اخبار اینترنت

رشد خدمات اپل برای مقابله با کاهش فروش آیفون در سه ماهه سوم ادامه دارد

به گزارش اپ خونه، درآمد سه ماهه سوم اپل با کاهش درآمدهای آیفون همراه بود.

این گوشی در سه ماهه ۳۹.۶۷ میلیارد دلار درآمد داشته است که از ۴۰.۶۶ دلار در سال گذشته کاهش یافته است.

این افت مطمئناً یک ناهنجاری در میان رو به کاهش بازار گوشی های هوشمند نیست. با این حال، یک بار دیگر، کاهش سرعت سخت‌افزار به دلیل موفقیت مداوم شرکت در خدمات کاهش یافت، زیرا درآمد از ۱۹.۶ میلیارد دلار به ۲۱.۲ میلیارد دلار در مقایسه با سال گذشته افزایش یافت که بیش از انتظارات تحلیلگران بود.

اپل در هنگام اعلام این درآمد به طور طبیعی با برنده شدن خدمات پیشتاز بود.

تیم کوک، مدیرعامل این شرکت گفت:

«خوشحالیم گزارش کنیم که در سه ماهه ژوئن رکورد درآمدی بی‌سابقه در خدمات داشته‌ایم که توسط بیش از ۱ میلیارد اشتراک پولی هدایت می‌شود، و به لطف فروش قوی آیفون شاهد قدرت مستمر در بازارهای نوظهور بودیم.»

«در یک انتشار از آموزش گرفته تا محیط زیست، ما همچنان به پیشبرد ارزش‌های خود ادامه می‌دهیم، در حالی که از نوآوری‌هایی دفاع می‌کنیم که زندگی مشتریان ما را غنی می‌کند و دنیا را بهتر از آنچه که می‌دانستیم ترک می‌کند.»

همه چیز برای سازندگان گوشی‌های هوشمند بد است و چند سالی است که به دلیل کند شدن چرخه‌های ارتقا، افزایش قیمت‌ها، محدودیت‌های زنجیره تامین و بادهای مخالف اقتصادی مختلف، از جمله موارد دیگر، بد است.

با این حال، بازی اپل با رشد در چین تقویت شد. فروش در چین بزرگ ۸ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت، زیرا اپل می گوید که توانسته است سهم بازار را در بزرگترین بازار گوشی های هوشمند جهان افزایش دهد.

در همین حال، کوک در مصاحبه ای با CNBC گفت که این شرکت سال هاست که بی سر و صدا روی هوش مصنوعی مولد کار می کند.

“ما هوش مصنوعی و ML را به عنوان فناوری‌های اصلی می‌بینیم. و آنها تقریباً در هر محصولی که ما می سازیم تعبیه شده اند. بر اساس تحقیقات، ما سال‌ها در حال انجام تحقیقات روی هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی، از جمله هوش مصنوعی مولد هستیم.”

این بیانیه در حالی بیان می‌شود که رقبای اصلی مانند مایکروسافت و گوگل سرفصل‌هایی را برای کارهای انجام شده در دسته‌بندی بسیار پرهیجان به‌دست آورده‌اند.

کوک همچنین برنامه های خود را برای نمایش هدست ویژن پرو در فروشگاه ها برجسته کرد. دستگاه «محاسبات فضایی» که در WWDC در ماه ژوئن معرفی شد، قرار است در اوایل سال آینده عرضه شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا