موبایل

سازندگان گوشی های هوشمند در MWC 2023 به دنبال راهی برای پیشرفت بودند

به گزارش اپ خونه، براساس استانداردهای فناوری، گوشی‌های هوشمند عملکرد خوبی داشته‌اند، اما در چند سال گذشته، سازندگان دستگاه‌ها به دنبال گلوله جادویی برای کمک به کاهش روند فروش بوده‌اند.

ورود ۵G مهلت خوبی بود، اما استانداردهای نسل بعدی مخابرات هر سال وارد نمی شوند.

هنوز خیلی زود است که بگوییم آیا حرکت به سمت قابلیت تعمیر دستگاه در بحبوحه قوانین جدید و پیشنهادی تأثیر معنی داری خواهد داشت یا خیر، اما این نکته برجسته در نمایشگاه امسال بود که HMD آن را به یک پایان نامه اصلی تبدیل کرد .

صرف نظر از اینکه چه تعداد از مردم از توانایی تعمیر دستگاه های خود در خانه (یا تعمیر آنها توسط شخص ثالث استفاده می کنند)، این یکی دیگر از نقاط دردسر بالقوه برای رشد صنعت است.

غرفه نوکیا در MWC 2023

تاشوها ظاهراً انتظارات زیادی را انجام داده اند (مخصوصاً برای سامسونگ)، اما به اندازه کافی برای حرکت دادن صنعت کافی نیستند. سازندگان گوشی مشکل به روز رسانی دارند.

برای مدت طولانی، خرید تلفن به طور اجتناب ناپذیری با برنامه های اپراتور مرتبط بود و دستگاه ها را در یک چرخه دو یا سه ساله قرار می داد. البته، انواع معاملات مالی که به شما امکان می‌دهد کمتر از قبل خرج کنید، در نهایت راهی برای پرداخت شما دارند.

به نظر می رسد یک حس آشکار از حامل ها و تولیدکنندگان وجود دارد که تلاش می کنند به چیزی مشابه با یک نام جدید بازگردند.

Sameer Samat از Google در این هفته گفت : «من فکر می‌کنم حرکت بیشتری به سمت مدل‌هایی وجود خواهد داشت که خود دستگاه‌ها بیشتر به عنوان خدمات به فروش می‌رسند .»

“من فکر می کنم کارهای نوآورانه زیادی در طرف شرکت مخابراتی در حال انجام است تا بفهمیم چگونه یک دستگاه را با قیمت کمتری از قبل خریداری می کنید، از آن استفاده می کنید و بعد از مدتی آن را برمی گردانید و دستگاه دیگری را به عنوان بخشی از اشتراک کلی خود دریافت می کنید. “

 

وان پلاس

وان پلاس

در دنیایی که ما مالک فیلم‌ها، موسیقی یا نرم‌افزار خود نیستیم، مفهوم «سخت‌افزار به‌عنوان یک سرویس» به‌سرعت به‌عنوان مسیر خود در حال ظهور است. مانند انتقال از آلبوم های فیزیکی به اسپاتیفای، دارای معاوضه هایی است.

برخی از مصرف‌کنندگان بدون هیچ فکری از این فرصت استفاده می‌کنند تا سخت‌افزار را بدون فکر ارتقا دهند، اما آیا نداشتن گوشی مانند نداشتن سی‌دی یا ضبط است؟ آیا در نهایت این هزینه ها در نهایت برای ما بسیار بیشتر خواهد بود؟ و در زمانی که اکثر تولید کنندگان درصدی از مواد بازیافتی را تبلیغ می کنند، این مدل چقدر زباله بیشتری ایجاد می کند؟

همچنین این حس وجود دارد که سازندگان تلفن به طور موثر خود را در گوشه ای ترسیم کرده اند. تک‌افزایش سالانه در نهایت به مصرف‌کنندگانی که دستگاه‌های بسیار بهتری داشتند، سود رساند.

 اما این روزها به سختی می توان گوشی بدی را با قیمت بیش از ۵۰۰ دلار پیدا کرد – همچنین تعداد فزاینده ای از گوشی های خوب با قیمت کمتر از آن وجود دارد.

تلفن های بهتر، هم از نظر دوام و هم از نظر ویژگی های آینده، عمر طولانی تری دارند. داشتن یک گوشی سه یا چهار ساله این روزها به معنای همان معنای سه یا چهار سال پیش نیست.

این نیز تا حدی به این دلیل است که نوآوری کند شده است. این به نبردی برای اینچ تبدیل شده است. آخرین باری که یک ارتقای واقعا انقلابی نسبت به مدل سال گذشته دیدید چه زمانی بود؟ آیا نمایشگرها، دوربین‌ها یا حتی باتری‌های نسبتاً بهتر، بسیاری از مردم را مجبور به خرید فوری می‌کنند؟

کارل پی از Nothing در مصاحبه ای گفت: “بازار گوشی های هوشمند در ابتدا رشد کرد زیرا یک محصول واقعاً نوآورانه وجود داشت که برای مشتریان مفید بود . اکنون شروع به کوچک شدن کرده است، زیرا تلفن من به اندازه کافی خوب است. چرا باید ارتقا بدهم؟”

لوگوی رنگارنگ Metaverse در بالای غرفه نمایشگاه تجاری MWC 2023 در بارسلون نشان داده شده است.

لوگوی رنگارنگ Metaverse در بالای غرفه نمایشگاه تجاری MWC 2023 در بارسلون نشان داده شده است

با نگاهی گسترده تر، هیچ یک از اینها به خودی خود بد نیست. این به معنای محصولات بهتر برای مصرف کنندگان و همچنین کاهش ضایعات انبوه تولید شده توسط میلیون ها نفر است که هر سال یک دستگاه جدید خریداری می کنند.

همه ما به طور ضمنی درک می کنیم که چرا شرکت ها و سهامداران امیدوارند چنین چرخه هایی برای همیشه ادامه داشته باشد، اما بسیاری از ما خوشحالیم که این کار را نمی کنند.

شرکت‌ها به یکی از دو چیز نیاز دارند: یا معکوس کردن اسلاید یا تغییر تمرکز بر سایر جریان‌های درآمد.

صمت می گوید: «همیشه فروش گوشی های جدید وجود خواهد داشت. اما من فکر می‌کنم اکنون به نقطه‌ای رسیده‌اید که برای بسیاری از مردم این دستگاه محاسباتی اصلی آنهاست. بنابراین، راه های متفاوت و جالب تری برای نگاه کردن به بازار وجود دارد.»

«من فکر می کنم از نظر اینکه می توانید با این دستگاه ها چه کاری انجام دهید؟ نامزدی چگونه به نظر می رسد؟ خدماتی که از آنها استفاده می کنید چیست؟ و چگونه با دیگر بخش‌های زندگی شما ادغام می‌شود؟»

 این کندی مدتی قبل از همه گیری است، اما سه سال گذشته مطمئناً این روند را تسریع کرده است. تعطیلی، بیکاری، تورم، محدودیت های زنجیره تامین – شما می دانید معامله. شرکت‌های آینده‌نگر سرمایه‌گذاری زیادی روی نمایش‌های محتوا انجام دادند.

این مطمئناً برای اپل و برخی از رقبا نیز نتیجه داده است. لحظاتی وجود داشت که به نظر می رسید ابزارهای پوشیدنی و خانه های هوشمند ممکن است به جلوگیری از خونریزی کمک کنند، اما در حالی که هر دو برای تولیدکنندگان خوب عمل کرده اند، احساس یکسانی در همه جا وجود ندارد.

۶G چیزی فراتر از تعدادی از شرکت‌های مختلف نیست که برای پذیرش راه‌حل خاص خود رقابت می‌کنند، بنابراین ما به سال‌ها قبل از ورود اولین دستگاه‌ها نگاه می‌کنیم.

در کنفرانسی که چیزی بیش از تبلیغ یک فناوری جدید دوست ندارد، جایگزینی بالقوه ۵G تنها یک پنل را تضمین می کرد.

مایک که در پانل نشسته بود ، خاطرنشان می کند:

“اولین چیزی که باید به آن توجه کنید این است که به این زودی نمی رسد. پیش‌بینی‌ها این است که من و امثال شما از حدود سال ۲۰۳۰ به بعد فقط ۶G را به دستان کوچکمان می‌رسانیم، بنابراین بهتر است فعلاً خشم خود را فرو بنشانیم.”

کس دیگری احساس می کند که بین ۶G و سناریوی Mad Max برای سال ۲۰۳۰ ۵۰/۵۰ است؟ باشه شاید فقط من باشم با این حال، این امر بسیار دور به نظر می رسد و در کوتاه مدت برای هیچ یک از این شرکت ها کار خاصی انجام نمی دهد.

Find N2 Flip Oppo در MWC 2023

شاید در وسایل تاشو آب بیشتری در آنها باقی مانده است؟ اگر MWC نشانه‌ای بود، مطمئناً سازندگان چنین اعتقادی دارند. به نظر می رسید که امسال هر شرکتی یکی داشت.

پی گفت: “من شخصاً فکر می کنم که تاشوها نوآوری مبتنی بر زنجیره تامین هستند و نه بینش مصرف کننده.”

“کسی OLED را اختراع می کند و می تواند پول زیادی به دست آورد، زیرا این یک فناوری عالی است. سپس پس از چند سال، شرکت های بسیار بیشتری این کار را می کنند، بنابراین باید قیمت های خود را کاهش دهند. بنابراین آنها باید دریابند که چه چیز دیگری می توانند با حاشیه بالاتر بفروشند. آنها OLED های انعطاف پذیری را توسعه می دهند که می توانند آن ها را با قیمت بالاتری بفروشند.”

کیندر لیو، مدیر اجرایی OnePlus، گفت که سنجش علاقه مصرف کنندگان یکی از “دلایل متعدد” شرکت او برای درگیر شدن با این مفهوم است. وی افزود: “همچنین، ما می خواهیم نوآوری مستمر را در داخل شرکت خود تشویق کنیم.”

تقریباً همه کسانی کهدر این صنعت هستند این احساس را تکرار کردند که گوشی‌های هوشمند در حال نابودی هستند. با این حال، برای اولین بار، این یک نتیجه قطعی نیست که راهی برای خروج وجود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا