اخبار اینترنت

رئیس سخت افزار آمازون در یادداشتی اخراج کارکنان را تایید کرد

به گزارش اپ خونه، سخنگوی کلی نانتل می گوید: «به عنوان بخشی از فرآیند بررسی برنامه ریزی عملیاتی سالانه خود، ما همیشه به هر یک از مشاغل خود و آنچه معتقدیم باید تغییر دهیم نگاه می کنیم. با توجه به شرایط کلان اقتصادی فعلی (و همچنین چندین سال استخدام سریع)، برخی از تیم ها در حال انجام تنظیمات هستند، که در برخی موارد به این معنی است که نقش های خاصی دیگر ضروری نیست. ما این تصمیم‌ها را ساده نمی‌گیریم و برای حمایت از کارمندانی که ممکن است تحت تأثیر قرار بگیرند، کار می‌کنیم.»

در حالی که آمازون هنوز اندازه یا دامنه آخرین دور اخراج‌های خود را تایید نکرده است، این شرکت امروز متن نامه‌ای از دیو لیمپ، معاون ارشد دستگاه‌ها و خدمات، منتشر کرد که وضعیت را روشن می‌کند.

یادداشت، که در ابتدا به سازمان دستگاه‌ها و خدمات این شرکت ارسال شد، «ادغام» تیم‌ها در این بخش را تأیید می‌کند.

پس از مجموعه ای عمیق از بررسی ها، اخیرا تصمیم گرفتیم برخی از تیم ها و برنامه ها را ادغام کنیم. لیمپ می نویسد:« یکی از پیامدهای این تصمیم ها این است که دیگر نیازی به برخی نقش ها نخواهد بود. این برای من دردناک است که مجبور به ارائه این اخبار هستم زیرا می دانیم که در نتیجه آمازون های با استعداد سازمان Devices & Services را از دست خواهیم داد. من فوق‌العاده به تیمی که ساخته‌ایم افتخار می‌کنم و دیدن جدایی حتی یک عضو ارزشمند تیم هرگز نتیجه‌ای نیست که هیچ یک از ما می‌خواهیم.»

این یادداشت تاییدی بر گزارش های قبلی است مبنی بر اینکه شرکت از دیروز به کارمندان اطلاع رسانی کرده است. طبق گزارش‌ها، آمازون دو ماه به کارمندان مهلت داد تا نقش دیگری در شرکت پیدا کنند یا از کار جدا شوند. لیمپ می افزاید که همه کارمندان تحت تأثیر این سازمان دیروز از این تصمیم مطلع شدند.

مدیر اجرایی می‌نویسد: «در مواردی که کارمندان نتوانند نقش جدیدی در شرکت پیدا کنند، ما از انتقال با بسته‌ای که شامل پرداخت جدایی، مزایای انتقالی و حمایت از کاریابی خارجی است، حمایت خواهیم کرد.»

این حرکت ها به دنبال گزارشی در اوایل این هفته است که رقم کل شرکت را به ۱۰۰۰۰ نفر می رساند – که تقریباً ۳٪ از کل کارکنان شرکت است. با توجه به گزارش‌هایی مبنی بر از دست دادن ۵ میلیارد دلار درآمد سالانه آمازون، دستگاه‌ها هدف آسانی برای سفت کردن کمربند شرکت‌ها بودند. منابع انسانی، خرده‌فروشی و پلتفرم بازی‌های ابری، لونا، نیز هدف قرار گرفته‌اند.

لیمپ می‌نویسد: «در حالی که می‌دانم هضم این اخبار سخت است، اما می‌خواهم تأکید کنم که سازمان دستگاه‌ها و خدمات یک حوزه مهم سرمایه‌گذاری برای آمازون است و ما به اختراعات از طرف مشتریان خود ادامه خواهیم داد.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا