اخبار کسب و کارها

رانندگان اوبر و بولت امیدوارند با بازگرداندن کمیسیون ۲۵ درصدی تانزانیا به افزایش درآمد خنثی شود

به گزارش اپ خونه، تقریباً یک سال پس از اینکه تانزانیا کمیسیون‌هایی را که شرکت‌های خدمات الکترونیکی مانند اوبر و بولت از شرکای خود ۱۵ درصد دریافت می‌کنند، محدود کرد، مقام مسئول از این سفارش عقب‌نشینی کرد و چشم‌انداز افزایش درآمد را از رانندگان سلب کرد.

این کارمزد یکشنبه گذشته پس از صدور اطلاعیه ای از سوی سازمان تنظیم مقررات زمین و حمل و نقل (لاترا) در ۳۰ دسامبر، که جایگزین جهت اولیه مارس سال گذشته شد، به ۲۵ درصد افزایش یافت.

لاترا کرایه‌ها را برای همه اپراتورها از جمله آنهایی که در بخش حمل و نقل هستند تعیین و تأیید می‌کند.

اوبر و رقیب اصلی آن در اروپا و آفریقا، بولت، برخی از خدمات خود را در آوریل سال گذشته متوقف کردند و ادعا کردند که کاهش کمیسیون در شرکا، درآمد آنها را کاهش می دهد.

با این حال، کاهش هزینه به معنای افزایش درآمد برای رانندگانی بود که در گذشته، مانند همتایان خود در کنیا، به درآمد ضعیف از برنامه‌ها اعتراض داشتند.

اوبر فعالیت کامل خود را در تانزانیا از سر گرفت

TechCrunch دریافت که Uber که خدمات UberX، UberXL و UberSave را در ماه آوریل متوقف کرد، تلاش‌ها برای از سرگیری فعالیت‌های کامل را از دوشنبه آغاز کرد و به Bolt ملحق شد که خدمات آن در اکتبر بازیابی شد.

اوبر ۲۵ درصد کارمزد دریافت کرد در حالی که بولت ۲۰ درصد کارمزد دریافت کرد. خروج آنها بازار را به برندهای داخلی مانند Little که ۱۵ درصد کمیسیون دریافت می کنند و Ping واگذار کرد.

رئیس ارتباطات شرق و غرب آفریقا، لورین اوندورو گفت:

“ما تصمیم سختی گرفتیم که عملیات خود را در تانزانیا متوقف کنیم، زیرا تغییرات نظارتی که معرفی شد، محیطی را برای کسب و کار ما ایجاد کرد که تحت آن کار کند. ما از زمان توقف، تعامل خود را با LATRA و سایر نهادهای نظارتی در تانزانیا حفظ کرده‌ایم تا نشانی از تعهد خود برای از سرگیری فعالیت‌های کامل در بازار، فراهم کردن راهی برای کسب درآمد برای رانندگان، یک گزینه تحرک پیشرفته، برای رانندگان باشد. “

اوندورو گفت: “ما از دستور قیمت گذاری جدید صادر شده توسط سازمان تنظیم مقررات زمین و حمل و نقل استقبال می کنیم که معتقدیم به طور قابل توجهی به رشد و توسعه صنعت سواری در تانزانیا کمک می کند.”

از سرگیری خدمات ارسال الکترونیکی پس از آن صورت می گیرد که ذینفعان از جمله نمایندگان اوبر و بولت برای بررسی نرخ ها لابی کردند.

تانزانیا در سپتامبر گذشته اعلام کرد که راه میانه ای پیدا شده است و شرکت ها فعالیت خود را از سر خواهند گرفت.

«تلاش‌ها و تعامل‌های ما با هدف تضمین یک محیط نظارتی توانمند برای خدمات حمل‌ونقل در تانزانیا در میان رانندگان، مالکان وسایل نقلیه، مسافران و اپراتورهای سواری بود.

یکی از سخنگویان بولت گفت که هدف کلی توسعه بخش نوپای سواری در بازار بود و افزود که این شرکت تمام خدمات خود را در ۱۳ اکتبر ۲۰۲۲ بازگرداند.

بولت گفت که به دنبال تصمیم LATRA، به زودی تغییراتی در قیمت کرایه مسافران اعمال خواهد کرد.

به غیر از تانزانیا، کنیا نیز پس از اجرایی شدن مقررات جدید، کمیسیون را در سال گذشته ۱۸ درصد محدود کرد. تلاش‌های اپراتورهای سواری برای حذف مقررات جدید تاکنون ناموفق بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا