اخبار اینترنت

دادستان های کره جنوبی به دنبال صدور حکم بازداشت برای یکی از بنیانگذاران، سرمایه گذاران و مهندسان آزمایشگاه Terraform هستند.

به گزارش اپ خونه، دادستان‌های کره‌جنوبی روز چهارشنبه اعلام کردند که برای هشت نفر مرتبط با آزمایشگاه‌های Terraform به دلیل کلاهبرداری ادعایی، درخواست حکم بازداشت کرده‌اند، زیرا مقامات محلی تحقیقات خود را در مورد سقوط توکن‌های TerraUSD و Luna که ده‌ها میلیارد دلار از بازار کریپتو در اوایل امسال از بین برد، گسترش می‌دهند. سال

دفتر دادستانی ناحیه جنوبی سئول به TechCrunch تأیید کرد که به دنبال صدور حکم بازداشت برای هشت نفر از جمله دانیل شین، بنیانگذار آزمایشگاه Terraform، سه سرمایه گذار Terraform و چهار مهندس ارزهای دیجیتال TerraUSD (UST) و Luna است، اما هویت آنها را فاش نکرد.

این اقدام دو ماه پس از آن صورت می گیرد که کره جنوبی حکم بازداشت یکی دیگر از بنیانگذاران به نام دو کوون را صادر کرد که محل اختفای او در حال حاضر مشخص نیست و از اینترپل، آژانس بین المللی اجرای قانون، درخواست کرد تا برای کوون اعلان قرمز صادر کند.

طبق گزارش رسانه محلی یونهاپ، دادستان ها به شین مظنون هستند که با فروش لونا در اوج بدون افشای مناسب به سرمایه گذاران قبل از فروپاشی Terra-Luna، سود غیرقانونی به ارزش تقریباً ۱۰۵ میلیون دلار (۱۴۰ میلیارد وون) به دست آورده است. شین همچنین متهم به استفاده از داده‌های مشتریان از استارت‌آپ فین‌تک جداگانه‌اش Chai برای تبلیغ لونا شده است که قانون تراکنش‌های مالی الکتریکی را نقض می‌کند. گزارش شده است که مقامات محلی در اواسط نوامبر به عنوان بخشی از تحقیقات کلاهبرداری UST-Luna به دفتر چای یورش بردند.

شین ادعای معامله لونا در بازار بالا و نقض داده های مشتریان را رد کرده است. به گفته رسانه های محلی، وکیل شین امروز گفت که شین دو سال پیش قبل از فروپاشی Terra-Luna، Terraform را ترک کرد و او هیچ ارتباطی با این شکست ندارد.

Terraform در سال ۲۰۱۸ توسط دو کوون و شین در سنگاپور تاسیس شد. شین Terraform را در مارس ۲۰۲۰ ترک کرد و Chai را تأسیس کرد و اوایل سال جاری از سمت مدیرعاملی Chai کنار رفت.

دادستانی ناحیه جنوبی سئول تأیید کرد که دادگاهی قرار است جلسه ای را برای تعیین اعتبار حکم ها در این جمعه، ۲ دسامبر برگزار کند.

UST و Luna Terraform در اوایل ماه مه پس از اینکه به اصطلاح استیبل کوین از ارزش ۱ دلاری خود خارج شد، از بین رفت و ۴۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاران را از بین برد و غوغا را برانگیخت. دادستان های کره جنوبی تحقیقات را پس از سقوط توکن UST-Luna آغاز کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا