اخبار اینترنت

داستان ایلان ماسک و توییتر تا اینجای کار

گزارش در اپ خونه:

وقت بخیر، ایلان ماسک مالک توییتر است. ما می دانستیم که قرار است اتفاق بیفتد (به جز قسمتی که ایلان با ناخن و دندان با آن مبارزه کرد)، اما اکنون واقعی است، بنابراین بیایید شما را در گردبادی که عروج جدید «Chief Twit» بود، بگیریم.

۱. ایلان با لوله کشی یک جناس بصری می سازد

جشن های این هفته با بازدید ایلان ماسک از دفتر مرکزی توییتر آغاز شد، چیزی که اکنون می دانیم در آستانه بسته شدن قرارداد رسمی است. او از این موقعیت استفاده کرد تا یک جناس بصری خنده‌دار در مورد عبارت «بگذارید آن غرق شود» را با حمل یک سینک و به معنای واقعی کلمه اجازه دادن به توییتر به او و آن را در داخل غرق کرد.
انرژی هرج و مرج عجیب، قطعاً کت و شلوار قوی ماسک است، بنابراین این رفتار قابل انتظار است، حتی اگر نمی توانید هیچ مدیر دیگری را تصور کنید – مثلاً تیم کوک – که اجسام بزرگ چینی را به لابی های اداری حمل می کند تا پایان خرید را اعلام کند.

 

Elon Musk carries a sink into Twitter HQ

 

۲. ایلان سعی می کند تبلیغ کنندگان را راضی کند

پس از گزارشی مبنی بر اینکه ممکن است برخی از تبلیغ‌کنندگان در صورت لغو ممنوعیت دائمی دونالد ترامپ، برخی از تبلیغ‌کنندگان توییتر را تحریم کنند، ماسک پیامی گسترده به تبلیغ‌کنندگانی ارسال می‌کند که می‌خواهند منطق او را توضیح دهند (“من این کار را برای کمک به بشریت که دوستش دارم” می کنم. ) و با اطمینان دادن به آنها به پایان می رسد که تحت حکومت او “به منظره جهنمی رایگان برای همه تبدیل نخواهد شد”.

۳. ایلان معامله را می بندد

ایلان با توجه به شانس‌سازان، اعلام نمی‌کند که معامله در ساعت ۴:۲۰ بعد از ظهر PT بسته می‌شود، اما در عوض، اخبار ابتدا منتشر می‌شود و سپس مانند موجی با گزارش‌های تقریباً همزمان در همه رسانه‌های اصلی روز پنجشنبه در حدود ساعت ۶ بعد از ظهر PT پخش می‌شود.

این بدان معناست که او ضرب‌الاجل تعیین‌شده توسط قاضی دیوان عالی دلاور، کاتلین مک کورمیک را که امروز، ۲۸ اکتبر بود، شکست داد. تلاشی برای خروج از تعهد ۴۴ میلیارد دلاری خود.

 

Elon Musk collaged with Twitter logos

 

۴. ایلان رهبری را اخراج می کند

ماسک وقتی وارد شد وقت تسویه حساب را تلف نکرد: او مدیرعامل پاراگ آگراوال، مدیر مالی ند سگال، مشاور عمومی شان ادجت و رئیس بخش حقوقی، اعتماد و ایمنی ویجایا گاد اساساً همزمان با تحویل رسمی کلیدها اخراج کرد.

واضح است که هیچ عشقی بین ماسک و آگراوال وجود نداشت . و او قبلاً به دلیل ارسال انتقاد از گده مورد انتقاد قرار گرفته بود که اساساً او را مورد هدف ارتش ترول های متعصب او قرار داد. به‌علاوه، برای کارشناس ارشد حقوقی توییتر که نسبت به آن دعوای قضایی خیلی احساس خوبی نداشت، بسته شدن معامله به او کمک کرد تا فرار کند.

۵. ایلان تاجگذاری خود را به عنوان مدیرعامل انجام می دهد

گزارش‌ها در اوایل این فرآیند نشان می‌دهند که ایلان ممکن است بخواهد خود را به عنوان مدیر اجرایی بعدی توییتر معرفی کند – با اضافه کردن عنوان سوم (چهارمین؟ چه کسی می‌داند) مدیرعامل فعلی خود در لینکدین. به نظر می‌رسد که اینطور باشد، زیرا گزارش‌هایی که به دنبال این معامله منتشر می‌شوند می‌گویند که او خودش را در جایگاه قدرت قرار خواهد داد.

به نظر می رسد که او این کار را به عنوان یک اقدام موقت انجام می دهد تا زمانی که بفهمد چه کسی باید بلندمدت این صندلی را اشغال کند. شاید یکی از دوستانی که در تاریخچه پیامی که در طول فرآیند کشف دعوای حقوقی توییتر فاش شده بود با او دلپذیر بود.

۶. NYSE تاریخ را برای حذف لیست توییتر تعیین می کند

 

خبر رسمی است: توییتر در تاریخ ۸ نوامبر از بورس نیویورک حذف می شود. این امر به طور رسمی به فعالیت خود به عنوان یک شرکت سهامی عام پایان می دهد که با عرضه اولیه سهام خود در نوامبر ۲۰۱۳ آغاز شد.

ماسک آن را به صورت خصوصی از طریق خودروی تامین مالی خود X Holdings I, Inc. که اکنون مالک انحصاری شرکت به طور کامل است، می گیرد.

۷. اتحادیه اروپا از ورود ایلان به جهنم مقررات استقبال می کند

اولین اعتراف رسمی ایلان در توییتر از بسته شدن اسباب بازی جدیدش پس از قرارداد، توییتی بود که به سادگی نوشته بود «پرنده آزاد شد». کمیسر بازار اینترنت کمیسیون اروپا، تیری برتون، به سرعت به این موضوع پیوست و با یادآوری اینکه آزادی رایگان نیست، پاسخ داد.

شایان ذکر است، برتون قبلاً شخصاً با ماسک ملاقات کرده بود و حتی ویدیویی ضبط کرده بود که در آن می‌گوید قانون خدمات دیجیتال اتحادیه اروپا را به ماسک توضیح داده است و در آن ماسک اساساً می‌گوید که با همه چیزهایی که در آن وجود دارد هماهنگ است.

— تیری برتون (@ThierryBreton) 9 مه ۲۰۲۲:
امروز @elonmusk و من می خواستم یک پیام سریع در مورد مقررات پلت فرم با شما به اشتراک بگذاریم 🇪🇺#DSA pic.twitter.com/nvP5FEXECY

۸. ایلان با چند ترول صحبت می کند

ماسک از زمان تصاحب در توییتر چیز زیادی نگفته است، اما به چند کاربر که در گذشته از سانسور پلتفرم شکایت کرده‌اند، پاسخ داده است. یکی کاربری به نام «catturd2» است که ادعا می‌کند سایه‌بان شده است و اطلاعات نادرست COVID را در میان چیزهای دیگر توییت می‌کند. دیگری Canada Proud است، یک گروه تبلیغاتی جناح راست که همچنین اطلاعات نادرست COVID را منتشر می کند و بر حمله به جاستین ترودو نخست وزیر کانادا تمرکز می کند.

۹. ایلان می گوید شورای محتوا وجود خواهد داشت – اما نه شورایی که از قبل وجود داشته است

به نظر می‌رسد یکی از اولین تصمیم‌های بزرگ رهبری ماسک، نصب یک شورای نظارت بر محتوا است که به تصمیم‌گیری درباره مواردی مانند اینکه چه کسی در این پلتفرم ممنوع می‌شود و برای چه چیزی – مشابه هیئت نظارت فیس‌بوک – کمک می‌کند.

توییتر در حال حاضر یک شورای اعتماد و ایمنی دارد که به عنوان مشاور عمل می کند، اما این گروه بزرگی است که به نظر می رسد بیشتر در پشت صحنه برای اطلاع رسانی تصمیمات محصول عمل می کند، در حالی که این یک «دادگاه عالی» برای تصمیم گیری در مورد اینکه چه کسی دریافت می کند.

این داستان تا اینجای کار است، اما چیزهای بیشتری وجود خواهد داشت، پس با ما همراه باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا