌کنند.

در نتیجه، عکس‌هایی که زیر لامپ‌های رشته‌ای گرفته می‌شوند، بیشتر نارنجی به نظر می‌رسند تا زیر نور خورشید، در حالی که مناطق سایه‌دار می‌توانند آبی‌تر به نظر برسند.

وینسنت مورت، مدیرعامل Spectricity به TNW می‌گوید : «اگرچه قدرت پردازش زیادی در پشت این دوربین‌ها وجود دارد ، اما هیچ‌کدام نمی‌توانند رنگ واقعی را تشخیص دهند.»

برای حل این مشکل، سنسور S1 از فیلترهای اضافی برای تجزیه و تحلیل امضای طیفی یک شی استفاده می کند. پس از تشخیص منبع نور در یک تصویر، سیستم رنگ ها را بر اساس آن تصحیح می کند.

بنیانگذاران Spectricity

بنیانگذاران Spectricity

Mouret (سمت چپ) قبل از پیوستن به تیم جاناتان بورمنز (راست) بنیانگذار Spectricity، مدیرعامل چندین استارت آپ نیمه هادی بود.

Spectricity اثرات TNW را در یک نمایش زنده نشان داد. در شرایط نوری مختلف، تصاویر تولید شده توسط S1 با عکس‌های گرفته شده توسط دوربین‌های گوشی‌های هوشمند پیشرفته مقایسه شد.

اگرچه نتایج نمایش‌های نمایشی همیشه در واقعیت تکرار نمی‌شوند، رنگ‌های ارائه‌شده توسط S1 در زیر نورهای متنوع بسیار سازگارتر به نظر می‌رسند.

مایکل جاکوبز، مهندس برنامه Spectricity می گوید: «با راه حل ما، می توانید رنگ های یکسانی در هر شرایط نوری داشته باشید.»

تصویر نسخه ی نمایشی Spectricity اردک روابط عمومی ژانویه

تصویر نسخه ی نمایشی Spectricity اردک روابط عمومی ژانویه

Spectricity انتظار دارد اولین گوشی های هوشمند با S1 در سال ۲۰۲۴ عرضه شود.
جاه طلبی برای سنسور فراتر از عکس های بهتر است. از آنجایی که S1 می تواند محدوده کامل مرئی و نزدیک به مادون قرمز را با نرخ فیلم برداری کند، تصویرگر می تواند برنامه های متعدد تلفن همراه را بهبود بخشد.

Spectricity استفاده از این حسگر را برای لوازم آرایشی از راه دور، تجارت الکترونیک، تأیید هویت، تجزیه و تحلیل سلامت پوست و حتی باغبانی هوشمند در نظر می‌گیرد.

یکی از مؤلفه‌های کلیدی این طرح‌ها، رندر بهتر رنگ پوست S1 است. دوربین‌های گوشی‌های هوشمند در گرفتن پوست تیره‌تر بسیار بد هستند ، که این امر گنجاندن عکس‌ها را محدود می‌کند.

همچنین هر برنامه‌ای را که از آنالیز پوست استفاده می‌کنند، از تشخیص ملانوما گرفته تا آرایش مجازی، مهار می‌کند .

تشخیص پوست تیره تر توسط S1 می تواند دسترسی به مزایای آن را افزایش دهد.

Skin_biomarker_demo

تجزیه و تحلیل نشانگرهای زیستی را می توان در مراقبت شخصی از پوست گنجاند

غول‌های گوشی‌های هوشمند نیز در صدد وفاداری رنگ‌ها هستند، اما Specriticity می‌گوید هنوز نمی‌توانند با سنسور S1 رقابت کنند. این اطمینان از یک تمرکز علمی طولانی و باریک ناشی می شود.

Spectricity زندگی خود را به عنوان بخشی از مرکز میکروالکترونیک بین دانشگاهی (IMEC)، یک آزمایشگاه تحقیقاتی برای نانوالکترونیک و فناوری های دیجیتال آغاز کرد.

این ارتباط به استارتاپ کمک کرده است تا ۱۹ پتنت اعطا شده و ۶۶ برنامه کاربردی فعال و همچنین ۱۳ دکترا را در تیم خود جمع آوری کند.

برای تجاری‌سازی نوآوری‌ها، Spectricity یک خط تولید با حجم بالا در ریخته‌گری X-FAB راه‌اندازی کرده است – که اکنون برای تولید انبوه آماده است.

S1 در حال حاضر توسط سازندگان بزرگ گوشی های هوشمند در حال ارزیابی است. در میان کاهش فروش جهانی موبایل، Spectricity شرط می‌بندد که حسگر مزیت مقاومت‌ناپذیری به آن‌ها ارائه می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا