اخبار اینترنت

سام بنکمن-فرید موسس FTX در باهاما دستگیر شد

به گزارش اپ خونه و به دنبال گزارش هایی مبنی بر اینکه ایالات متحده علیه بنیانگذار و مدیر عامل سابق صرافی ارزهای دیجیتال FTX شکایت جنایی کرده است، سم بنکمن-فرید توسط نیروی پلیس سلطنتی باهاما دستگیر شده است و احتمالاً درخواست استرداد او را خواهد داد.

دفتر دادستان کل باهاما امروز بیانیه‌ای صادر کرد که توسط BNO و سایر رسانه‌های خبری گزارش شد مبنی بر اینکه بانکمن-فرید را تا زمانی که درخواست رسمی برای استرداد ارائه نشود، در بازداشت نگه می‌دارد.

فیلیپ دیویس، نخست‌وزیر باهاما در بیانیه‌ای گفت: «باهاما و ایالات متحده منافع مشترکی در پاسخگویی به همه افراد مرتبط با FTX دارند که ممکن است به اعتماد عمومی خیانت کرده و قانون را زیر پا بگذارند».

در حالی که ایالات متحده به صورت انفرادی اتهامات جنایی علیه SBF را دنبال می کند، باهاما با همکاری مستمر شرکای مجری قانون و نظارتی خود در ایالات متحده و سایر نقاط، به تحقیقات نظارتی و جنایی خود در مورد فروپاشی FTX ادامه خواهد داد.

دفتر دادستان ایالات متحده در ناحیه جنوبی نیویورک، دامیان ویلیامز، دستگیری و این واقعیت را تأیید کرد که “به درخواست دولت ایالات متحده، بر اساس کیفرخواست مهر و موم شده ای که توسط SDNY تنظیم شده است.”

دفتر SDNY در توییتی اضافه کرد: “ما انتظار داریم برای بازکردن کیفرخواست اقدام کنیم و در آن زمان چیزهای بیشتری برای گفتن خواهیم داشت.”

ژاکلین ملینک از TechCrunch اوایل امروز گزارش داد که میلیاردر سابق قرار بود فردا به عنوان شاهد در مقابل کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان ایالات متحده شهادت دهد. این کمیته در حال بررسی وقایعی است که منجر به انفجار FTX شد، که منجر به ورشکستگی صرافی ارز دیجیتال در ماه گذشته و مجبور شدن بانکمن-فرید از سمت مدیرعاملی شد.

همانطور که TechCrunch قبلا گزارش داده بود، رویترز ماه گذشته گزارش داد که Bankman-Fried مخفیانه ۱۰ میلیارد دلار از وجوه مشتریان FTX را به شرکت تجاری وابسته Alameda Research منتقل کرده است. بانکمن-فرید به این نشریه گفت که انتقال وجوه برداشت نادرست از “برچسب گذاری گیج کننده داخلی” بود. او بارها مدعی بی اطلاعی از هرگونه تخلف شده است.

آکسیوس اوایل امروز گزارش داد که بنکمن-فرید “همچنان از شهادت دادن در مقابل کمیته بانکی سنای ایالات متحده خودداری می کند و وکلای او از پذیرش احضاریه خودداری می کنند.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا