اخبار اینترنت

سام آلتمن می گوید که OpenAI هنوز GPT-5 را آموزش نمی دهد

به گزارش اپ خونه، ماه‌ها پس از اینکه استارت‌آپ تحت حمایت مایکروسافت متعهد شد که مدتی روی جانشین GPT-4 کار نکند، پس از اینکه بسیاری از مدیران صنعت و دانشگاهیان نگرانی‌های خود را در مورد سرعت سریع پیشرفت‌های Sam Altman ابراز کردند، OpenAI هنوز GPT-5 را آموزش نمی‌دهد .

آلتمن، مدیر اجرایی OpenAI در کنفرانسی به میزبانی روزنامه هندی اکونومیک تایمز گفت:

«ما کارهای زیادی برای انجام دادن قبل از شروع این مدل داریم. ما در حال کار بر روی ایده های جدیدی هستیم که فکر می کنیم برای آن نیاز داریم، اما مطمئناً برای شروع به آن نزدیک نیستیم.»

در اواخر ماه مارس، بیش از ۱۱۰۰ امضاکننده، از جمله ایلان ماسک و استیو وزنیاک، نامه‌ای سرگشاده را امضا کردند که در آن از «تمام آزمایشگاه‌های هوش مصنوعی می‌خواهند که بلافاصله آموزش سیستم‌های هوش مصنوعی قدرتمندتر از GPT-4 را به مدت حداقل ۶ ماه متوقف کنند».

هفته‌ها بعد، آلتمن گفت که «بیشترین نکات فنی را در مورد جایی که ما به مکث نیاز داریم را از دست داده است»، اما اظهار داشت که OpenAI آموزش GPT-5 را شروع نکرده است  و برنامه‌ای برای انجام این کار برای مدتی ندارد.

آلتمن بار دیگر نگرانی های برخی از صداهای پر سر و صدا در زمینه هوش مصنوعی را پس زد و گفت که این استارتاپ در حال ارزیابی خطرات احتمالی با اقدامات معنادارتری مانند ممیزی های خارجی و تست های ایمنی و تیم قرمز است.

“وقتی GPT-4 را تمام کردیم، بیش از شش ماه طول کشید تا آماده انتشار آن شدیم.”

آلتمن قبلاً در این مصاحبه همچنین گفته بود که OpenAI با تنظیم مقررات استارت‌آپ‌های کوچک‌تر هوش مصنوعی مخالف است.

آلتمن گفت: «تنها مقرراتی که ما خواستار آن شده‌ایم، مربوط به خودمان و افراد بزرگتر است.»

سفر آلتمن به هند بخشی از تلاش او برای ملاقات تهاجمی با قانونگذاران و بازیگران صنعت در سطح جهان و ایجاد اعتماد در تمایل OpenAI برای همکاری با تنظیم‌کننده‌ها است.

آلتمن در جلسات خود فعالانه از قانونگذاران می خواهد تا در مورد سوء استفاده احتمالی و سایر جنبه های منفی اشاعه هوش مصنوعی فکری جدی کنند تا بتوان نرده های محافظ را برای به حداقل رساندن هرگونه حادثه ناخواسته در محل قرار داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا