اخبار اینترنت

رئیس اینستاگرام می گوید Threads اخبار را در پلتفرم تقویت نمی کند

به گزارش اپ خونه، اگر اظهارات اخیر آدام موسری، رئیس اینستاگرام، درست باشد ، برنامه جدید Threads مانند توییتر اینستاگرام برای به چالش کشیدن X ایلان ماسک واقعا آماده نیست .

موسری در پاسخ به پستی در مورد موضع Threads در مورد اخبار سخت توضیح داد که این شرکت قصد “تقویت” اخبار در پلتفرم خود را ندارد.

موقعیت او تعجب آور نیست، اگرچه برای کسانی که به دنبال خروج از X به دلیل رسیدن به چیزی بهتر از آن هستند، ناامیدکننده است.

در متا، اینستاگرام و فیس‌بوک در طول سال‌ها روابط سختی با ناشران اخبار داشته‌اند، زیرا با اخبار جعلی، تله کلیک و اتهامات سوگیری سیاسی مبارزه کرده‌اند.

علیرغم گام‌های اشتباه گذشته، Threads متعلق به متا این پتانسیل را دارد که کاربران X را که از تغییراتی که ماسک در پلتفرم ایجاد می‌کند ناراضی هستند، جذب کند.

اما اگر Threads به دلیل ترس از تبدیل شدن به شبکه‌ای با گرایش منفی مانند توییتر در پذیرش اخبار مردد باشد، هرگز نمی‌تواند به عنوان جایگزین توییتر ۱:۱ عمل کند.

در یکی از رویدادهای سازنده اینستاگرام هفته گذشته، موسری رویکرد اینستاگرام به اخبار را معرفی کرد و گفت:

«ما می‌خواهیم به طور کلی سازندگان را توانمند کنیم. ما سعی می کنیم زیاد به اخبار متمایل نشویم. ما ضد اخبار نیستیم.»

او با اشاره به اینکه اخبار همیشه در اینستاگرام خواهد بود، توضیح داد..« اما از آنجایی که برای مدت طولانی در فیس‌بوک کار کرده‌ایم و به شدت به آن متمایل شده‌ایم، می‌خواهیم واقعا مراقب باشیم که بیش از حد وعده نداده و کمتر ارائه دهیم.»

او سپس همین احساسات را در پستی در Threads درباره برنامه‌های این برنامه برای مقابله با اخبار تکرار کرد. موسری نوشت:

“ما ضد اخبار نیستیم اخبار به وضوح در حال حاضر در Threads است. مردم می توانند اخبار را به اشتراک بگذارند. مردم می توانند حساب هایی را که اخبار را به اشتراک می گذارند دنبال کنند. ما هم قرار نیست جلوی هیچکدام را بگیریم. اما، ما همچنین قصد نداریم اخبار را در پلتفرم تقویت کنیم. انجام این کار با توجه به بلوغ پلت فرم، جنبه های منفی بیش از حد امیدوار کننده و مخاطرات بسیار خطرناک خواهد بود.”

اگرچه منطقی است که بگوییم Threads برای داشتن یک رویکرد محکم در مورد نحوه رسیدگی به اخبار بسیار جدید است و اعتدال لازم برای انجام این کار مستلزم آن است، نیاز به جایگزین X در مواجهه با افزایش اطلاعات نادرست منتشر شده در X شدیدتر شده است .

اما اگر موضع Threads این باشد که اخبار را “تقویت” نکند، به عنوان جایگزین X کار نخواهد کرد. اخبار و اطلاعات بلادرنگ مایه حیات X هستند و بازتولید آن فرمولی سخت است.

علاوه بر این، موسری اشتباه می کند که می گوید Threads در مسیر اخبار قرار نمی گیرد – این شرکت قبلاً تعدادی از عبارات جستجو را که دارای ارزش خبری هستند، از جمله “کووید” مسدود کرده است .

بدون تمرکز بر اخبار، سوال Threads این است که چگونه ماموریت خود را برای ایجاد مکانی برای بحث در مقیاس انجام خواهد داد.

مارک زاکربرگ، در مصاحبه اخیر با Verge ، اشاره کرد که اجتناب Threads از اخبار ممکن است در واقع راه حل باشد.

او خاطرنشان کرد که طراحان توییتر احتمالاً برنامه‌ای را نمی‌خواهند که باعث ایجاد احساس بد در مردم شود، اما این برنامه «شدیداً و کاملاً منفی و انتقادی است.»

«فکر می‌کنم آن‌ها می‌خواستند حداکثر نوع بحث شدیدی داشته باشند، درست است؟ که من فکر می‌کنم این نوعی احساس و بار عاطفی خاصی ایجاد می‌کند. من همیشه فکر می‌کردم که می‌توانید یک تجربه بحث ایجاد کنید که خیلی منفی یا سمی نباشد. من فکر می کنم با انجام این کار، در واقع برای بسیاری از مردم قابل دسترسی تر خواهد بود.»

به عبارت دیگر، Threads به جای ایجاد مکالمات پیرامون رویدادهای خبری که منجر به مناظره می شود، می خواهد همانطور که زاکربرگ گفته است «مکانی مثبت تر و دوستانه برای بحث» باشد.

اما یک مکان دوستانه برای گفتگو می تواند به معنای مکانی کسل کننده نیز باشد. این چیزی است که X، با همه ایراداتش، نیست.

همانطور که لیندا یاکارینو، مدیرعامل X در کنفرانس کد اوایل این ماه به اشتراک گذاشت، “باید اعتراف کنید، خسته کننده نیست… هیچ جایگزینی برای X وجود ندارد.”

به نظر می رسد حتی رهبری Threads نیز با او موافق است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا