اخبار اینترنت

ربات ها در توییتر به بزرگترین مشکل ایلان ماسک در ادامه خرید تبدیل شده اند

به گزارش اپ خونه، اگرچه ربات‌ها کاربردهای خود را دارند، ربات‌های هرزنامه مخرب چنان مزاحم بزرگی هستند که تقریباً همه شرکت‌های فناوری بزرگ مانند گوگل، متا (که قبلاً فیس‌بوک نامیده می‌شد) و توییتر تیم‌هایی را برای حذف ربات‌های اسپم اختصاص داده‌اند.

توقف پیشنهاد خرید توییتر توسط ایلان ماسک به دلیل سوالاتی در مورد ربات‌ها ، حساب‌های کاربری مصنوعی را در کانون بحث‌های اخیر قرارداد پیشنهادی قرار داده است.

این نرم افزار به قدری رایج است و می تواند آنقدر مشکل ساز باشد که غول های فناوری مانند متا، گوگل و توییتر تیم هایی را برای حذف ربات ها اختصاص داده اند و شرکت های امنیت سایبری در برابر آنها دفاع می فروشند.

در اینجا نگاهی دقیق تر به ربات ها داریم:

انسان یا نرم افزار؟

تامر حسن، یکی از بنیانگذاران و رئیس شرکت امنیت سایبری HUMAN، گفت:” در سطح پایه، ربات‌ها برنامه‌های نرم‌افزاری هستند که با پلتفرم‌های آنلاین یا کاربرانشان تعامل دارند و وانمود می‌کنند که افراد واقعی هستند.”

حسن، که شرکتش در تشخیص افراد از نرم‌افزار آنلاین متخصص است، گفت ربات‌های مخرب پیچیده شده‌اند و یکی از مهمترین تهدیدهای سایبری در این دهه هستند.

راب اندرل، تحلیلگر مستقل، گفت:

«اصطلاح ربات در توییتر اغلب برای توصیف حساب‌های جعلی استفاده می‌شود که توسط برخی از نسخه‌های هوش مصنوعی پشتیبانی می‌شوند و می‌توانند پست‌ها را منتشر کنند و حتی به آنچه توسط دیگران ارسال می‌شود واکنش نشان دهند.»

بلیط و آشفتگی

حسن به خبرگزاری فرانسه گفت که ربات‌ها در بیش از سه چهارم حوادث امنیتی و کلاهبرداری که به صورت آنلاین اتفاق می‌افتند، از انتشار پست‌های تفرقه‌انگیز اجتماعی گرفته تا گرفتن بلیط کنسرت‌های داغ و هک استفاده می‌شوند.

حسن لفاظی پرسید: سوال این است که اگر بتوانید شبیه یک میلیون انسان به نظر برسید چه کار می کنید؟

در تمام پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، ربات‌ها می‌توانند برای انتشار محتوا برای تأثیرگذاری بر نظرات مردم، جلب واکنش‌ها و حتی منجر به جرایم سایبری استفاده شوند.

از ربات‌ها می‌توان در رسانه‌های اجتماعی برای انتشار گسترده اخبار نادرست، هدایت کاربران به سمت اطلاعات نادرست، هدایت افراد به وب‌سایت‌های خاص و ایجاد پست‌های جعلی با استفاده از اشتراک‌گذاری یا لایک استفاده کرد.

حسن اضافه کرد که ربات‌ها در رسانه‌های اجتماعی می‌توانند افراد را به کلاهبرداری مالی سوق دهند.

Enderle تحلیلگر گفت: “سکوهای رسانه های اجتماعی برای مدت طولانی دارای ربات بوده اند. ربات‌ها با تلاش‌هایی برای تأثیرگذاری بر انتخابات ایالات متحده و شکل‌دهی نظرات درباره جنگ روسیه علیه اوکراین مرتبط بوده‌اند”.

معامله با توییتر

توییتر درآمد خود را از تبلیغات به دست می آورد و بازاریاب ها برای دسترسی به مردم هزینه می کنند نه نرم افزار.

آندرل خاطرنشان کرد: «تبلیغات برای ربات‌ها نرخ بسته خوبی نخواهد داشت، زیرا ربات‌ها محصولاتی را نمی‌خرند».

Enderle افزود، اگر تبلیغ‌کنندگان هزینه‌های توییتر را بر اساس تعداد افرادی که تبلیغات را مشاهده می‌کنند، پرداخت می‌کنند و این اعداد به دلیل وجود ربات‌ها در مخاطبان آنلاین افزایش می‌یابد، بیش از حد هزینه دریافت می‌کنند.

اگر توییتر ربات‌های بیشتری نسبت به آنچه اجازه می‌دهد داشته باشد، زمانی که آن حساب‌ها افشا و بسته می‌شوند، درآمدش کاهش می‌یابد.

پاراگ آگراوال، مدیر اجرایی توییتر، گفته است که کمتر از پنج درصد از حساب‌های فعال در هر روز در توییتر، ربات‌ها هستند، اما به دلیل نیاز به خصوصی نگه داشتن داده‌های کاربر، نمی‌توان این تحلیل را به صورت خارجی تکرار کرد.

ماسک پست کرد که تعداد واقعی ربات ها ممکن است چهار برابر بیشتر باشد و گفته است که اگر مالک این پلتفرم باشد، خلاص شدن از شر آنها را در اولویت قرار می دهد.

توییتر قوانینی در مورد اقدامات خودکار حساب‌ها دارد، از جمله منع کردن نرم‌افزار از پست‌گذاری در مورد موضوعات داغ، حذف هرزنامه، تلاش برای تأثیرگذاری بر مکالمات آنلاین و عملکرد در چندین حساب.

Enderle گفت: ربات‌ها یک مشکل شناخته شده رسانه‌های اجتماعی هستند و به نظر می‌رسد که ماسک در اواخر فرآیند خرید آن را به یک نقطه گیر تبدیل کرده است .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا