اخبار اینترنت

روبن لای، مدیر اجرایی بانک GXS، در پایان سال جاری این سمت را ترک می کند

به گزارش اپ خونه، روبن لای، مدیر اجرایی بانک GXS، در پایان سال جاری این سمت را ترک می کند. این خبر اولین بار توسط Tech In Asia گزارش شد. لای،تا می ۲۰۲۲ رئیس گروه مالی Grab بود و سپس مدیر اجرایی و رئیس استراتژی منطقه ای بانک GXS، سرمایه گذاری مشترک بانک دیجیتال بین Grab Holdings و Telecom Singtel بود.

بانک GXS در بیانیه‌ای گفت: «مدیر اجرایی بانک GXS (GXS) و رئیس استراتژی منطقه‌ای، آقای روبن لای، تصمیم گرفته است بانک را در پایان سال ۲۰۲۲ ترک کند. همراه با استعفای وی از سمت مدیر اجرایی. ، روبن از انتصاب خود به عنوان مدیر در هیئت مدیره GXS در سنگاپور استعفا خواهد داد. او همچنان مدیر هیئت مدیره بانک دیجیتال در مالزی است.»

گروه مالی Grab که توسط Grab در سال ۲۰۱۸ راه اندازی شد، نقش مهمی در سفر Grab از یک سرویس سواری به برنامه فوق العاده داشته است. کیف پول دیجیتال آن، GrabPay، اکنون برترین کیف پول دیجیتال در آسیای جنوب شرقی است.

لای در دوران تصدی خود در گروه مالی Grab و بانک GXS بر روی شمول مالی تمرکز کرد و در سال ۲۰۲۱ به بلومبرگ گفت که «ما می دانیم که به دلیل بسیاری از رانندگان ما، تاجران ما به ما مراجعه می کنند و به ما می گویند که می خواهند یک حساب بانکی باز کنند. اما آنها می خواهند به وام سرمایه در گردش دسترسی داشته باشند، اما نمی توانند. کاری که ما در گروه مالی Grab می‌خواهیم انجام دهیم این است که خدمات مالی را به روشی بسیار ساده و شهودی برای هرچه بیشتر مصرف‌کنندگان در دسترس‌تر و راحت‌تر کنیم.»

بانک GXS در ماه آگوست پس از اعطای مجوز کامل بانک دیجیتال به Grab و Singtel از مقامات پولی سنگاپور راه اندازی شد. همچنین دارای مجوز بانکی در مالزی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا