استارتاپ

درآمد ۹ ماهه PhonePe در سال ۲۰۲۲ تحت حمایت Walmart به ۲۳۴ میلیون دلار افزایش یافت

به گزارش اپ خونه، باارزش‌ترین استارت‌آپ فین‌تک هند در پرونده‌ای فاش کرده است که PhonePe در ۹ ماه اول سال ۲۰۲۲ درآمدی معادل ۲۳۴.۳ میلیون دلار داشته است.

گزارش مالی نه ماهه نشان دهنده جهش از درآمد ۲۰۱.۶ میلیون دلاری است که دفتر مرکزی بنگلور در دوره ۱۲ ماهه سال مالی منتهی به مارس سال گذشته ایجاد کرد.

بر اساس گزارش ارزیابی تهیه شده توسط شرکت حسابرسی KPMG و ارائه شده توسط PhonePe ، PhonePe که ارزش آن ۱۲ میلیارد دلار است، درآمدی معادل ۳۲۵ میلیون دلار برای سال ۲۰۲۲ و ۵۰۴ میلیون دلار برای سال ۲۰۲۳ پیش بینی کرده است.

در این سند آمده است که برآوردهای شرکت حسابرسی بر اطلاعات ارائه شده توسط مدیریت PhonePe متکی است.

KMPG در گزارش ارزشیابی خود نوشت: این استارت آپ که توسط Walmart پشتیبانی می شود، انتظار ندارد EBIDTA را که یک معیار سودآوری کلیدی است، تا سال تقویمی ۲۰۲۵ مثبت کند.

اطلاعات مالی و معیارهای PhonePe از گزارش ارزیابی قبلاً گزارش نشده است.

PhonePe با ارزش ۱۲ میلیارد دلاری با ارزش ترین استارت آپ فین تک هند است. این استارتاپ با Google Pay و Paytm رقابت می کند.

Paytm که انتظار دارد تا مارس امسال به درآمد یک میلیارد دلاری برسد، در حال حاضر ۴.۱ میلیارد دلار ارزش دارد.

مطمئناً PhonePe پیشرو آشکار در بازار پرداخت های تلفن همراه در UPI است، شبکه ای که توسط ائتلافی از بانک های خرده فروشی در هند ساخته شده است.

UPI تبدیل به محبوب‌ترین روش مبادلات آنلاین هندی‌ها شده است و بیش از ۷ میلیارد تراکنش در ماه را پردازش می‌کند. PhonePe هفت ساله حدود ۴۰ درصد از تمام این تراکنش ها را فرمان می دهد.

یکی از نگرانی‌های رشد PhonePe این بود که رگولاتورهای هندی کنترل ارزش بازار را برای هر بازیکن اعمال می‌کردند، اما مهلت دستورالعمل‌های جدید ماه گذشته تمدید شد و اکنون تا سال ۲۰۲۵ اجرایی نخواهد شد و به PhonePe دو سال دیگر رشد سریع می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا